2015-11-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutz
Jag tycker att det kommer ut vldigt mycket information hela tiden om div insatser och polisernas fynd osv. Vilket r intressant men borde polisen/ skerhetspolisen i Frankrike och andra lnder tjna p att hlla kften tills de lokaliserat alla medgrningsmn.

Men det ger ju en massa nya resurser till polsen
Citera
2015-11-17, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Den sinnessjuka vnstern sjunger "Happy Day's" vid minnesstund

https://www.youtube.com/watch?v=XLstnxWkNSY#t=28

Nej dra t helvete vad tragiskt. S borta frn verkligheten.
Citera
2015-11-17, 15:24
Medlem
hgfdsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Misanthrope
Nej dra t helvete vad tragiskt. S borta frn verkligheten.
vnsterns DNA korssar spontant vlad dracul med stalin. Eftertt p detta? en bloody marry.

dom som planera paris ddet blir nog rtt knckta om dom ser detta.
Citera
2015-11-17, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hgfdsa
vnsterns DNA korssar spontant vlad dracul med stalin. Eftertt p detta? en bloody marry.

dom som planera paris ddet blir nog rtt knckta om dom ser detta.

Jag finner verkligen inte ord hur hjrndda de dr mnniskorna r...allt jag fr fram r hur hjrndtt det r.
Citera
2015-11-17, 15:37
Bannlyst
Citat:
BREAKING NEWS: German police arrests five people near Aachen in operation linked to Paris attacks

http://live.reuters.com/Event/Paris_attacks_2
Citera
2015-11-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Ett par veckor sedan kanske?

Har faktiskt svrt att se vad som r vlplanerat och vlorganiserat med ett sdant hr dd. En del verkar nstan lite imponerade i smyg. Hur svrt kan det vara om tanken nd r att alla inblandade ska d p kuppen??

Smuggla vapen lr vara minst lika ltt som att smuggla mnniskor till Europa, och det r uppenbarligen busenkelt fr de sistnmnda kommer i miljoner. Rekrytera och hjrntvtta idioter som stller upp r vl bara marginellt svrare n att f dessa att ka till Syrien och kriga fr IS dr, och det verkar ocks g ganska bra. Antagligen tror de p fullaste allvar att de fr 72 oskulder nr de r klara. Annars r de bara fr sektledaren att be dem vlja mellan martyrdden och ngon smre slags dd.

Samtidigt r det omjligt fr Europas polis och underrttelsetjnst att punktmarkera tiotals miljoner unga muslimska mn, dr en eller annan blir extra sjuk i huvudet eller radikaliseras med tiden i olika takt. Och egentligen skulle de behva vervaka och analysera alla utanfr Europa ocks, eftersom drrarna hit lnge har sttt p vid gavel.

Ett verreligist fanatiker-gng borde kunna koka ihop detta ver en natt, utan att ngon hinner reagera. Ngon fr grna frklara p vilket stt det r svrt att genomfra detta, rent tekniskt, fr det begriper jag inte.

Frstr inte heller vad det r som r s pass imponerande med det rent organisationstekniska. F in mnniskorna i landet? Se till att eventuell kommunikation r krypterad? F fram vapen och sprngmedel samt se till att det fungerar? Skulle vl mjligen vara det sistnmnda d.
Citera
2015-11-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Ett par veckor sedan kanske?

Har faktiskt svrt att se vad som r vlplanerat och vlorganiserat med ett sdant hr dd. En del verkar nstan lite imponerade i smyg. Hur svrt kan det vara om tanken nd r att alla inblandade ska d p kuppen??

Smuggla vapen lr vara minst lika ltt som att smuggla mnniskor till Europa, och det r uppenbarligen busenkelt fr de sistnmnda kommer i miljoner. Rekrytera och hjrntvtta idioter som stller upp r vl bara marginellt svrare n att f dessa att ka till Syrien och kriga fr IS dr, och det verkar ocks g ganska bra. Antagligen tror de p fullaste allvar att de fr 72 oskulder nr de r klara. Annars r de bara fr sektledaren att be dem vlja mellan martyrdden och ngon smre slags dd.

Samtidigt r det omjligt fr Europas polis och underrttelsetjnst att punktmarkera tiotals miljoner unga muslimska mn, dr en eller annan blir extra sjuk i huvudet eller radikaliseras med tiden i olika takt. Och egentligen skulle de behva vervaka och analysera alla utanfr Europa ocks, eftersom drrarna hit lnge har sttt p vid gavel.

Ett verreligist fanatiker-gng borde kunna koka ihop detta ver en natt, utan att ngon hinner reagera. Ngon fr grna frklara p vilket stt det r svrt att genomfra detta, rent tekniskt, fr det begriper jag inte.

Hller helt med. Faktiskt ganska "kasst" resultat om det skulle vara frukten av flera mnaders planering. Ngon 27 rig belgare tydligen "hjrnan" bakom detta. Men lek med tanken att Ryssland eller USA fick skicka 8 st utbildade agenter med order att enbart dda eller skapa kaos. Det hade ju rrt sig om tusentals dda i de fallen. Vldigt "genialt" att skjuta vilt p en konsert eller restaurang...det r kallblodigt och fegt, men inte ngot masterpiece i organisation. De som eventuellt flyr ker ju alltid dit ocks (ven om de dr i strid sen), se frsta attacken mot Charlie Hebdo. N finns inget genialt med dessa avskum bara ren skr feghet. Vldigt naivt att tro att USA, Fra eller Ryssland skulle backa p grund av terrordd. Sg mig har ngon av dessa stormakter nnsin frhandlat eller vjt mot terrorism? N..detta r IS sista chans, de hoppas den inhemska opinionen i de lnderna ska fega ur, men det blir tvrtom.
Citera
2015-11-17, 18:05
Medlem
Vittnen som sg grningsmnnen tyckte att de var vldigt lugna. Jag har tidigare skrivit att jag tror att dessa terrorister har tagit ngot preparat innan attacken och drfr varit lugna. Nu har man hittat ett hotellrum som terroristerna anvnt och i det rummet har det hittats sprutor. Vad tror ni de pumpat i sig innan de utfrde detta fruktansvrda terrordd?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21778643.ab
Citera
2015-11-17, 18:07
Medlem
Tor ni att det finns kopplingar till Svenska ISIS-terrorister ocks? Kommer vi inom kort f se arresteringar hr ocks?

Citat:
Kllor just nu: Ytterligare en terrorist p fri fot
P tisdagen greps tv kvinnor och en man i Tyskland, misstnkta fr inblandning i terrordden i Paris. En intensiv jakt pgr nu i frmst Frankrike och Belgien efter personer med inblandning i fredagens terrorattack d 129 personer ddades. Sju terrorister ddades vid attackerna. Flera personer r efterlysta och Frankrike ber andra EU-lnder om militr hjlp efter terrordden.

[url]http://www.svd.se/skjutning-i-centrala-paris--flera-dodsfa
Citera
2015-11-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vittnen som sg grningsmnnen tyckte att de var vldigt lugna. Jag har tidigare skrivit att jag tror att dessa terrorister har tagit ngot preparat innan attacken och drfr varit lugna. Nu har man hittat ett hotellrum som terroristerna anvnt och i det rummet har det hittats sprutor. Vad tror ni de pumpat i sig innan de utfrde detta fruktansvrda terrordd?

Det lter konstigt. Hardcore muslimer r vl inte de frsta man kommer att tnka p som sitter ned i en ring och trycker sprutor innan de ger sig ut och slaktar oskyldiga. Lter som ngot som pressen skulle hitta p/frvrnga.

Det enda jag kan komma att tnka p som skulle gra dom helt avtrubbade i sammanhanget r benso men det tar man inte via spruta utanfr sjukhusvggarna.
Citera
2015-11-17, 18:17
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon

Lste att detta frmodligen anvnts fr att frebereda/bygga bomber.
Citera
2015-11-17, 18:36
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Hr p hotelrummet bodde ngra av de terroristerna.

http://www.lepoint.fr/societe/des-se...1982254_23.php

Citat:
Salah Abdeslam DNA r hittad m.m

Enligt Le Point.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här