Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-11-14, 12:08
Medlem
Jag orkar inte städa här hemma, sköta studierna , orkar inte laga mat, orkar knappt duscha, orkar inte se på filmer, orkar inte göra något alls. Att jag ens sitter vid datorn nu händer sällan. Men jag har tappat hela mitt liv. hur ska jag få motivationen tillbaka? Varför är det så?
Några peppande ord hade varit bra.
Tänker i huvudet imorgon ska jag städa , plugga osv men slutar med att jag bara inte gör det , men tänker att nu borde jag göra det. Men snabbt som fan blir jag sömnig så går och lägger mig istället. Sätter mig ner för att plugga blir sömnig psykiskt och går och lägger mig.
Det är inte så att jag somnar , utan mer blir pigg när jag sitter och knappar på mobilen..
Citera
2015-11-14, 12:10
Medlem
Antingen är du extremt lat, eller så är du deprimerad. I fall nummer två finns hjälp att få.
Citera
2015-11-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Antingen är du extremt lat, eller så är du deprimerad. I fall nummer två finns hjälp att få.

jag tror att jag både är lat och deprimerad. men kan man verkligen vara så lat att man inte funktionerar alls?
Citera
2015-11-14, 12:12
Medlem
Ta det lugnt!
Det är bara hötsdeppressionen som blommar ut😊.
Försök att tvinga dig att göra saker så ska du succetivt känna att du mår bättre igen.
Citera
2015-11-14, 12:12
Medlem
Få rutin på livet, lägg dig i tid, ät nyttigt och träna gärna en del så skall du se att kroppen vaknar till liv igen.
Citera
2015-11-14, 12:13
Medlem
Trötthet och depression kan bero på att kroppen saknar något, att du t.ex har järnbrist eller hormonbrist. Jag tycker att du ska gå iväg till en läkare så att de kan ta prover. Du kan också redan idag gå till ett Apotek och fixa kosttillskott så att du får i dig mer vitaminer och mineraler. Nu är det vinter och mörkt, många kan bli påverkade av bristen på solljus. Försök att komma ut när det är ljust.
Citera
2015-11-14, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
jag tror att jag både är lat och deprimerad. men kan man verkligen vara så lat att man inte funktionerar alls?

Man blir lätt deprimerad, om man är lat. Då gör man ju ingenting och hela situationen är tråkig. Om man nu inte valt det som livsstil och är nöjd med det.
Citera
2015-11-14, 12:15
Medlem
Känner även att jag inte uppfattar saker lika bra. Om jag ska läsa en lång text tappar jag koncentrationen eller faktiskt läser den men inte snappat upp alls vad jag ens läste. Har aldrig varit såhär dum tidigare. känner mig så seg i hjärnan.
Citera
2015-11-14, 16:09
Medlem
bumbaclot.s avatar
Tycker det du beskriver låter som en klockren depression. Då orkar man/ser ingen mening med att göra saker osv. Har du tidigare levt ett väldigt stressigt liv? Isf kan det också vara så att du är utbränd. Jag är både utbränd, deprimerad och lider av ångest samt panikångest och kan ju säga att jag inte får särskilt mycket gjort jag heller. Sök hjälp är mitt råd!
Citera
2015-11-14, 16:17
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
Jag orkar inte städa här hemma, sköta studierna , orkar inte laga mat, orkar knappt duscha, orkar inte se på filmer, orkar inte göra något alls. Att jag ens sitter vid datorn nu händer sällan. Men jag har tappat hela mitt liv. hur ska jag få motivationen tillbaka? Varför är det så?
Några peppande ord hade varit bra.
Tänker i huvudet imorgon ska jag städa , plugga osv men slutar med att jag bara inte gör det , men tänker att nu borde jag göra det. Men snabbt som fan blir jag sömnig så går och lägger mig istället. Sätter mig ner för att plugga blir sömnig psykiskt och går och lägger mig.
Det är inte så att jag somnar , utan mer blir pigg när jag sitter och knappar på mobilen..

Många vittnar om att just mobilen är ett stort stressmoment?
Det enda som får dig pigg är din mobil........ låter som ett slags beroende? Vilket många också vittnar om att mobilen mycket lätt blir.
Citera
2015-11-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Många vittnar om att just mobilen är ett stort stressmoment?
Det enda som får dig pigg är din mobil........ låter som ett slags beroende? Vilket många också vittnar om att mobilen mycket lätt blir.

Nja alltså mobilen är för mig ett bra sätt att fly från vardagen
Citera
2015-11-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Tycker det du beskriver låter som en klockren depression. Då orkar man/ser ingen mening med att göra saker osv. Har du tidigare levt ett väldigt stressigt liv? Isf kan det också vara så att du är utbränd. Jag är både utbränd, deprimerad och lider av ångest samt panikångest och kan ju säga att jag inte får särskilt mycket gjort jag heller. Sök hjälp är mitt råd!
Jo jag har väldigt mycket som pågår i mitt liv just nu :/ har ångest, panikångest
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in