Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-20, 20:35
  #781
Medlem
Ydalirs avatar
Lena Melins ledare i AB idag är en händelse som kan förändra förutsättningarna. Vi får väl gå tillbaks till Juholts sista dagar för att hitta lika skarp kritik från husorganet. Egentligen tror jag inte att allt är Löfvens fel, se min uppfattning i annan tråd (FB) Löfven attackeras inifrån s, hur länge kan han sitta kvar? inlägg 25

S byter inte partiledare hur som helst. Stefan Löfven har det nog inte lätt med ett splittrat parti och en samarbetspartner som egentligen står för en vacker men helt orealistisk värld utan gränser. Kanske kan kritiken resultera i att S slutligen vågar bestämma sin färdvärd, kasta det gamla oket och inse att en annan samarbetspartner kan ge den handlingskraft som är nödvändig för landet. Inte för att jag vågar tro det, men …..
Citera
2015-12-20, 20:40
  #782
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir
S byter inte partiledare hur som helst. Stefan Löfven har det nog inte lätt med ett splittrat parti och en samarbetspartner som egentligen står för en vacker men helt orealistisk värld utan gränser.

Jasså? Ingavar Carlssons avgång då? Löfvĕn kan säkert hyra in några snubbar som ordnar någon teater så att han kan hoppa av och rädda sig innan allt går helt i dass...
Citera
2015-12-20, 20:57
  #783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jasså? Ingavar Carlssons avgång då? Löfvĕn kan säkert hyra in några snubbar som ordnar någon teater så att han kan hoppa av och rädda sig innan allt går helt i dass...

Ingvar Carlsson hade aldrig någon strävan efter att bli statsminister. Han tvingades plötsligt till det efter mordet på Olof Palme. Carlsson utstrålade hela tiden att "det här vill jag egentligen inte göra men jag måste".

Han stretade ändå på i 10 år och signalerade sedan i god tid sin avgång.

Jag tycker att Stefan Löfven påminner mycket om Ingvar Carlsson. Båda duktiga och dugliga personer ur arbetarklassen, båda utan maktsträvan, båda placerade på sin post på partiets men inte egen önskan. Klanka inte på Löfven, utan ge honom stöd att gå vidare med vettiga beslut.
Citera
2015-12-20, 20:59
  #784
Medlem
Ydalirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jasså? Ingavar Carlssons avgång då? Löfvĕn kan säkert hyra in några snubbar som ordnar någon teater så att han kan hoppa av och rädda sig innan allt går helt i dass...

Jag hoppas att moderatorn tillåter mig svara trots att det i viss mån är OT. Det är att vara konspiratorisk om man tror att IC avsattes 1995. Efter nära 10 år och alla händelser var han nog som han också sa i behov av att lämna över till annan. Sedan blev det väl inte som tänkt med efterträdaren, men det är en annan femma.
Citera
2015-12-20, 21:08
  #785
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Ingvar Carlsson hade aldrig någon strävan efter att bli statsminister. Han tvingades plötsligt till det efter mordet på Olof Palme. Carlsson utstrålade hela tiden att "det här vill jag egentligen inte göra men jag måste".

Han stretade ändå på i 10 år och signalerade sedan i god tid sin avgång.

Jag tycker att Stefan Löfven påminner mycket om Ingvar Carlsson. Båda duktiga och dugliga personer ur arbetarklassen, båda utan maktsträvan, båda placerade på sin post på partiets men inte egen önskan. Klanka inte på Löfven, utan ge honom stöd att gå vidare med vettiga beslut.

Det går nog tyvärr alldeles för långsamt för honom, det är klart att om han typ tar bort asylrätten, eller tar bort alla bidrag för de med put / tut eller nåt i närheten av detta någotsånär snart kan han kanske klara det, men det är troligt att han låter allt braka ihop först... han har ju blysänket MP runt halsen också...

Men tjatet om allas lika värde (kan bara hävdas om man är idiot) och att vi bara ska ha regler likvärdiga med det eu land som har sämst regler, vi måste gå före här, särskilt som vi är långsammast med att ändra våra regler, så hinner de andra länderna ändra sina flera gånger om

Sen tjatar han om de andra EU länderna ska ta ansvar också, det har de ju gjort de har inte tagit in tokigt mycket invandrare som vi... han tycker att det är duktigt av oss att ta hit fler invandrare än vad vi klarar av Nej han ger intryck av att vara i avsaknad av logisk tankeförmåga tyvärr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback