Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-12, 12:48
  #13
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Däremot tycker jag det är lite löjligt hur man försöker dela upp produkter beroende på om de producerats på Västbanken eller i Israel. Koloniseringen av Västbanken drivs från Israel så ogillar man den bör man undvika alla israeliska produkter så mycket som möjligt. Jämför med Ryssland och dess ockupation av Krimhalvön och hur den hanterats.

Jag antar att du heller inte köper några marockanska produkter då Marocko ockuperar Västsahara? Och du heller inte köper några kinesiska produkter då Kina ockuperar Tibet?

Måste vara rätt svårt då de flesta elektroniska utrustningar innehåller åtminstone komponenter från Kina...
__________________
Senast redigerad av Melange5738 2015-11-12 kl. 12:51.
Citera
2015-11-12, 14:40
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag antar att du heller inte köper några marockanska produkter då Marocko ockuperar Västsahara? Och du heller inte köper några kinesiska produkter då Kina ockuperar Tibet?
Nu var dock trådens ämne Israel. Annars kan man konstatera att Kina inte ockuperar Tibet utan har annekterat området och gett folket där medborgarskap, vilket gör situationen något annorlunda. Tycker du Israel borde göra samma sak? Enstatslösningen är en tänkbar lösning på Palestinakonflikten.
Citera
2015-11-12, 14:51
  #15
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Nu var dock trådens ämne Israel. Annars kan man konstatera att Kina inte ockuperar Tibet utan har annekterat området och gett folket där medborgarskap, vilket gör situationen något annorlunda. Tycker du Israel borde göra samma sak? Enstatslösningen är en tänkbar lösning på Palestinakonflikten.

Jag tycker att Israel skall ge medborgarskap till palestinierna ja, men det är ju påfallande ofta de erbjuds och tackar nej så jag tror inte att det kommer att fungera. Däremot är det säkert en jättebra goodwill-grej för Israel att göra och kommer säkert att ältas in absurdum om palestinierna kollektivt tackar nej.
Citera
2015-11-15, 10:34
  #16
Medlem
Cobas avatar
Jättebra att vi som konsumenter kan ta mer informativa beslut. Vill man t.ex. inte stödja ockupationsmakten israel så är det nu lättare att ta ett korrekt beslut.

Sen med Israels konstanta gnäll om antisemitism när de inte gillar något är ju bara pinsamt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback