Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-13, 21:24
  #1
Medlem
jack.danielss avatar
I aktuellt 21.00 kände sig alf svensson manad att ryta ifrån nu när nuvarande politiker pratar om flyktingar som "enheter, antal" osv. Han saknar en human mönniskosyn, allas människors lika värde och blabla.....

Som en tänkande människa så håller han med om att det finns en gräns för hur mycket vi kan göra, men han undviker att svara på var den gränsen går!
Chefer för migrationverket står varje kväll i tv och ber på sina bara knän om hjälp med inflödet!
Inser inte alf svensson att gränsen är nådd? Varför ser han inte den gränsen lika tydligt som jag gör det? Är jag rasist?
Citera
2015-11-13, 21:36
  #2
Medlem
Wafas avatar
Ja det tänkte jag också.
http://asikt.dn.se/asikt/debatt/civi...t-har-tystnat/
Citera
2015-11-13, 21:45
  #3
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Alf Svensson är en avpolletterad politiker, och deras uppgift är att sprida floskler. De blir ofta ordföranden för någon internationell organisation som arbetar med värdefrågor av olika slag. En gång i kvartalet förväntas de skriva en debattartikel i DN eller SvD, vara med i en debatt på TV eller dela ut priser på Axevalla i samband med travtävlingar tillsammans med Loket och någon landslagsspelare i damlaget i fotboll.

Om han är senil vågar jag inte svara på, men jag har alltid haft lite respekt i smyg för Alf. Han berättade mycket underhållande anekdoter från de tyska kristdemokraterna i något sammanhang, om hur de rökte, drack öl och svettades under debatterna i Bundestag och hur det var stor skillnad på kristdemokraterna i Europa och i Sverige. Humor har han i alla fall.
__________________
Senast redigerad av LuktenUtavBajs 2015-11-13 kl. 21:48.
Citera
2015-11-13, 21:58
  #4
Medlem
Klosss avatar
Vet inte vad han ville komma till egentligen? Å' ena sidan predikade han om det okränkbara i människovärdet och å' andra sidan erkände han problemen med invandringen och att det naturligtvis finns en gräns men det var ju det här med människovärdet.

Jaha?

Sa han Amen efteråt?
Citera
2015-11-13, 22:29
  #5
Moderator
Siegfrids avatar
Politik - Inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2015-11-14, 00:10
  #6
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
I aktuellt 21.00 kände sig alf svensson manad att ryta ifrån nu när nuvarande politiker pratar om flyktingar som "enheter, antal" osv. Han saknar en human mönniskosyn, allas människors lika värde och blabla.....

Som en tänkande människa så håller han med om att det finns en gräns för hur mycket vi kan göra, men han undviker att svara på var den gränsen går!
Chefer för migrationverket står varje kväll i tv och ber på sina bara knän om hjälp med inflödet!
Inser inte alf svensson att gränsen är nådd? Varför ser han inte den gränsen lika tydligt som jag gör det? Är jag rasist?

Undrar om Affe har förstått nu, efter europas största muslimska terrordåd. Undrar om han hajat att det är på allvar. Eller vill han fortsätta leka med oskyldiga människors liv.

Avsluta experimentet nu för fan innan det är för sent! STÄNG GRÄNSHELVETET!!!
Citera
2015-11-14, 01:46
  #7
Medlem
Pingstvännen Affe är en av de främsta kompetenserna vi har på modern svensk statsförvaltning, jag är övertygad om att han hade kunnat leda väckelsemötena och dirigera hallelujakörerna mycket bättre än Löfvén!
Citera
2015-11-14, 10:29
  #8
Medlem
jack.danielss avatar
Som nån skrev ovan: han kände att han behövde fylla på sin "godhetsryggsäck" utan eget ansvar för omvärlden så kan han säga o tycka precis vad han vill!

Men han valde ett synnerligt fel tillfälle att rapa upp floskler om människors lika värde, människors okränkbarhet och blahablaha!
Citera
2015-11-14, 13:51
  #9
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Som nån skrev ovan: han kände att han behövde fylla på sin "godhetsryggsäck" utan eget ansvar för omvärlden så kan han säga o tycka precis vad han vill!

Men han valde ett synnerligt fel tillfälle att rapa upp floskler om människors lika värde, människors okränkbarhet och blahablaha!

Ja, han borde istället predika det där det behövs, han borde resa ner till is och predika, så kan han spara in returbiljettskostnaden också...
Citera
2017-02-24, 13:59
  #10
Medlem
Nu skriver han på dagen.se att människor inte kan stämplas som tillgång belastning.

För det första skapar han ett problem som inte finns då han omformulerar ståndpunkten "Flyktingmottagningen är en ”enorm belastning" till att "flyktingar är en enorm belastning" för att passa sin artikel.

Det är väl klart att vissa människor kan var belastning/tillgång för samhället.
Speciellt om man ser till det ekonomiskt.
Men det betyder ju inte att människor som är en ekonomisk belastning ska elimineras (handikappade, äldre mfl).



http://www.dagen.se/kronikor/varning...rdval-1.928767
Citera
2017-02-25, 09:31
  #11
Medlem
Ilimitados avatar
Han är inte senil han är snäll.
Citera
2017-02-25, 13:27
  #12
Medlem
Alf Svensson har alltid varit en "Jesus älskade alla - öppna gränserna för alla"-tönt.

Lyssna själva på alla slutdebatter och utfrågningar han har varit med i inför olika val.

"Vi ska våga vara generösa!" var hans huvudbudskap i slutdebatten 1991. Och vi ser ju vad den generositeten har lett till idag.

Längtar tills hans kära KD ramlar ur riksdagen. Kommer fira.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback