Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 10:34
  #181
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkliing
Ja det bankas ut väldigt mycket i dagens läge i alla droger du hittar, skulle tipsa dig om att skaffa dig en redig internetkran ifall du vill få röka som faktiskt är bra. Har aldrig haft ditt problem med att hosta upp skit, däremot har jag haft en vän som fått samma skit som du beskriver.

Kolla in flugsvamp eller dylikt, säkrare än att handla på gatan också.
Varför skulle det vara ett säkrare kort att handla på internet? du kan endå få samma skit

Grundregeln är att man skaffar en kran som är pålitlig helst nån man kommit nära det är då man får bra grejer. Att din kran ska blåsa dig efter att ni fått en bra kontakt är nästan lika med noll. Och om du handlar mycke så kommer man inte få skit, det är dom som handlar sällan som blir blåsta då kranen inte har nå relation med köparen. Nu röker jag knappt men har endå min kran kvar om jag skulle vilja köpa. Fast jag knappt handlar så har jag och min kran kontakt endå just för att jag ej vill leta efter en ny och bli blåst.
Citera
2018-02-16, 22:40
  #182
Medlem
Erkliings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Varför skulle det vara ett säkrare kort att handla på internet? du kan endå få samma skit.

Givetvis kan du det, kanske därför jag skrev en REDIG kran och genom att handla över internet får du tillgång till mer alternativ än stereotyp tattarna som står och säljer på gatan. Produkterna går inte igenom lika många händer dessutom.
Citera
2018-02-26, 02:59
  #183
Medlem
kool-g-raps avatar
Det brukar vara lätt att märka om det är utbankat.
Jag köper för det mesta "hårt" hasch, om man lägger det några sek i micron så känns det bara färskare och mjukare. Henna blandat hasch faller istället isär som pulver då.

Bryt kakan på mitten och kolla efter kristaller, om haschet inte går att bryta för hand och det inte är glittrigt inuti köper jag inte. Jag brukar inte heller köpa mörkt mjukt hasch då jag tror de har blandat det med något också.

Men till det viktigaste. Allt bra hasch jag och mina vänner fått tag på på senaste tiden har varit i 50g kakor. Allt dåligt henna bankat har varit i 100/200g kakor.

Så får ni tag på en inplastad 50g kaka som går att böja lite så har ni troligtvis fått oblandat bra.
Citera
2018-02-26, 09:56
  #184
Medlem
SkogsBananensHampas avatar
lägg ner, vadå 100-200 kakorna e skit?
har senaste veckorna rökt sandhash, ljust och trillar av bara man petar på det.
var en av det godaste och potent som fan, mini jonko 0,3gram höll sig bra i huvet.
sen brukar sandhash vara gjort av kief / trichomes, inte som vanligt
Citera
2018-02-26, 18:28
  #185
Medlem
Dk haze kmr i 50kakor
Citera
2018-02-26, 23:01
  #186
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsBananensHampa
lägg ner, vadå 100-200 kakorna e skit?
har senaste veckorna rökt sandhash, ljust och trillar av bara man petar på det.
var en av det godaste och potent som fan, mini jonko 0,3gram höll sig bra i huvet.
sen brukar sandhash vara gjort av kief / trichomes, inte som vanligt

Jag har väl sålt till och från i 15år och jag har ALDRIG varit med om att en inplastad 200g kaka har varit äkta hasch utan har varit henna bankat. Allt bra hasch jag har fått tag på har antingen varit i 50g kakor om det är sånt som är inplastat eller fått det i en stor rund klump.
Citera
2018-02-27, 10:02
  #187
Medlem
SkogsBananensHampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Jag har väl sålt till och från i 15år och jag har ALDRIG varit med om att en inplastad 200g kaka har varit äkta hasch utan har varit henna bankat. Allt bra hasch jag har fått tag på har antingen varit i 50g kakor om det är sånt som är inplastat eller fått det i en stor rund klump.
15 år, ja du har några år i nacken lär nog vara sant, då min kran brukade visa 2 kakor när han sa nytt 100g.. men när man tänker på de fyfan va kallt o hålla på så, nog fan vet jag att jag rökt hennish nu
Citera
2018-02-27, 10:30
  #188
Medlem
Det går en "trend" här i stan för tillfället. Det är pcp besprutat hasch. Och detta ställde jag mig väldigt funderande till när jag först läste om det men jag vet 3st säkra källor som röker dagligen och som testat positivt på pcp efter intag av hasch från en viss person.

Om det är personen som säljer det som ställt till skiten eller om det kommer hit så vet jag ej. Men dessa personer som är positiva använder aldrig pcp i vanliga fall så dom har fått det i sig via rökat.

Den ena har inte känt någon som helst skillnad. En av dom hamnade i en lätt förvirring (psykos) och fick för sig att han hade Krim efter sig och han sprang in på toa o låste in sig på mottagningen och satt där inne o bad dom att inte öppna ifall Krim knackade på mottagningen.

Och den tredje han blev helt knäpp o har sedan dess inte rört hasch eller någon annan drog för den delen. Det han upplevt var inget han ville prata om men det verkar som om att det skrämt honom ordentligt.

Hur som helst så är det otroligt vad dom gör för pengar. Falska piller som e rent livsfarliga då man inte vet vad fan som händer. Och så röka som är förorenat o bankat med massa skit.

Fördelen med att själv tillverkat sina saker när man var aktiv i cannabis användandet. Men det säkrar inte mediciner.

Går ju tillochmed rykte/fakta att det är falska piller på våra apotek.

Men så blir det när det billigaste skall till. Och man e inte säker fast man får en obruten förpackning från Apoteket så kan det vara lite mer i någon pilla o lite mindre i någon och såvidare.

Farliga saker. Det är enbart pengar som bestämmer i dagens läge.
Citera
2018-02-27, 12:00
  #189
Medlem
SkogsBananensHampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPy
Det går en "trend" här i stan för tillfället. Det är pcp besprutat hasch. Och detta ställde jag mig väldigt funderande till när jag först läste om det men jag vet 3st säkra källor som röker dagligen och som testat positivt på pcp efter intag av hasch från en viss person.

Om det är personen som säljer det som ställt till skiten eller om det kommer hit så vet jag ej. Men dessa personer som är positiva använder aldrig pcp i vanliga fall så dom har fått det i sig via rökat.

Den ena har inte känt någon som helst skillnad. En av dom hamnade i en lätt förvirring (psykos) och fick för sig att han hade Krim efter sig och han sprang in på toa o låste in sig på mottagningen och satt där inne o bad dom att inte öppna ifall Krim knackade på mottagningen.

Och den tredje han blev helt knäpp o har sedan dess inte rört hasch eller någon annan drog för den delen. Det han upplevt var inget han ville prata om men det verkar som om att det skrämt honom ordentligt.

Hur som helst så är det otroligt vad dom gör för pengar. Falska piller som e rent livsfarliga då man inte vet vad fan som händer. Och så röka som är förorenat o bankat med massa skit.

Fördelen med att själv tillverkat sina saker när man var aktiv i cannabis användandet. Men det säkrar inte mediciner.

Går ju tillochmed rykte/fakta att det är falska piller på våra apotek.

Men så blir det när det billigaste skall till. Och man e inte säker fast man får en obruten förpackning från Apoteket så kan det vara lite mer i någon pilla o lite mindre i någon och såvidare.

Farliga saker. Det är enbart pengar som bestämmer i dagens läge.
Hehe pcp, hade nog trott hellre blandat med Spice än just pcp
Citera
2018-02-27, 15:43
  #190
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPy
Det går en "trend" här i stan för tillfället. Det är pcp besprutat hasch. Och detta ställde jag mig väldigt funderande till när jag först läste om det men jag vet 3st säkra källor som röker dagligen och som testat positivt på pcp efter intag av hasch från en viss person.

Om det är personen som säljer det som ställt till skiten eller om det kommer hit så vet jag ej. Men dessa personer som är positiva använder aldrig pcp i vanliga fall så dom har fått det i sig via rökat.

Den ena har inte känt någon som helst skillnad. En av dom hamnade i en lätt förvirring (psykos) och fick för sig att han hade Krim efter sig och han sprang in på toa o låste in sig på mottagningen och satt där inne o bad dom att inte öppna ifall Krim knackade på mottagningen.

Och den tredje han blev helt knäpp o har sedan dess inte rört hasch eller någon annan drog för den delen. Det han upplevt var inget han ville prata om men det verkar som om att det skrämt honom ordentligt.

Hur som helst så är det otroligt vad dom gör för pengar. Falska piller som e rent livsfarliga då man inte vet vad fan som händer. Och så röka som är förorenat o bankat med massa skit.

Fördelen med att själv tillverkat sina saker när man var aktiv i cannabis användandet. Men det säkrar inte mediciner.

Går ju tillochmed rykte/fakta att det är falska piller på våra apotek.

Men så blir det när det billigaste skall till. Och man e inte säker fast man får en obruten förpackning från Apoteket så kan det vara lite mer i någon pilla o lite mindre i någon och såvidare.

Farliga saker. Det är enbart pengar som bestämmer i dagens läge.

Det låter som en skröna, jag vet inte hur många gånger jag läst på Flashback att haschet varit utblandat med allt från LSD till heroin till gud vet vad. Det ENDA jag inte läst att någon påstått är att hashet är blandat med Lyrica eller benso men det kommer väll också.
Citera
2018-02-27, 15:45
  #191
Medlem
Ja jag hade också förstått om det var någon form av spice som hade varit inblandat men det stämmer verkligen att det var pcp i det. Har själv sett verifikationspapper på det hela.

Och jag vet till 100% att människan som var positiv aldrig någonsin skulle ta pcp i vanliga fall. Men han märkte inget anorlunda så det kan ha varit att han inte fått i sig så mycket eller så har han bara varit så väck att han inte märkt någon skillnad.

Men det är obehagligt att det har gått så långt nu att dom har livsfarliga saker i en drog som i sig är helt ofarlig. Ren cannabis är ju helt ofarligt oavsett hur mycket du röker. Där finns nog ingen som dött av enbart cannabis.

Men en gång när jag var aktiv så fick jag tag i en bit som nog var bankad med någon form av olja. Typ spill-oljan efter man bytat olja på bilen. För biten var jättemörk. Klibbig och luktade bra. Men när man satte fyr på det så luktade det bränd motor. (Vi som meckat med motorer vet vad jag menar för doft)

Och sen var det starkt som fan för halsen o smakade samma som det luktade och det kvittade hur små/stora bloss jag tog så höll jag på att hosta upp lungorna och det gav inte mycket till kick.

Efter det beslutade jag mig för att skall jag fortsätta med detta så måste jag ordna mina egna varor så jag fixade frön och startade en hydro odling med 20st plantor och 4st olika strains.

Hade det varit lagligt så hade jag fortsatt med det hela för det var en mycket rolig och rogivande hobby. Som gjorde sig betald och att man visste vad man sög i sig.

Men eftersom jag slutat använda cannabis så har jag även lagt ner resten av hobbyn.

Nu spårade jag ur igen i mitt berättande. Man har många historier som ligger o väntar o bli berättade för folk.
Citera
2018-02-28, 10:47
  #192
Medlem
SkogsBananensHampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPy
Ja jag hade också förstått om det var någon form av spice som hade varit inblandat men det stämmer verkligen att det var pcp i det. Har själv sett verifikationspapper på det hela.

Och jag vet till 100% att människan som var positiv aldrig någonsin skulle ta pcp i vanliga fall. Men han märkte inget anorlunda så det kan ha varit att han inte fått i sig så mycket eller så har han bara varit så väck att han inte märkt någon skillnad.

Men det är obehagligt att det har gått så långt nu att dom har livsfarliga saker i en drog som i sig är helt ofarlig. Ren cannabis är ju helt ofarligt oavsett hur mycket du röker. Där finns nog ingen som dött av enbart cannabis.

Men en gång när jag var aktiv så fick jag tag i en bit som nog var bankad med någon form av olja. Typ spill-oljan efter man bytat olja på bilen. För biten var jättemörk. Klibbig och luktade bra. Men när man satte fyr på det så luktade det bränd motor. (Vi som meckat med motorer vet vad jag menar för doft)

Och sen var det starkt som fan för halsen o smakade samma som det luktade och det kvittade hur små/stora bloss jag tog så höll jag på att hosta upp lungorna och det gav inte mycket till kick.

Efter det beslutade jag mig för att skall jag fortsätta med detta så måste jag ordna mina egna varor så jag fixade frön och startade en hydro odling med 20st plantor och 4st olika strains.

Hade det varit lagligt så hade jag fortsatt med det hela för det var en mycket rolig och rogivande hobby. Som gjorde sig betald och att man visste vad man sög i sig.

Men eftersom jag slutat använda cannabis så har jag även lagt ner resten av hobbyn.

Nu spårade jag ur igen i mitt berättande. Man har många historier som ligger o väntar o bli berättade för folk.
Nej du spåra inte, de bra skrivet. Dedär med olja vet jag om eftersom ja också köpt mjuka svart - brun hasch som var potent o lukta. I somras men tror det var bara blandat med vanlig matolja eller liknade, tänker mer på hur enkelt det är ist för att gå t garaget o leta efter motorolja o blanda :d men själv vettefan hade varit nirr o veta vad man rökt i sig till fullo i tidigare dagar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback