Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-27, 16:42
  #49
Medlem
Hyfsat bra tryck i Minesto, triggers i närtid är sjösättning av deras fullskaliga tidvattenkraftverk i Holyhead Wales, eventuell information om mer bidrag från EU och/eller energimyndigheten.

Bubblare är positiva nyheter om utveckligen av nya kundrelationer på Färöarna.
De viktigaste nyheterna hos Minesto kan ni se här.
https://minesto.com/investor/nyheter
Citera
2018-08-15, 16:14
  #50
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Nästa tenbagger. Det kommer att hända stora saker i höst. Stå inte kvar på perrongen när tåget går.
Citera
2018-08-18, 08:50
  #51
Medlem
Minesto håller ju på att verifiera kontrollsystemet och snart kommer draken flyga, när denna verifikation är klar kommer man slå igång elproduktion i höst.
https://minesto.com/news-media/mines...ne-energy-kite

När detta sker kommer bolaget bli väldigt uppmärksammat i bredare kretsar.

Potentiell 10-bagger tror jag är att ta i. Men detta är en potentiell kursdubblare till årsskiftet.
Citera
2018-09-05, 15:35
  #52
Avstängd
Upp 10% idag. Är det förväntningar inför nästa pm som ligger bakom?

Kanske ska utöka innehavet något....
Citera
2018-09-06, 10:07
  #53
Medlem
Förhoppningsvis kan kurserna sticka till 20 spänn redan när elproduktionen är fullt ut verifierad. Dock tror jag det framförallt blir en kortare rusning och sen nedställ.

Som en försäkring ifall nåt går åt helvete har jag själv släppt 20% av mitt innehav i Minesto idag.
__________________
Senast redigerad av 13377331 2018-09-06 kl. 10:07. Anledning: rättat en felstavning
Citera
2018-09-06, 18:29
  #54
Medlem
Sålde även jag lite idag. Både aktier och optioner. Men Jävlar vilken resa det varit sen i våras. 260% på aktien och nästan 1800% på optionerna. Får se hur högt den kan gå om allt går som det ska. Känns ju som det redan nu är inprisat att allt kommer fungera.
Citera
2018-09-15, 11:25
  #55
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
När PM kommer som bekräftar att turbinen producerar el enligt plan kommer aktien att rusa, själv tror jag på 25-30 kronor medan en gammal i gamet-räv säger 50.

Det här är i närtid, September-början av Oktober.
Citera
2018-09-15, 21:29
  #56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
När PM kommer som bekräftar att turbinen producerar el enligt plan kommer aktien att rusa, själv tror jag på 25-30 kronor medan en gammal i gamet-räv säger 50.

Det här är i närtid, September-början av Oktober.


Intressanta tider nu närmast. Dubblade mitt redan relativt stora innehav i fredags morgonens blygsamma dipp.

Jag vill verkligen tror på detta projekt då jag tidigare bränt en del stålars på andra förhoppningsbolag inom elkraft produktion.

Jag ser det som, blir jag rik så behöver världen inte oroa sig för klimatförändringar utlösta av fossila bränslen.

Minesto är förövrigt det förhoppningsbolag jag varit lång i som mest kontinuerligt redovisat sin verksamhet. Det ser jag som en väldigt positiv variabel.

Gällande kursen, så min högst amatörmässiga åsikt att jag tror att än finns det tid. Tåget har börjat rulla men några vagnar är fortfarande på stationen. Kliv ombord gott folk! Så lyfter vi mot stjärnorna tillsammans.
Citera
2018-09-18, 09:56
  #57
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Var god tag plats... medan det fortfarande finns någon plats.
Citera
2018-09-18, 18:13
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Var god tag plats... medan det fortfarande finns någon plats.
Mycket intressant teknologi, men kan den konkurrera med vindkraft?
Kostnad per MW? (för tidigt att säga gissar jag?)
Service? (måste vara ett helvete att serva dem)
Livslängd?
Går tekniken att skala upp?
Kan den sänka ubåtar? Kanske nått för försvaret att investera i
Citera
2018-09-18, 20:05
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Mycket intressant teknologi, men kan den konkurrera med vindkraft?
Kostnad per MW? (för tidigt att säga gissar jag?)
Service? (måste vara ett helvete att serva dem)
Livslängd?
Går tekniken att skala upp?
Kan den sänka ubåtar? Kanske nått för försvaret att investera i

Än så länge är den inte konkurrenskraftig med vindkraft, dock så har man indikationer på framtida priser på 50 euro/MW i havströmmar (100 euro /MW i tidvatten). Som jag tolkar det är man där inom 3-4 år.

Notera att i havsströmmar så genererar Minestos kraftverk ström mer eller mindre konstant så där har man baskraft. Detta är en enorm fördel jämfört med vindkraft där det är mer slumpmässigt hur mkt el man genererar.

Service kan ske billigt genom att ta upp kraftverket till land, eftersom kraftverken har relativt låga tillverkningskostnader går det även att byta ut enskilda kraftverk. Detta är med i kalkylen.

Tekniken kan nog skalas upp och byggas större på sikt. Har sett indikationer på 750kw drakar i tidigare broschyrer.

Att sänka ubåtar tror jag inte är tanken.
Citera
2019-03-21, 20:02
  #60
Medlem
Minesto har börjat röra på sig lite smått efter en tuff tid.

Minesto ska fortsätta verksamheten i Wales, till nästa vinter skall man sjösätta en liten undervattensdrake på Färöarna.

Man har annonserat en ny testsajt som skall öppnas i Taiwan
Man skall påbörja en förstudie kring havsströmmarna i Karibien.

Verkar bli ett händelserikt år. Aktien ser riktigt positiv ut även enligt den tekniska analysen.
https://www.swedishbulls.com/SignalP...cker=MINEST.ST

Jag tror att aktien laddar upp mot 14-16 kronor nu. Aktien stängde på 10.70 idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback