Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-24, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ska han ha ångrat sig ena terroristen, skulle va förvånande.
Var kanske tänkte för en senare attack men han som nu är på flykt tvingades kanske dumpa det i alla hast... Bara spekulation.
/
Citera
2015-11-24, 11:13
Medlem
Woman seen in bubble-bath photo is alive and not Paris suicide bomber
http://mashable.com/2015/11/23/woman-bath-photo-not-a-terrorist/#7Hb_2XXkeZqs
Citera
2015-11-24, 19:12
Medlem
Frixys avatar
Nu letar man efter en kille till, som sågs i en bil tillsammans med Abdeslam och som kan ha deltagit i attentaten.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/femte-misstankt-i-belgien-anklagad-for-inblanding-i-parisattentat
Citera
2015-11-24, 23:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Var kanske tänkte för en senare attack men han som nu är på flykt tvingades kanske dumpa det i alla hast... Bara spekulation.
/

För IS-självmordsbombare finns endast EN resolution på attacken, och det är att spränga sig själv.

Att "dumpa bältet i all hast" existerar inte för dessa dårar.

Troligt är att killen ångrade sig, och måste därmed fly från både Interpol samt IS för all framtid.
Flykten från Interpol grundar sig i att han var en av attentatsmännen ursprungligen, och flykten från IS grundar sig i att han fallerade i sitt uppdrag. IS tolererar inte ordervägrare.

Han har att välja mellan att ge upp och gå frivilligt i fängelse, vittna och få beskydd för sin familj, eller att få se sin familj dödad.

Knivig situation.
Citera
2015-11-24, 23:49
Medlem
Är det någon som har uteslutit tekniskt fel på bombbältet? Eftersom det är snack om att han ångrat sig.
Citera
2015-11-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Är det någon som har uteslutit tekniskt fel på bombbältet? Eftersom det är snack om att han ångrat sig.
Vad jag hörde på norska nyheter på radion så var det ingen utlösare på bältet, men jag har ingen aning vad det vil säga (typ om dom aldri satte dit en eller om dom/han tog bort den när han kastade bort bältet etc)

Hittade artikel på detta: http://www.dagbladet.no/2015/11/23/nyheter/krig_og_konflikter/terrorisme/42090410/
Senast redigerad av Reilapon 2015-11-25 kl. 00:24.
Citera
2015-11-26, 18:27
Medlem
f839444s avatar
Hur kan Abdeslam fortfarande vara på fri fot? Fattar inte. Stängde verkligen Frankrike gränsen?

Lutar mer och mer åt att han sprängde sig men att man inte hittat nån tillräckligt stor köttslamsa för identifikation.
Citera
2015-11-26, 19:56
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Rapport visade idag en snutt av en intervju med Eagles of Death Metal som spelade i Bataclan, när dessa Terrorister dök upp, intervjun var hämtad från Vice, och här kan man se hela klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=n74HBrrFnIc
Citera
2015-11-26, 21:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Hur kan Abdeslam fortfarande vara på fri fot?

Som alla kriminella som gömmer sig för polisen så sitter han säkert och trycker hos någon kompis eller i ett skogskyffe nånstans.
Då får man inte tag på honom förrän man går hus till hus och letar igenom hela landet.
Citera
2015-11-28, 17:35
Medlem
Kalliss avatar
Nu har jag sökt runt i denna tråd. Hittar inte svaret på det jag söker, så jag kastar ut frågan till forumet!

- Var det verkligen någon svensk som blev dödad eller skadad i samband med terrordåden?
Citera
2015-11-28, 17:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Nu har jag sökt runt i denna tråd. Hittar inte svaret på det jag söker, så jag kastar ut frågan till forumet!

- Var det verkligen någon svensk som blev dödad eller skadad i samband med terrordåden?
En av varje tydligen:
Citat:
En svenska dödades och en skadades i terrordåden i Paris, bekräftar inrikesminister Anders Ygeman (S).
http://www.svd.se/paris-svenskar-manas-halla-sig-inne
Citera
2015-11-28, 17:49
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Hur kan Abdeslam fortfarande vara på fri fot? Fattar inte. Stängde verkligen Frankrike gränsen?

Lutar mer och mer åt att han sprängde sig men att man inte hittat nån tillräckligt stor köttslamsa för identifikation.
Han har det nog lätt att hålla sig dold, mitt i samhället, eftersom han inte har ett speciellt avvikande utseende i Frankrike, samtidigt som han troligen behärskar olika franska dialekter.

Är han klipsk har han även förberett denna form av efterspel, och agerar utefter ett för bunkrat scenario.

Med lite tur, att det inte finns DNA eller fingeravtryck, kan han skapa sig ett nytt liv i Europa som påhittad flykting, om han är en riktig överlevare till teaterapa, förstås!

Men det tycks han ju va, som kan begå terrorhandlingar, stänga av. Finns en risk att han inte fångas, skaffar sig en ny identitet, kanske rent av i Sverige, med flyktingpremisser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in