Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-12-29, 15:27
  #61
Medlem
hazzos avatar
Absolut om själv vilket även jag gör. Vänster handlar ju delvis om solidaritet med e som är sämre beställda. Fine with me. Läste i någon blask att det svenska mottagandet av sk flyktingar o ensamkommande kostar lika mycket som hela UNHCR:s totala flyktingbudget.

Skulle nog säga att väldigt många flyr från militärtjänst. Kvinnorna får vara kvar hemma o slåss.

Det kallas i sverige solidaritet med de fattiga att locka hit medelklassen från Afganisthan, Somalia, Syrien, Irak mm mm. Istället för att för en bråkdel av pengarna hjälpa folk på plats. Säger som Hasse Danielsson, jag är socialdemokrat, synd atg sossarna inte är det. Gäller nog även v o mp idag.

Citat:
Ursprungligen postat av pufyri
Som rubriken lyder. Jag anser att solidaritet med utlandets drabbade visas bäst när resurser går till utlandet istället för till Sverige, samt att ett krisdrabbat utland alltid bör ses som en förlustaffär istället för (genom invandring) en vinst, eftersom politikerna då har motiv till att stävja kriserna i utlandet istället för att dra nytta av dem. Är jag, med en sådan syn på hur solidaritet med utlandet ska visas, fortfarande vänster?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback