Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2015-11-15, 11:57
  #109
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Haha att cp barnet Legenden är involverad i denna grupp . Förklarar ju nivån på den här facebook gruppen
Sorgligt så klart att en 16-åring tar livet av sig . Men hon var ju uppenbarligen kapabel till det så det hade nog hänt förr eller senare . Tyvärr!
__________________
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2015-11-15 kl. 12:00.
Citera
2015-11-15, 13:45
  #110
Medlem
Sinraths avatar
Kommer aldrig förstå mig på nätmobbning. Många personer som gjort ett litet namn för sig på någon enskild site som sen blir mobbad för sina uttalanden eller liknande brukar bara radera sina och/eller mobbarnas meddelanden, blockera folk som trollar/mobbar eller i värsta fall radera sitt konto och skapa ett nytt. På facebook kan man gå ur gruppen, blockera sina "vänner" och inte tillåta "Friends of friends" att göra inlägg på ens vägg eller skicka PM. Man får leva med det som sagts men det behöver inte bli som det alltid sägs när sånt här händer: "Konstant mobbning vart hon än var, elaka meddelanden haglade in på social media vare sig hon var hemma eller i skolan. Till slut var det nog, hon orkade inte läsa allt detta hat varje minut i sitt liv." Vidare kan man göra så enbart kontakter man lagt in eller valt själv ska kunna ringa eller SMS:a en. Då har man "bara" real life mobbning kvar och hemmet blir den fristad den länge varit. Detta är ganska vanligt för offer som blivit kända i media för all spya dom fått över sig, de skapar sig en ny elektronisk identitet på sociala medier. Hur många gånger har inte en Facebook profil deaktiverats, tagits bort eller i övrigt blockerats från utomstående när den kommit fram i ett inlägg här på flashback?

Summering: Apparater idag kan stängas av och filtrera precis vad man vill eller inte vill höra. Sker inte mobbningen med fysisk kontakt behöver man inte lyssna på det.
Citera
2015-11-15, 17:01
  #111
Medlem
Brb-Toas avatar
Tar man åt sig av det folk säger på internet är man riktigt pantad och förtjänar det. Om man är så jävla känslig så får man låsa in sig och hålla sig där inne!
Citera
2015-11-15, 18:10
  #112
Medlem
xayps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolix
Överkänslig människa och ta livet av sig pga. hat på Facebook? Låter som hon hade mer problem i livet än så, sen var det droppen...

Om hon var överkänslig går du nog under benämningen känslolös. Tjejen har tagit sitt liv och vi förstår av sammanhanget att det inte var en enskild mobbare, men du behöver väl inte skuldbelägga henne själv? Skärpning!
Citera
2015-11-15, 20:50
  #113
Medlem
knarknazists avatar
Ja ja, det är väl bara bra. Lite mindre white trash i den svenska genpoolen i framtiden Tror knappast hon mådde jättebra innan hon började posta massa skit i gruppen heller, snarare handlar det om en ung tjej med psykiska problem som helt enkelt inte pallade mer. Jag ser inga problem i att begå självmord heller, lider man såpass jävligt är det ens egen rätt att bestämma om man vill fortsätta eller inte.
Citera
2015-11-15, 21:03
  #114
Medlem
utanws avatar
Inga namn eller bevis förutom en status från en admin i gruppen?
Någon måste ju veta något om tjejen förutom att hon var ifrån Stockholm.

Har folk förresten helt glömt bort snyggast.se/nu, var väll lika utseendefixerat där.
Citera
2015-11-16, 00:40
  #115
Medlem
SkepticalHippos avatar
Har slösat säkert 15-30 minuter av mitt liv på att skumma igenom den här jävla tråden och så finns det inte ens bevis för att det har hänt? Jag tänker inte gå med i någon jävla fjortisgrupp som en 30+ wannabegangster startat för att föda sitt eget ego bara för att ens kunna läsa om inlägget som citeras finns.

Den här tråden skulle lika gärna kunna vara ren marknadsföring för att vi ska gå med i den värdelösa gruppjäveln. Eller så kan det var ett rent försök att försöka jävlas med gruppen. Eller att jävlas med en enskild tjej som de som är nog dumma att gå med i gruppen letar upp. Möjligheterna att det finns ett annat syfte än att diskutera den icke verifierade händelsen är oändliga.

Jag rapporterar fan trådjäveln, den är totalt värdelös utan källa som går att kontrollera. Det finns redan trådar där man kan diskutera anledningar till att folk begår självmord och/eller näthat.
Citera
2015-11-16, 21:46
  #116
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brb-Toa
Tar man åt sig av det folk säger på internet är man riktigt pantad och förtjänar det. Om man är så jävla känslig så får man låsa in sig och hålla sig där inne!


Så du är domaren som beslutar om vilka som "förtjänar" att ta sitt liv.
Patetiskt, synd att jag inte var domaren, då vet jag vem som hade rykt illa kvickt.

Alla har inte ett lika starkt psyke, speciellt inte i tonåren. Uppenbarligen mådde flickan dåligt - nu spekulerar jag, men finns väl stor riska att hon var utsatt även utanför nätet, och du sitter där fet och nöjd över att du klarar av hets mot dig (tvivlar på att du personligen utstått något hon fått uppleva).

Fyfan, i mina ögon står du är lägre än en muslim.
Citera
2015-11-17, 17:35
  #117
Medlem
Avalanchekings avatar
Denna tjejen mådde verkligen inte bra. vän till en väns lillebror. Hon är ifrån Sthlm. Hon blev mobbad av klasskompisar rätt länge. Någon brukade spotta på henne då hon tidigt använt utmanande kläder. Hon var även bipolär. Tjejen gick ner sig och skar sig, tryckte i sig massvis av Litium och benso och slutligen var hon tillsammans med en kille som föll för grupptrycket och deltog slutligen även han i motståndarlaget. Hur har jag inte riktigt förstått. Men sen började hon lägga upp bilder i den där sjuka gruppen tydligen och offade sig själv. Sen hur mycket gruppen påverkade, eller de kommentarer hon fick, sätts nog främst med gemensam nämnare på grund av tidsperioden. Att hon la ut saker, fick dåliga kommentarer och sen hängde sig hos polaren till henne. En facebook-grupp som enda orsak måste man förkasta oavsett vem det gäller.
Citera
2015-11-18, 02:19
  #118
Medlem
Phobiazis avatar
Även om det var andra orsaker blandat med detta eller inte spelar ingen roll.
Hon var 16 år, minns ni hur det var att vara 16? Jag menar konsekvens-tänket var ju inte på den högsta nivån direkt och bara småsaker kunde bli väldigt stora när man var tonåring.

Tragiskt att en så ung människa valde att ta sitt liv. Tycker inte hon förtjänar massa skit även efter sin död för detta, det är bara brist på empati och förståelse.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback