Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-15, 03:28
  #1
Medlem
katatonis avatar
Tjena,

Efter att ha samlat damm en massa år går jag i funderingar att sälja min gamla svarta custom-made BC Rich Ironbird-bas. Jag köpte den ganska billigt och i det närmsta oanvänd (pga sponsring från annan tillverkare) av Opeths bassist runt '97-98 ungefär och sedan dess har den väl hängt med på lite inspelningar/spelningar runt sekelskiftet men har sedan bara stått och sett ståtlig ut i ett ställ. En del små gamla slitskador finns givetvis, framförallt på ryggen, men ingenting allvarligt.

Nu till poängen med tråden: Vad kan en sådan här skönhet vara värd i dagsläget? Det är ju en ovanlig modell iom att Ironbird för bas endast tillverkas custom-made, men det gör det även svårt att hitta någon vettig information. Vore tacksam om någon kunde guida mig i rätt riktning så jag kan fundera över hur jag ska göra med den!

Den ser ut exakt som den på bilden nedan, postar den ist för att ta en bild själv i samband med posten det är dåligt ljus.
http://gsfanatic.com/aas_hirdetes_te...5415_ibvu7.jpg
__________________
Senast redigerad av katatoni 2015-11-15 kl. 03:32.
Citera
2015-11-19, 13:57
  #2
Medlem
Det finns två sätt att ta reda på gångbart pris.
Kolla på avslutade auktioner på E-bay.
Kolla vad motsvarande modell kostar ny och räkna ut 60 % av det (om den är i bra skick).

Eller, regga dig på pratabas och fråga där.

Men, hoppas inte på att kunna få ut bra pris. Marknaden är inget vidare för säljare.

Klas
Citera
2015-11-22, 12:35
  #3
Medlem
katatonis avatar
Tackar för svaret, kollade lite ebay-auctions men det finns väldigt få även där iom modellen är så pass ovanlig. $400-$650 för de få jag kunde hitta åtminstone så det ger något att gå på litegrann åtminstone. Skall ta och regga mig på pratabas och kika där, tack igen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback