Hej!
Hur märker ni av osäkra människor?
Tycker det är knepigt att hantera sådana här personer i min närhet.
Går just nu en utbildning & vi är indelade i grupper om 5 pers. Vi har övningar ibland och denna personen (en tjej) upplever jag skall ofta peka ut andras fel och brister. Samt om någon fäller en negativ kommentar om en person el händelse, är hon inte sen att haka på och fylla i. Hon pratar oavbrutet och vill hela tiden ha uppmärksamhet. Jag upplever många saker som hon säger är " bara för att ha något sagt ".
Hon snackar en del skit om folk, men kan le utåt sätt mot personen.
Märker att hon och jag inte alls klickar och märker att hon ibland vill framföra kritik mot mig, det har jag egentligen inget emot, men jag upplever att hon gör det för att hävda sig själv. Ibland har hon även gjort det när vi har haft gruppövningar, då hon vill peka ut och ifrågasätta saker jag gjort el inte gjort. Det har oftast slutat med att jag sagt emot och sedan inte brytt mig om det.
Har lagt märke till att hon vill hävda sig på andras bekostnad, som jag uppfattar det i alla fall, men vad kan detta handla om, dålig självkänsla?
Behöver jag konfrontera henne om att jag upplever henne lite väl kritisk? Eller får hon bara då vatten på sin kvarn?
Har ni några tips om ovanstående el andra erfarenheter?