Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-11-14, 18:53
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
Jo jag har väldigt mycket som pågår i mitt liv just nu :/ har ångest, panikångest

Har du sökt hjälp för detta? Tyvärr är psykvården långt ifrån den bästa och är ofta väldigt långsam att ha att göra med, men imo om man lider av psykiska problem så är det viktigt att söka hjälp, dels för att man kan få hjälp genom samtalskontakter samt mediciner och dels för att det kan vara bra att få läkarintyg på att man mår dåligt om man skulle behöva sjukskriva sig eller dylikt. Jag lider med dig, vet hur det känns, bara att slänga iväg ett PM om det är något du vill prata om. Men som sagt, tycker du ska söka hjälp snarast så du kan få hjälp så fort som möjligt, istället för att dra ut på det och riskera att det blir sämre.
Citera
2015-11-15, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Har du sökt hjälp för detta? Tyvärr är psykvården långt ifrån den bästa och är ofta väldigt långsam att ha att göra med, men imo om man lider av psykiska problem så är det viktigt att söka hjälp, dels för att man kan få hjälp genom samtalskontakter samt mediciner och dels för att det kan vara bra att få läkarintyg på att man mår dåligt om man skulle behöva sjukskriva sig eller dylikt. Jag lider med dig, vet hur det känns, bara att slänga iväg ett PM om det är något du vill prata om. Men som sagt, tycker du ska söka hjälp snarast så du kan få hjälp så fort som möjligt, istället för att dra ut på det och riskera att det blir sämre.

aa det är riktigt lång väntetid , så jag tappade tålmodet och sket i det
Citera
2015-11-15, 15:35
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
aa det är riktigt lång väntetid , så jag tappade tålmodet och sket i det

Jo jag vet, tyvärr är det så. Men tycker ändå du borde behålla tålamodet. För visst, du kan ju ha tur och det här ''bara'' är en extremt jobbig fas som går över av sig självt. Eller så är det något som inte kommer gå över och då blir det bara värre ju längre du väntar.

Jag insåg inte allvaret i hur dåligt jag mådde och att jag behövde hjälp förrän jag var ca 22-23 och då sökte jag hjälp. Då hade jag redan varit utbränd i åratal (utan att själv veta/förstå det) och varje dag i flera år gått runt och velat dö.

Som sagt, jag tycker du ska söka hjälp. Jag är en sådan människa som vill veta vad som är fel på mig så att man eventuellt kan göra något åt det.
Citera
2015-11-15, 20:31
Jag har ett ett identiskt problem som du frog. Har testat ssri-mediciner men dessa hjälpte inte, gick även hos psykolog i flera månader men det hjälpte inte heller. Vet inte heller vart jag ska ta vägen
Citera
2015-11-15, 20:42
Medlem
PlanetCaravans avatar
Samma här. Jag har en daglig sysselsättning att gå till på vardagarna, annars hade det sett illa ut för mig. Kommer in i perioder där det känns ganska bra, får disken gjord och tvättar en massa. Sen så hamnar jag på ruta ett igen och ingenting blir gjort. Det där med att duscha kan också vara för jobbigt ibland. Jag vet själv att jag varit deprimerad länge, får hjälp av hemstöd.
Citera
2015-11-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Samma här. Jag har en daglig sysselsättning att gå till på vardagarna, annars hade det sett illa ut för mig. Kommer in i perioder där det känns ganska bra, får disken gjord och tvättar en massa. Sen så hamnar jag på ruta ett igen och ingenting blir gjort. Det där med att duscha kan också vara för jobbigt ibland. Jag vet själv att jag varit deprimerad länge, får hjälp av hemstöd.

vad innebär hemstöd och hjälper det dig?
Citera
2015-11-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Jag har ett ett identiskt problem som du frog. Har testat ssri-mediciner men dessa hjälpte inte, gick även hos psykolog i flera månader men det hjälpte inte heller. Vet inte heller vart jag ska ta vägen

det är svårt för man kommer ingenstans i livet när man fortsätter såhär känns ju snart rätt onödigt alltihop
Citera
2015-11-16, 13:40
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
vad innebär hemstöd och hjälper det dig?

Hemstöd tillhör socialpsykiatrin. De kan bland annat komma hem till dig och kolla hur det går med städningen och tvättandet osv...

Det hjälper nog en del iaf, tror det varit värre utan dem.
Citera
2015-11-16, 18:51
Citat:
det är svårt för man kommer ingenstans i livet när man fortsätter såhär känns ju snart rätt onödigt alltihop

Tycker du borde försöka få någon slags hjälp! Blir det värre kanske du måste söka dig till akutpsyk t.o.m.?
Citera
2015-11-16, 18:54
Medlem
Jag kanske har svaret. Jag har blivit diagnosticerad med ADD som i andras ögon uppfattas att en person kan vara lat som har denna diagnosen.

Ta kontakt med öppenpsyk är mitt råd och börja en disskusion iallafall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in