Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-14, 17:03
Medlem
Om jag tänker tillbaka på perioder i mitt liv där jag mått bra blir jag ledsen.

Om jag blir förälskad i en tjej och spenderar en natt med henne känner jag mig tom dagen efter. Nästan lite ledsen.

Någon med liknande problem?
Citera
2015-11-14, 17:13
Medlem
korns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe62

Om jag blir förälskad i en tjej och spenderar en natt med henne känner jag mig tom dagen efter. Nästan lite ledsen.

Så med andra ord mår du inte bra i dagens läge?
Och du får nog utveckla det andra du skrev, förstår inte riktigt vad du menar där,
Citera
2015-11-14, 17:25
Medlem
Jag förstår!
Ibland vill man bara vrida tiden tillbaka och uppleva igen av sakerna man mådde bra av.
Vet inte varför det är så.
Citera
2015-11-14, 17:33
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Du känner väl att du har förlorat det. Vad det än är. Och ingen blir väl glad över när man förlorat något.

Men kom ihåg att du en gång tidigare varit utan det också. Människan är intressant på det sättet att vi klarar oss fint utan X. Men när vi väl fått X och sedan återgår till det tidigare tillståndet så känns det tidigare tillståndet hemskt. Även om det är som tidigare och det inte var hemskt tidigare.

Men detta betyder inte att du aldrig mer kan uppnå ett "jag är på plus-tillstånd"
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-11-14 kl. 17:38.
Citera
2015-11-14, 21:51
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe62

Du ställer din tidigare lycka mot nuvarande?

Det finns ett farligt problem med detta. Ingen upplevelse är densamma. När du haft en upplevelse är den unik. Och även din känsla av lycka är unik.

Försök att istället glädjas över dem. Du har haft så fina stunder i ditt liv. Och sen fokusera på nuet och vilka saker du idag vill göra. För du ska inte mäta dig själv, mot dig själv. Utan vi är våra erfarenheter som vi byggs av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in