Undrar om det finns någon som har eller har haft liknande problem som jag och lyckats hantera det.
Jag vet precis hur vad och hur mycket jag ska stoppa i mig men det funkar bara ibland. För det mesta äter jag alldeles för mycket (mot energin jag gör av med) och efteråt mår jag skitdåligt över det.
För ca 8 år sedan var jag väldigt aktiv och tränade 4-5 dagar i veckan men så fick jag bekymmer med arbetsrelaterade inflammationer i bland annat axel och fick i princip sluta med träningen. Jag blev väldigt deppad av det och efter det förekom bara sporadiska promenader och lätt simning i mellan åt.
Nu till själva problemet.
Jag äter fortfarande lika mycket som när jag var aktiv och har ökat med ca 35 kg i vikt sedan dess. Ska jag beskriva känslan när jag äter så är det ungefär som om det känns att det är sista måltiden man får för alltid. Jag blir liksom "blind" till konsekvensen av det och hungerkänslan av att inte ätit tillräckligt skrämmer mig, alltså att man skulle behöva äta tätt på igen.
Jag har lyckats att gå ner i vikt men alltid har det slutat med att jag gått upp igen plus lite till.
Just nu har jag börjat träna på gym 2 dagar i veckan utan att smärtan kommer tillbaka, dock med endast lätta vikter på områden jag haft besvär. Men längtan att få bli så pass ok i kroppen igen att få börja med badminton igen.
Tacksam för svar, kanske finns seriösa människor fortfarande