2015-11-21, 11:24
Medlem
Artid du menar på allvar att du tar illa upp när du anser dig placeras i det bruna laget?
Trots att du verkar passa in i det på många vis.
Vilket hyckleri precis som hela den här tråden som fyllts av folk som går igång på harmlösa rweets.
Citera
2015-11-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Artid du menar på allvar att du tar illa upp när du anser dig placeras i det bruna laget?
Vilket hyckleri precis som hela den här tråden som fyllts av folk som går igång på harmlösa rweets.
Svar ja, jag blir djupt kränkt över att du benämner mig som "brun". För jag är absolut inte "brun"! Det är onödigt att kasta skit på andra för att tysta dessa när ens egna argument tryter.
Eftersom du inte besvarade frågan "Är personer som resonerar som dig stalinister eller pedofiler?"
Så måste jag sluta mig till att du är både stalinist och pedofil!
Citat:
du verkar passa in i det på många vis
Du tar naturligtvis inte illa upp av det, och därmed kan jag benämna dig som pedofilen i framtida kommentarer eller pedofilen som även är stalinist.
Känns det bra?
Eller skall vi fortsätta på din väg och sänka debattnivån ytterligare?

Så här skriver en person som bl.a. fungerar som rådgivare åt nya Labour-ledaren i UK
Citat:
What they should be calling for is a more progressive Europe that would allow countries to limit cross border flows not just of people, but also of money goods and services. This would allow countries instead to prioritise the protection and rebuilding of local economies and so provide a secure future for its people.
http://www.taxresearch.org.uk/Blog/2...eral-creation/

Är han brun?
Är regeringen brun när den nu sakta byter fot i "fria gränser" frågan?
Eller är det så att det är du som är "idioten" i sammanhanget?
Senast redigerad av artid 2015-11-21 kl. 12:48.
Citera
2015-11-21, 17:14
Medlem
Citat:
Artid men det är ju du som själv placerat dig i det bruna hörnet genom att du tar åt dig så förtvivlat.
Vi publicerar ditt inlägg igen så ser du vad du skrev (min fetning)
Citat:
Verkar som om Romson har fler sd följare än mp-följare. Hon fascinerar verkligen de bruna.
Tror att bland de som kritiserat den harmlösa tweeten här finns det knappt någon som inte är sd sympatisör så lägg ned att inte sd är inblandade,

Du kanske är att du inte är tillräckligt bildad så att du förstår eller kan tolka det som du skriver. Du bör då ägna dig åt något än "hänga här" eller på liknande forum. Du är en näthatare!

Tolkning av din post: SD är "brun". De som kritiserar Romsons tweet här är SD:are så alla kritiker är "bruna".

Kan du visa på en eller flera källor som kan verifiera det som du skrev?

Samt var snäll och svara på de frågor som jag ställde i min förra post, tack.
Senast redigerad av artid 2015-11-21 kl. 17:48.
Citera
2015-11-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artid

Tolkning av din post: SD är "brun". De som kritiserar Romsons tweet här är SD:are så alla kritiker är "bruna".
Du tolkar självklart min text som du själv vill men som sagt jag är förvånad över att du blir upprörd av att associeras med bruna när du uppenbarligen verkar stöda den ideologin.

Jag har inte påstått att alla som hatar på Romson för denna harmlösa tweet är pro-SD men de flesta verkar ju vara det. De flesta andra har ju liksom ingen anledning att gå igång på något så oskyldigt.
SD hatar verkligen MP bl.a. av anledningen att MP har den makt SD själva söker men aldrig kommer få.
Citera
2015-11-21, 19:45
Medlem
Citat:
Du tolkar självklart min text som du själv vill men som sagt jag är förvånad över att du blir upprörd av att associeras med bruna när du uppenbarligen verkar stöda den ideologin.

Jag har inte påstått att alla som hatar på Romson för denna harmlösa tweet är pro-SD men de flesta verkar ju vara det. De flesta andra har ju liksom ingen anledning att gå igång på något så oskyldigt.
SD hatar verkligen MP bl.a. av anledningen att MP har den makt SD själva söker men aldrig kommer få.
Källa på de fetstilade, tack? (min feting)
Jo det visade jag i min förra post, men du verkar inte ha förmåga att:
1. Att be om ursäkt
2. Förstå vad du skriver

Det här skrev du i en av de efterföljande posterna till mig (min fetning):
Citat:

Din brist att inte kunna ta tillbaka dvs be om ursäkt får vi hoppas beror på antingen någon kognitiv störning, alternativt låg bildningsnivå och inte på någon form idioti!

Du missade även i din senaste post att svara på mina tidigare frågor till dig:
Citat:
Kan du visa på en eller flera källor som kan verifiera det som du skrev?

Samt var snäll och svara på de frågor som jag ställde i min förra post, tack.
Senast redigerad av artid 2015-11-21 kl. 20:25.
Citera
2015-11-21, 21:37
Medlem
lm5711s avatar
Citat:

Hade ju varit lite lustigt om Romson skrev som du för att försvara sig på twitter:
"Jag har inte påstått att alla som hatar på mig för denna harmlösa tweet är pro-SD men de flesta verkar ju vara det. De flesta andra har ju liksom ingen anledning att gå igång på något så oskyldigt."
Finns fler kul exempel på vad Romson skulle kunna skriva:

Citat:
De flesta som blev verkligt upprörda av Romsons tweet är väldigt få. Finns typ 17 miljoner andra viktigare saker att bli upprörd över men ni är ju så extremt lättkränkta stackare ni SD-sympatisörer.

Citat:
Det dör tyvärr folk varje dag i terrordåd och på diverse andra makabra sätt. Menar du att all verksamhet ska avstanna på grund av dessa dödsfall.

Där hade Löfven fått så han teg! Hade säkert inte blivit något drev heller av detta...
Citera
2015-11-21, 21:39
Medlem
Borttaget
Senast redigerad av artid 2015-11-21 kl. 21:42.
Citera
2015-11-21, 21:41
Medlem
borttaget
Citera
2015-11-21, 23:29
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
OK! Vi har fattat att du är en hycklare av rang vid det här laget och det laget är uppenbart brunt.
"En hycklare predikar om en särskild tro, religion eller livsstil, utan att själv tro på det personen själv förespråkar."
Nu blev jag nyfiken. Kan du visa hur jag är en hycklare? Har jag skrivit att jag älskar SD, men sedan råkat slinta och skriva något om att jag vill ha en massa muslimska invandrare? Och vad har du egentligen mot bruna människor?

Sedan är det lite kul att notera hur Romson som förut brukade twittra någon gång om dagen nu varit knäpptyst i en vecka.

Har någon satt ett alkolås på hennes mobil? Det kanske dröjer ett bra tag innan hon har nästa vita vecka och kan twittra igen?
Citera
2015-11-22, 01:24
Medlem
Y2Ws avatar
Att Romson inte får ses nu (förvänta er inte att se henne innan klimatsemestern i Paris) är inte konstigt, pappa Löfven har sagt nej.
Citera
2015-11-22, 02:04
Medlem
Har en äldre släkting som är runt pensionsålder. Nämnde tweeten för henne, men hann inte ens förrän hon utropade "Åsa Romson?? Hon är ju helt galen!!". Det visade sig att hon nått denna slutsats utan att ens känna till tweeten.

Min släktings politiska hemvist: röstat S hela sitt liv fram till för 10-15 år sen då hon bytte till MP. Idag ångrar hon sin röst på MP och är istället politiskt förvirrad, men gillar inte SD.

Så nej - det är nog inte bara SD-anhängare som retar sig på Romson. Det är nog en hel del olika partisympatier inklusive från MPs egna väljare.

Nåja - jag vet att det bara är en enstaka berättelse i ett mycket större drev. Så vem vet - kanske är min släkting en del av den promille som varken gillar SD eller MP? Men det lilla samtalet tidigare i veckan färgar i alla fall min bild av att motståndet mot Åsa Romson inte enbart kommer från SD-väljare. Det - och hennes förtroendesiffror i opinionsundersökningar.
Citera
2015-11-22, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Men det lilla samtalet tidigare i veckan färgar i alla fall min bild av att motståndet mot Åsa Romson inte enbart kommer från SD-väljare.

Inte enbart men mestadels vilket är lätt att konstatera i denna tråd. Som sagt de brunas fascination över Romson är något extra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in