Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-10, 18:52
  #1
Medlem
Braxriders avatar
Var och piercade båda öronen precis och allt gick smärtfritt och bra förutom att hålen blev rätt ojämna. Det beror nog på att mina öronsnibbar inte är precis lika stora. Funderar på att helt enkelt ta ut den högra ringen och låta hålet växa ihop.

Frågan är då; kan jag ta ut piercingen redan, säg, imorgon? Hur lång tid tar det då innan hålet läks och växer ihop? Och kommer jag att få ett märke där hålet är när det läkt klart?

Tacksam för svar!
Citera
2015-11-10, 18:55
  #2
Avstängd
Jag har piercat mig själv på fyllan och tagit bort dagen efter, inga ärr och det läkte snabbt.

Men ge det någon vecka och besök studion så får dom avgöra.
Citera
2015-11-10, 18:57
  #3
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxrider
Var och piercade båda öronen precis och allt gick smärtfritt och bra förutom att hålen blev rätt ojämna. Det beror nog på att mina öronsnibbar inte är precis lika stora. Funderar på att helt enkelt ta ut den högra ringen och låta hålet växa ihop.

Frågan är då; kan jag ta ut piercingen redan, säg, imorgon? Hur lång tid tar det då innan hålet läks och växer ihop? Och kommer jag att få ett märke där hålet är när det läkt klart?

Tacksam för svar!

1. Ja, så länge du inte råkat ut för någon infektion.

2. Beror på hur du sköter det. Allt från någon vecka till ett par månader.

3. Svårt att säga, men antagligen kommer det synas lite. Är det pistoltaget är den risken oändligt mycket större än om det är gjort med kanyl.
Citera
2015-11-10, 21:48
  #4
Medlem
Necronominoms avatar
skulle väntat lite och kollat så det inte bara är olika svullet, lägg på lite is ett tag, jag har små märken/knöl ärr av hälften av hålen jag haft i öronen tror jag :/
Citera
2015-11-10, 21:53
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Necronominom
skulle väntat lite och kollat så det inte bara är olika svullet, lägg på lite is ett tag, jag har små märken/knöl ärr av hälften av hålen jag haft i öronen tror jag :/

"Hålen" som bara satt i ett dygn?
Citera
2015-11-10, 22:02
  #6
Medlem
Braxriders avatar
Försent, högra piercingen är väck!
Tycker nästan det blev bättre i bara ena örat
Får väl hoppas att man slipper några infektioner nu bara.
Tvättade händerna innan och tog på saline solution efteråt.
Citera
2015-11-10, 22:15
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Braxrider
Försent, högra piercingen är väck!
Tycker nästan det blev bättre i bara ena örat
Får väl hoppas att man slipper några infektioner nu bara.
Tvättade händerna innan och tog på saline solution efteråt.

Jag gjorde inte det tvättade inget alls men om du vill vara på den säkra sidan så köp en flarra alsolsprit och badda med morgon och kväll.
Citera
2015-11-10, 22:52
  #8
Medlem
Necronominoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tadetlitelugnt
"Hålen" som bara satt i ett dygn?

Har inte haft några i öronen i bara ett dygn däremot runt munnen och kinderna (på fyllan på festival utan att tvätta) som inte lämnat ärr men där läks det effektivare, undrar du nått mer om "hålen"??
Om ts inte panikat och plockat ur smycket så hade hon/han kanske inte sett skillnad på öronen när svullnaden gått ner, vad ville du med din fråga egentligen?
Citera
2015-11-10, 22:57
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Necronominom
Har inte haft några i öronen i bara ett dygn däremot runt munnen och kinderna (på fyllan på festival utan att tvätta) som inte lämnat ärr men där läks det effektivare, undrar du nått mer om "hålen"??
Om ts inte panikat och plockat ur smycket så hade hon/han kanske inte sett skillnad på öronen när svullnaden gått ner, vad ville du med din fråga egentligen?

Läs igen om du inte förstod, det var rätt tydligt!
__________________
Senast redigerad av Tadetlitelugnt 2015-11-10 kl. 23:14.
Citera
2015-11-11, 09:58
  #10
Medlem
Braxriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necronominom
Om ts inte panikat och plockat ur smycket så hade hon/han kanske inte sett skillnad på öronen när svullnaden gått ner

Grejen är att det inte är svullet alls så det finns ingen svullnad att gå ner.. Men jag är nöjd med bara en piercing och nu kan man sova på en sida iallafall!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback