Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-07, 12:46
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, så är det på Flashback. Finns det någon källa till påståendet att denna MGM skulle lida av någon sjukdom som gör att han vill våldta?

Jag har inte sagt att han lider av någon sjukdom, men det har hävdats här på FB.
Sen är han ju dömd, så GM skulle jag kalla honom, inte MGM.
Ej menat som en pik, utan information om du inte känner till fallet. Folk har en tendens att vilja missförstå på detta forum.
Citera
2016-02-07, 13:06
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenat
Jag har inte sagt att han lider av någon sjukdom, men det har hävdats här på FB.
Sen är han ju dömd, så GM skulle jag kalla honom, inte MGM.
Ej menat som en pik, utan information om du inte känner till fallet. Folk har en tendens att vilja missförstå på detta forum.
Okej, jag missade artikeln om han redan är dömd. De finns ju ingen här som velat lägga upp FUP/dom. Av förståeliga skäl. Men att ha skulle lida av någon neuropsykiatrisk sjukdom som någon påstått här i träden finns det ingen källa på.
Citera
2016-02-07, 13:16
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Okej, jag missade artikeln om han redan är dömd. De finns ju ingen här som velat lägga upp FUP/dom. Av förståeliga skäl. Men att ha skulle lida av någon neuropsykiatrisk sjukdom som någon påstått här i träden finns det ingen källa på.

Inte vad jag känner till
Citera
2016-02-07, 13:40
  #124
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenat
Nej, då detta är helt taget ur luften och menat att få folk att tänka lite. Jag menar att det inte är kulturer som gör att folk våldtar, eftersom även svenska män gör det, men då är det aldrig tal om deras kultur som har skapat dem, utan då är det sjuka individer.
Jag ska förklara det enkelt:
En invandrare våldtar/stjäl/mördar etc = typiskt dennes kultur och hen "har det i blodet"
En svensk gör exakt samma sak = en sjuk individ som samhället har svikit genom att inte se varningssignaler

Om en av 1 miljon våldtar är det inte kultur. Om 100.000 av 100.000 våldtar är det kultur. Ser du skillnaden?
Citera
2016-02-07, 16:57
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Om en av 1 miljon våldtar är det inte kultur. Om 100.000 av 100.000 våldtar är det kultur. Ser du skillnaden?

Fast nu pratar vi om verkligheten och inte dina påhittade siffror och fantasier.
Ser du skillnaden?

Ser ingen mening att diskutera med en som använder sin fantasi som fakta, så håll dig du till stängda forum där "sverigevänner" kan diskutera "sanningar" utan att någon skulle få för sig att komma med fakta.

God helg
Citera
2016-02-07, 18:25
  #126
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenat
Fast nu pratar vi om verkligheten och inte dina påhittade siffror och fantasier.
Ser du skillnaden?

Ser ingen mening att diskutera med en som använder sin fantasi som fakta, så håll dig du till stängda forum där "sverigevänner" kan diskutera "sanningar" utan att någon skulle få för sig att komma med fakta.

God helg
DIdes inlägg justerat med siffror från verkligheten:

"Om 2 av 10 000 våldtar är det inte kultur. Om 46 av 10 000 våldtar är det kultur. Ser du skillnaden?"

Siffrorna kommer från statliga Brottsförebyggande rådet och avser andel av män födda i Sverige respektive Nordafrika (Algeriet, Libyen, Marocko, Tunisien) som registrerades för våldtäkt i Sverige mellan åren 1985-89.

Ser du nu skillnaden?

(s. 107)
http://www.pdf-archive.com/2011/05/0...tslighet-1.pdf
__________________
Senast redigerad av Schering 2016-02-07 kl. 18:30.
Citera
2016-02-08, 20:02
  #127
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenat
Fast nu pratar vi om verkligheten och inte dina påhittade siffror och fantasier.
Ser du skillnaden?

Ser ingen mening att diskutera med en som använder sin fantasi som fakta, så håll dig du till stängda forum där "sverigevänner" kan diskutera "sanningar" utan att någon skulle få för sig att komma med fakta.

God helg


Schering justerade lite snyggt för att göra poängen mer konkret för dig. Jag anser att du är den som lever i fantasi och jag ville bara illustrera min poäng. Jag förstår att du inte kopplade eftersom ni ju sällan gör det utan hellre kontrar med äkta trams. Nåväl, verkligheten är ändå kvar där ute och du/ni kan vinkla verkligheten hur ni vill. Hur skall ni förklara vad som händer och motivet bakom för alla de 30.000 flickor och kvinnor som våldförs på årligen varav merparten av män från andra länder och kulturer. Otur?
Citera
2018-06-09, 21:18
  #128
Medlem
Ingen som har domen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback