2015-11-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vad har SD med detta att göra? Romson har blivit utskälld i hela riksmedia och till och med statsministern kände att han fick lov att ta henne i örat offentligt (trots att hon inte har någon makt).
Hon har inte blivit utskälld detta är ju en bagatell och för fyrtioelfte gången hon skrev en kondoleanstweet innan den korrekta men kritiserade tweeten kom.
Snacka om en storm i en fluor-mugg fr ingenting men "Thats SD"
Citera
2015-11-17, 11:18
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruggen
Det spelar ingen roll vem som såg till att mittentweeten försvann eller varför. Den är ju ryckt ur sitt sammanhang av twitterdrevet. Hade den varit hennes enda reaktion hade det varit sin sak men som sagt hennes första tweet i frågan var uttryck för sympati. Sedan uppföljande reaktion efter egen situation. Inga konstigheter.

Citat:
ryckt ur sitt sammanhang

Ja det är väl så människor som inte kan försvara sig längre brukar säga. Tydligen tyckte hon själv att det hade sammanhang beroende på att hon.

1. Försökte dölja sitt inlägg
2. Gick ut och bad om ursäkt för det.

Men hon kör inte samma dumma sång som dig, och tiger och skäms istället - och gömmer sig för offentligheten.

Räkna inte med att se Romson aktiv i media igen förrän detta i Paris (och då menar jag inte hennes hotellbokning) lagt sig.
Citera
2015-11-17, 11:20
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hon har inte blivit utskälld detta är ju en bagatell och för fyrtioelfte gången hon skrev en kondoleanstweet innan den korrekta men kritiserade tweeten kom.
Snacka om en storm i en fluor-mugg fr ingenting men "Thats SD"

Att statsministern går ut offentligt i media och berättar att han fick lov att förklara för "vice statsministern" att det hon säger offentligt är "olämpligt". Har det ens hänt i svensk modern politisk historia?

Och som sagt, det är hela Sverige som är arga på Romson för detta. Från hennes egen media till statsministern, SD har vad jag vet inte ens yttrat sig i frågan.
Citera
2015-11-17, 11:21
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Om de känner så borde de ju bli lite mer politiskt aktiva istället för att slänga bort sin röst på SD som aldrig kommer få något vettigt gjort.

SD har ju inte med saken att göra. Kritiken mot "vice statsministern" kommer från media, statsministern och folket.

Föresten, detta med "få något vettig gjort", som MP fick med Romsons Twitter menar du?
Citera
2015-11-17, 11:29
Medlem
Bruggens avatar
Citat:
Ja det är väl så människor som inte kan försvara sig längre brukar säga. Tydligen tyckte hon själv att det hade sammanhang beroende på att hon.

1. Försökte dölja sitt inlägg
2. Gick ut och bad om ursäkt för det.

Men hon kör inte samma dumma sång som dig, och tiger och skäms istället - och gömmer sig för offentligheten.

Räkna inte med att se Romson aktiv i media igen förrän detta i Paris (och då menar jag inte hennes hotellbokning) lagt sig.
Det är väl fullständigt självklart att man hanterar en situation som dyker upp? Om drevet lyfter ut ett citat som, skrivet för sig själv, ser illa ut - klart man tar bort och gör rätt. Jag säger inte att hennes mittentweet var varken välformulerad eller passande men den är fortfarande ryckt ur sin kontext.

I relation till vad hon skrev en minut tidigare är den inget att gnälla över.

Detta verkar även folk fatta eftersom INGEN som passar på att publikt håna Romsom har nämnt faktumet att hon först uttryckte sina sympatier.

Man kan trycka vad man vill om hennes retoriska oförmåga men ska man publikt shame:a någon ska det ske på rätt grunder. Att rycka ut ett citat och flabba runt det utan att nämna det som hon sade en minut tidigare är bara ynkligt.
Citera
2015-11-17, 11:36
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Det är väl fullständigt självklart att man hanterar en situation som dyker upp? Om drevet lyfter ut ett citat som, skrivet för sig själv, ser illa ut - klart man tar bort och gör rätt. Jag säger inte att hennes mittentweet var varken välformulerad eller passande men den är fortfarande ryckt ur sin kontext.

I relation till vad hon skrev en minut tidigare är den inget att gnälla över.

Detta verkar även folk fatta eftersom INGEN som passar på att publikt håna Romsom har nämnt faktumet att hon först uttryckte sina sympatier.

Man kan trycka vad man vill om hennes retoriska oförmåga men ska man publikt shame:a någon ska det ske på rätt grunder. Att rycka ut ett citat och flabba runt det utan att nämna det som hon sade en minut tidigare är bara ynkligt.

Nej, normala människor tycker inte att en egen konferensresa är viktigare än att 150 pers dör i en massiv terrorattack.

Det tycker inte du heller, du bara försvarar Romson in absurdum förmodligen för att du sympatiserar med henne.

Men ge dig nu, om till och med statsministern får lov att ta henne i örat offentligt (vilket är helt unikt i svensk politisk historia) så skall väl du också kunna fatta vilken skandal detta var - och hur mycket det förstör för regeringen (som iofs har några nya kriser varje vecka, men det är ju en annan sak).

Inte ens Romson vågar försvara sig, hon har gömt sig från media och lär knappast ses inför det klimatmötet hon värnar så mycket.
Citera
2015-11-17, 11:37
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll vem som såg till att mittentweeten försvann eller varför. Den är ju ryckt ur sitt sammanhang av twitterdrevet. Hade den varit hennes enda reaktion hade det varit sin sak men som sagt hennes första tweet i frågan var uttryck för sympati. Sedan uppföljande reaktion efter egen situation. Inga konstigheter.
Jo det är allvarligt. När hon sänder 2:a tweeten så har inte franska myndigheter full kontroll över säkerheten för de människor som då vistas Paris eller Frankrike. Åsa hon verkar främst bekymra sig över att det 21:a klimatmötet i ordningen, kommer kanske geografiskt flyttas eller tidsmässigt justeras på grund av terrorns massmord. Inte över de över hundra mördade civila och dess anhöriga. Det är mycket allvarligt. Kom ihåg att hon har, i varje fall offentlig, beklagat och bett om ursäkt för sitt handlande. Frågan är, är det tillräckligt eller bör hon avgå och lämna politiken helt?

Edit: Jag förstår inte varför politiker använder twitter utan filter. Ett filter är att någon förnuftig person i ens närhet granskar det man tänker twittra, innan det sänds ut.
Senast redigerad av artid 2015-11-17 kl. 12:09.
Citera
2015-11-17, 11:42
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artid
Frågan är, är det tillräckligt eller bör hon avgå och lämna politiken helt?

Intressant fråga.

Det direkta svaret blir ju JA, hennes år som "vice statsminister" har ju kantats av skandal efter skandal - detta är bara en på dussinet.

Följdfrågan blir ju dock; "Vad ska hon avgå ifrån?". Hon har ju ingen makt i regeringen, bara en skämttitel. Det finns liksom inget att lämna.

Man skulle förvisso kunna föreslå att hon lämnar som språkrör i MP, men där tycker nog de flesta att Romsons hotellbokning är viktigare än livet på 150 "antiislamister".
Citera
2015-11-17, 11:52
Medlem
Hur kan man försvara henne? Hur kan man ens komma och tänka på sitt "klimatmöte" när detta har hänt!?

Det visar ju väldigt tydligt vad hon tänker med. "Jahapp det här var ju tråkigt... åå nej vad händer med mitt klimatmöte nu då!?!?!".

Hon borde avgå då hon sakner empati för människor.
Citera
2015-11-17, 11:52
Medlem
Citat:
Intressant fråga.

Det direkta svaret blir ju JA, hennes år som "vice statsminister" har ju kantats av skandal efter skandal - detta är bara en på dussinet.

Följdfrågan blir ju dock; "Vad ska hon avgå ifrån?". Hon har ju ingen makt i regeringen, bara en skämttitel. Det finns liksom inget att lämna.

Man skulle förvisso kunna föreslå att hon lämnar som språkrör i MP, men där tycker nog de flesta att Romsons hotellbokning är viktigare än livet på 150 "antiislamister".
Min fetning
Hon är språkrör, miljöminister samt vice statsminister och därmed ledamot av regeringen. Sannolikt har Åsa fler förtroendeuppdrag än de som jag har räknat upp; innehar hon inte en ordinarie riksdagsplats dessutom, som hon nu är ledig från. Det var därför jag skrev "lämna politiken helt".
Senast redigerad av artid 2015-11-17 kl. 11:59.
Citera
2015-11-17, 12:13
Medlem
Bruggens avatar
Citat:
Nej, normala människor tycker inte att en egen konferensresa är viktigare än att 150 pers dör i en massiv terrorattack.

Det tycker inte du heller, du bara försvarar Romson in absurdum förmodligen för att du sympatiserar med henne

Och det gör inte hon heller, hennes första reaktion är fortfarende enbart sympati.

Ingen har lyft ut endast 14:48 tweeten ur sammanhanget och skrivit att det var hennes enda reaktion.

Alla har medvetet valt att lyfts ut endast 14:49 tweeten och skrivit att det är hennes enda reaktion.

Jag sympatiserar I-N-T-E med Romsom men det är bedrövligt att se hyenaflocken på mikrobloggen samtidgt som man ser hur det hela är orkestrerat.
Citera
2015-11-17, 12:18
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artid
Min fetning
Hon är språkrör, miljöminister samt vice statsminister och därmed ledamot av regeringen. Sannolikt har Åsa fler förtroendeuppdrag än de som jag har räknat upp; innehar hon inte en ordinarie riksdagsplats dessutom, som hon nu är ledig från. Det var därför jag skrev "lämna politiken helt".

Som språkrör är hon ju oberörbar. Men tiden som miljöminister har varit händelselös och misslyckad (driver ens Sverige en miljöpolitik efter skandalerna med kolverken i Tyskland då Romson svek alla tidigare löften?), och "vice stasminister" är hon ju inte, det är ju Wallström som går in när Löfven gömmer sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in