Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-04, 06:18
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Detta är helt oförsvarligt i ett demokratiskt samhälle! Hur kan man med gott samvete försvara detta?

..ja, ju mer man gräver i denna stinkande sophög av lögner och åsiktsförtryck desto mer hittar man. Det som förvånat mig mest efter bara något år efter jag börjat kika på det är hur öppet detta sker. Dessa lögner, dessa fascistiska uttryck som försöker ge sken av någon form av 'medmänsklighet' när de samtidigt fängslar en 93 årig tant för hennes åsikter.

..samtidigt när det finns sååååå jäkla mycket som uppenbarligen är ren och skär jävla hittepå.

Jag vet ärligt talat inte hur grindvakterna här kan leva med sig själva. Jag menar det.
Citera
2022-04-07, 08:06
  #194
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Detta är helt oförsvarligt i ett demokratiskt samhälle! Hur kan man med gott samvete försvara detta?

Om hon skjutit ihjäl en annan människa, Vad menar du borde hända då?
Ska man om man är så gammal som Ursula stå utanför rättsväsendet även då?

Jag tror inte att du anser det.
Men du måste dra en gräns om hon inte ska stå till svars.
Var går din 'gräns' i ett demokratiskt samhälle?

/VV
Citera
2022-04-07, 08:08
  #195
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så jävla sjukt!

Så hennes brott var att hon sagt att Auschwitz bara var ett arbetsläger. Enligt Haverbeck ”finns inga historiska bevis” för att det var ett dödsläger.

..och för det så fängslar de en 93 årig kvinna.

Fyfaan!

Var det det enda som hon åkte in för?
Att hon sa "att Auschwitz bara var ett arbetsläger."

Tillåt mig tvivla.

/VV
Citera
2022-04-07, 08:12
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Varför förneka förintelsen? Varför förneka det faktum att Hitler försökte radera ut de detrimentella raselementen från jordens yta?
Varför ska någon domare bry sig om en 87åring på ålderns höst, potentiellt dement säger om whatever..

(Oj var ingen ny tråd det här, svarade på inlägg från 2015. )
Citera
2022-04-07, 12:28
  #197
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Om hon skjutit ihjäl en annan människa, Vad menar du borde hända då?
Ska man om man är så gammal som Ursula stå utanför rättsväsendet även då?

Menar du på allvar att en åsikt om en påstådd historisk händelse är att likställa med att "skjuta ihjäl en annan människa"? Du är verkligen mer skamlös och ideologiskt förblindad än jag någonsin kunnat tro.
Citera
2022-04-07, 19:22
  #198
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Menar du på allvar att en åsikt om en påstådd historisk händelse är att likställa med att "skjuta ihjäl en annan människa"? Du är verkligen mer skamlös och ideologiskt förblindad än jag någonsin kunnat tro.

Jag menar att DU måste berätta var dina gränsdragningar går om du ska undanta en människa från landets lagar.

/VV
Citera
2022-04-07, 22:11
  #199
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jag menar att DU måste berätta var dina gränsdragningar går om du ska undanta en människa från landets lagar.

Och jag menar att fängslande av politiska meningsmotståndare för att de ifrågasätter eller kritiserar ett påstått historiskt skeende är oacceptabelt i ett demokratiskt samhälle. Övergreppet blir ännu mer flagrant och rättsvidrigt när det handlar om en oskyldig 93-årig mormor som aldrig gjort en fluga förnär.
Citera
2022-04-07, 23:54
  #200
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Och jag menar att fängslande av politiska meningsmotståndare för att de ifrågasätter eller kritiserar ett påstått historiskt skeende är oacceptabelt i ett demokratiskt samhälle. Övergreppet blir ännu mer flagrant och rättsvidrigt när det handlar om en oskyldig 93-årig mormor som aldrig gjort en fluga förnär.

Vägrar svara på frågan alltså.
Som vanligt. *gäsp*

Oskyldig???
Är det du som stiftar lagar, dömer och utdelar straff i din egen lilla bananrepublik??
I en demokrati så finns det de som stiftar lagar och dömer efter dessa.
Inte vad Skogsvatte på Flashback tycker.


/VV
Citera
2022-04-08, 01:00
  #201
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
I en demokrati så finns det de som stiftar lagar och dömer efter dessa.

Att fängsla politiska meningsmotståndare för att de ifrågasätter eller kritiserar ett påstått historiskt skeende är fullständigt oacceptabelt i ett demokratiskt samhälle och en allvarlig inskränkning i åsikts- och yttrandefriheten. Denna form av politisk repression och förföljelse undergräver den demokratiska trovärdigheten i stater som Tyskland. Att du av någon anledning ser ut att försvara denna form av brutalitet och förtryck förvånar mig inte det minsta.
Citera
2022-04-08, 05:39
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Att fängsla politiska meningsmotståndare för att de ifrågasätter eller kritiserar ett påstått historiskt skeende är fullständigt oacceptabelt i ett demokratiskt samhälle och en allvarlig inskränkning i åsikts- och yttrandefriheten. Denna form av politisk repression och förföljelse undergräver den demokratiska trovärdigheten i stater som Tyskland. Att du av någon anledning ser ut att försvara denna form av brutalitet och förtryck förvånar mig inte det minsta.

Ja, det är verkligen talande hur dessa självutnämnda (nåja) godhetsriddare inte verkar ha minsta problem att raljera, leka ordlekar och motivera åsiktsförtryck när det handlar om minsta motstånd mot deras 'berättelse'.

Det är verkligen vedervärdigt. Vedervärdigt.
Citera
2022-04-08, 07:48
  #203
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Att du av någon anledning ser ut att försvara denna form av brutalitet och förtryck förvånar mig inte det minsta.

Jag har flera gånger i detta forum skrivit att jag inte sympatiserar med dessa lagar.
Att man ska bryta mot de lagar som finns, och ha en gräddfil och slippa lyda under landets lagar med ökad ålder, sympatiserar jag inte med.
Att du av någon anledning ser ut att försvara kaos och anarki förvånar inte det minsta.

/VV
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback