Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-13, 23:49
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Skulle aldrig köpa hasch mer, inte gjort på 5 år, med några års break...det är grönt som gäller

Det är inte heller säkert med tanke på besprutning.
Citera
2016-06-14, 00:41
  #146
Medlem
420Stockholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Det är inte heller säkert med tanke på besprutning.

Yes, men mycket lättare att se.
Citera
2016-06-20, 19:58
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Det är inte heller säkert med tanke på besprutning.

Nä men fortfarande betydligt tydligare att märka om det är nått som inte stämmer.
Citera
2017-02-17, 14:42
  #148
Medlem
-spitzlix-s avatar
Fått tag i samma bruning ett tag och " forskat " på. Det slår på utav helvetet, menar typ syntetisk noid stekt. Blir helt mongolid. Känns inte som ice brunt eller kief pressat. Kanske sativa? Hybrid? Då det sätter sig i skallen och kroppen jäkligt hårt, men det håller i sig ca 1-2timmar, likt en del noider samt en del normal röka.. Smakar och luktar som hasch fast fränare.
Citera
2017-02-17, 17:26
  #149
Medlem
sluskjohans avatar
Det blandas ut med lera tyvärr.
Citera
2017-02-17, 19:11
  #150
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
du är färsk och har lyckats lägga vantarna på ett riktigt bra hasch helt enkelt! det är den enda logiska förklaringen jag kan komma fram till.
Citera
2017-02-18, 14:38
  #151
Avstängd
AkoBakos avatar
Att Hasch bankas ut är ett allmänt känt faktum. Problemet på senare år är att araberna (Det är främst araber som sysslar med detta då dom är samvetslösa) börjat banka ut med allt från däck till svarta soppåsar så en stor del av haschet som cirkulerar på gatorna är tyvärr utbankad. Men som sagt detta är ett faktum som dykt upp med alla härliga förmågor som invaderat europa. Marockanerna bankar inte ut det vad jag vet i marocko utan detta sker främst i Spanien, Holland och andra transitländer.
Citera
2017-09-28, 06:52
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Fått tag i samma bruning ett tag och " forskat " på. Det slår på utav helvetet, menar typ syntetisk noid stekt. Blir helt mongolid. Känns inte som ice brunt eller kief pressat. Kanske sativa? Hybrid? Då det sätter sig i skallen och kroppen jäkligt hårt, men det håller i sig ca 1-2timmar, likt en del noider samt en del normal röka.. Smakar och luktar som hasch fast fränare.

Kasta skiten i tunnan!
Köp gräs istället
Citera
2017-09-28, 12:06
  #153
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragonkommer
Kasta skiten i tunnan!
Köp gräs istället
Haha äh, kör typ bara B. Dock fått feta goa bitar på senaste.
Citera
2017-10-04, 04:55
  #154
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkoBako
Att Hasch bankas ut är ett allmänt känt faktum. Problemet på senare år är att araberna (Det är främst araber som sysslar med detta då dom är samvetslösa) börjat banka ut med allt från däck till svarta soppåsar så en stor del av haschet som cirkulerar på gatorna är tyvärr utbankad. Men som sagt detta är ett faktum som dykt upp med alla härliga förmågor som invaderat europa. Marockanerna bankar inte ut det vad jag vet i marocko utan detta sker främst i Spanien, Holland och andra transitländer.

+1 får in mest pollen hasch från marocko och det är alltid cleant och billigt.
Citera
2017-10-06, 20:47
  #155
Medlem
Hupats avatar
Träffade en gång på en kran som sålde kassar och saker att banka ut det med. Frågade honom aldrig vad man bankade haschet med utan stack därifrån. Kranar som bankar hasch är en dålig kran. Skulle gissa på extra mycket växtdelar, henna och olja.
Citera
2017-10-29, 04:25
  #156
Medlem
Pandarns avatar
Jag vet inte om det har med besprutning att göra eller ifall det bara är en skev biverkan jag får, men väldigt ofta så blir jag stekt och mår bra och efter en stund blir jag alldeles för varm, yr, illamående och KAN inte göra något annat än att ligga ner och vänta ut det.

Har rökt både gräs och hasch periodvis. Hade tag på en gräskran med riktigt schyssta cirklar, det var en sluten ”krets” och dem själva valde vilka som fick ”komma in” och vara med i buissinesen. När jag köpte gräs av honom så var det ytterst sällan jag måde sådär dåligt. Har även rökt hasch och fått önskad effekt, men det är tyvärr undantaget istället för regeln..

Genom mina ca. 5-6 års av näst intill konstant bruk (1-2 mån uppehåll ibland) så har jag lärt mig att de flesta som handlar ”på gatan” handlar i syfte att ”Nu, min bror det här så dunder vi kommer bli riksknullade asså”. Jag är inte ute efter den effekten (lite grann naturligtvis).

Problemet är att jag fortfarande vill röka, men jag vill inte må så jävla dåligt precis efter intag.
Den tillfälliga lösningen var att röka väldigt lite åt gången, ett par bloss, släckt den och ner i ett förslutningspart rör, redo för nästa resa. En annan av de här tillfälliga lösningarna var att även att jag tagit ksalol (bens) i små doser, ca 1-2dag och upplevde att biverknigarna blev i en mindre skala.

Nu till den slutgiltiga lösningen! Jag köper inte på gatan, jag frågar inte en polare ”vet du någon som kan fixa xxx?”
Jag har flyttat över allting till onlineshopar och darknet. Det är helt sinnessjukt vilken stor skillnad det är. Beställde ett pollem hasch tidigare (fick i brevlådan mindre än 24h leverans), hur skön i halsen som helst, min kreativitet bara flödade genom mig. I och med att t.ex fs har det här upplägget med säljare och köpare. Säljarna förlitar sig på höga omdömmen för att dem ska komma någon vart i bracshen. Får nästan alltid övervikt (vare sig det är gräs, brunt, tjack, bens, xtc etc).

Jag märker verkligen sån skillnad på ortenbecknare som har nåt dunder och så går man därifrån, luktar lite på bagen och ser att det är fan inte 5 i den, inte ens 3. Medan säljarna på ligger på en helt annan nivå s

Alla strains är välsigt tydliga, vad de innehåller är också rätt tydligt tycker jag. En del gör lanbtester på sitt röka och lägger ut i annonsen så mig som köpare kan se vad det är jag faktiskt köper.

Min slutsats i novellen med för mycket text, gräs vs harsch?
Jo, Jag, presonligen, vill i princip bara ha ut de medicinska effekterna av cannabis och jag hittar dem online, av säljare som tar sitt jobb på allvar, som är mån om kunder och servicen men framförallt som är mån om vad det dem säljer. Klart man kan vinne en biljett till chokladfabriken och sitta där med en riktigt guldboll men sannorlikheten att du får den typern av hasch som jag pratar om, är tyvärr sjukt låg.

Min pojkvän köper både hasch och gräs mycket ofta, jag är gärna med ibland men då tar jag några enstaks bloss för annars VET jag att jag kommer må skit.

Kan även tillägga att jag alla dagar i veckan föredrar den där nice harleam haschet, hög cbd-nivå. Flummiga och sköna om man rökt mycket. Men jag vill bara ha det där behaget i kroppen och inte själva bänghiten som kommer och slår en blå. Jag vill ha den där lätta känslan i huvudet, skönheten i kroppen men ändå kreativ och hittar på många skojsigheter hahaa.

Besta sättet att komma bort från den tyvärr nersprutsde/bankade gatan är att flytta sig till datorn och en helt ny värld av möjligheter öppnas upp.
Jag rekommenderar det stark efter att ha blivit ”kinkigare” med åren. För där är kvalitén oerhört mycket högre än gatunecknare som inte dyker upp haha ✌️✌️
__________________
Senast redigerad av Pandarn 2017-10-29 kl. 05:08. Anledning: Stavfel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback