Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-14, 22:54
Hej, jag ska börja med att säga att jag är en orolig själ...

Då till saken, jag har blivit livrädd för IS ska komma till Sverige, det hela började efter attentaten i Frankrike och efter Is hotat att attackera Rom, så kan ni ge mig något lugnande tips så jag slipper vara orolig hela tiden?

Har försökt att tänka det finns inget här att attackera, vi är ett litet land men det hjälper inte...

Så kan ni ge mig något tips om hur jag ska tänka?
Citera
2015-11-14, 22:59
Medlem
Niggerbullens avatar
De är redan här.
Citera
2015-11-14, 22:59
Medlem
mythrizs avatar
Är du orolig? Bra, gör något åt problemet istället för att leta efter lätta lösningar och försöka ta bort oron när den behövs. Vad vill du att vi ska göra? Ta din oro bort ifrån dig? Slå på Idol du och blunda för problemen. "Det löser sig nog".

Sov, gå in i drömvärlden igen, sshhh....
Citera
2015-11-14, 23:02
Medlem
Emelges avatar
Från att jag var rädd är jag nu arg och har arga tankar mot dom drömmer bland annat emellanåt att jag vaknar i natten och jag hör hur någon går upp för trappen. Jag tar fram min kniv och är redo men jag vet aldrig vem det är. Tror det kan vara IS jag tänker på!
Citera
2015-11-14, 23:02
Medlem
Det är inte direkt så att IS kommer komma hem till dig på Tussilagovägen 13B i Köping. Vistas du inte dagligen i stora offentliga rum som tunnelbanan i stockholm, något av universiteten eller på stora köpcenter som NK osv i Sthlm/Gbg/Malmö eller andra stora städer så kan du nog vara kolugn. Åtminstone gällande IS.
Citera
2015-11-14, 23:04
Medlem
Emelges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Det är inte direkt så att IS kommer komma hem till dig på Tussilagovägen 13B i Köping. Vistas du inte dagligen i stora offentliga rum som tunnelbanan i stockholm, något av universiteten eller på stora köpcenter som NK osv i Sthlm/Gbg/Malmö eller andra stora städer så kan du nog vara kolugn. Åtminstone gällande IS.

Du fattar vad jag menar går inte runt paranoid på dagarna direkt.
Citera
2015-11-14, 23:17
Medlem
foofles avatar
Förmodligen större chans att du bli överkörd på vägen till jobbet eller liknande.
Du kan nog vara lugn vad gäller IS.
Citera
2015-11-14, 23:18
Är lite lugnare nu...
Såg att Putin skickar 150000 soldater för att utrota IS, så förhoppningsvis blir det inga attacker här...
Citera
2015-11-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golf1234
Hej, jag ska börja med att säga att jag är en orolig själ...

Då till saken, jag har blivit livrädd för IS ska komma till Sverige, det hela började efter attentaten i Frankrike och efter Is hotat att attackera Rom, så kan ni ge mig något lugnande tips så jag slipper vara orolig hela tiden?

Har försökt att tänka det finns inget här att attackera, vi är ett litet land men det hjälper inte...

Så kan ni ge mig något tips om hur jag ska tänka?

Du får konvertera till über-islamist. Då är du välkommen bland dem och svenskarna gör dig inget ont. Inte dom heller.
Citera
2015-11-14, 23:28
Medlem
purpurites avatar
Good news, du är inte ensam. Det är en delad oro.

Vi har det ändå bra i Europa kanske för bra (på andras bekostnad, nåt vi borde börja fundera på vad är roten till all denna hat).

Däremot har vi inga skäl för att vara livrädda. Om du tittar vad bland annat IS gör mot människor i Mellanöstern, den oron och utsattheten kan vi aldrig mätas med. Vi har ändå den möjligheten, att gå vidare. Något många andra drabbade inte alls har.
Citera
2015-11-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golf1234
Är lite lugnare nu...
Såg att Putin skickar 150000 soldater för att utrota IS, så förhoppningsvis blir det inga attacker här...

Det bor dock redan 100 tals IS krigare runt om i Sverige + 10000 tals IS sympatisörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in