Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-14, 08:01
  #1
Medlem
Som rubriken lyder, kommer det ske en större attack i Sverige.
Var kommer detta isåfall att ske, när kommer det hända och vem kommer utföra dådet/dåden.
Citera
2015-11-14, 08:02
  #2
Medlem
Caxzs avatar
Hur fan ska flashback veta det? Antagligen i en stor stad, Malmö, Gbg, eller Sthlm. Och troligtvis där det är mycket folk som cirkulerar på en och samma gång. Och perfekta tiden är väl när alla självupptagna människor ska göra sin julhandel. Så gör er julhandel tidigt i år eller beställ online
__________________
Senast redigerad av Caxz 2015-11-14 kl. 08:06.
Citera
2015-11-14, 08:25
  #3
Medlem
Ikväll.
Landskamp på Friends
Madonna på Tele2
Citera
2015-11-14, 08:34
  #4
Medlem
Mr.Mittenss avatar
Just nu så är ju Sverige ett paradis för Isis medlemmar så jag tror inte att dom bombar vårat land. Fast dom tröttnar nog på oss till slut och när det händer så går inte en jävel säker på gatorna
Citera
2015-11-14, 08:36
  #5
Medlem
Europes avatar
Jag tippar på sen eftermiddag i Stockholm City (d.v.s. i närheten av T-centralen, t.ex. på en handelsgata som Drottninggatan, som var målet för den förra misslyckade självmordsbombningen, om det inte sker nere i tunnelbanan) någon gång i mitten av december i år.
Citera
2015-11-14, 08:37
  #6
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Säpo har redan stoppat några möjliga attacker. Hur ska en veta när det händer i Sverige?
Citera
2015-11-14, 08:39
  #7
Avstängd
Så länge vi har araber och negrer gåendes lösa på europeisk mark, så finns alltid en jättestor och farlig risk med allt.

"Man kan ta araben ur islam, men man kan inte ta islam ur araben."
Citera
2015-11-14, 09:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitsmer
Ikväll.
Landskamp på Friends
Madonna på Tele2

Vet inte om jag hade vågat gå på matchen ikväll om jag haft biljett, ärligt talat. Dylika incidenter inspirerar ju människor som kanske haft liknande tankegångar. Usch och fy. Samt att Sverige inte ens verkar ta detta på allvar. Höjer inte ens säkerhetsnivån.
Citera
2015-11-14, 09:20
  #9
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Vet inte om jag hade vågat gå på matchen ikväll om jag haft biljett, ärligt talat. Dylika incidenter inspirerar ju människor som kanske haft liknande tankegångar. Usch och fy. Samt att Sverige inte ens verkar ta detta på allvar. Höjer inte ens säkerhetsnivån.

Det kanske inte finns pengar för att höja säkerhetsnivån. Jag tror personligen ingen behöver vara orolig. Begå ett större dåd i Sverige direkt efter attackerna i Paris är inte strategisk intelligent. Jag har inget förtroende egentligen för Säpo men nu lär säkerhetspolisen hålla extra koll på människor som redan är under bevakning. Även om Säpo inte går ut med det officiellt.
Citera
2015-11-14, 09:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Vet inte om jag hade vågat gå på matchen ikväll om jag haft biljett, ärligt talat. Dylika incidenter inspirerar ju människor som kanske haft liknande tankegångar. Usch och fy. Samt att Sverige inte ens verkar ta detta på allvar. Höjer inte ens säkerhetsnivån.

Det är märkligt att vi inte höjer säkerhetsnivån, för Sverige är väl ett av Europas länder med flest muslimska fundamentalister.

Julhandeln är nog något man borde hålla sig ifrån, men även arenor och andra stora folksamlingar i större städer bör vara måltavlor.
Sverige blir mer och mer osäkert den saken är klar.
Citera
2015-11-14, 09:53
  #11
Medlem
Studsbolls avatar
Sverige är ett land som är synnerligt väl skyddat från massiva islamistiska attacker. Orsaken är att svenska politiker i praktiken har öppna gränser och att terrorister hälsas välkommna med hurrarop och tillåts bygga upp terrorceller i lugn och ro. Sverige är en trygg bas som de kan utgå ifrån och gömma sig i vid terrordåd. Deras ledare är inte korkade; de vill inte bajsa där de äter!
Citera
2015-11-14, 10:10
  #12
Medlem
Sverige har inte någon militär inblandning utomlands som Frankrike har? Frankrike bombar mål i Syrien eller Iraq? Tror ni inte motivet bakom detta terrordåd kan vara pga Frankrikes inblandningar utomlands?

Med det sagt tror jag Sverige faktiskt är säkrare och inte en större måltavla. Finns inte ett lika stort uppsåt att ta Sverige. Jag tror nästa större terrordåd med 5+ döda händer i andra EU land nästa år, antingen England eller Frankrike igen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback