2010-04-26, 22:56
Medlem
blobben!!!s avatar
Hjällbo är det absolut, utan konkurrens, det skabbigaste och svartaste stället i hela Göteborg.
Saxat från wikipedia ang. mörkret i detta område:
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
2009 har den siffran stigit till 90 procent.[1] Hjällbo är därmed Sverige mest invandrartäta område.
Citera
2010-04-26, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Hjällbo är det absolut, utan konkurrens, det skabbigaste och svartaste stället i hela Göteborg.
Saxat från wikipedia ang. mörkret i detta område:

uscch Hammarkullen,Bergsjön och Gårdsten måste nog komma i tät följd efter Hjällbo - räknat som dom sämsta områdena i Götet. Ghettona i Hisingen verkar bättre än Angereds områdena. Backa stod det en del om i tidningarna med diverse bilbränder och invandrarungdomar som levde rövare, men det var kanske bara en negativ tidsepok i stadsdelens historia? Statistiskt sett så bor det mindre folk med utländsk bakgrund i Backa än i ovan nämnda områden i Angered. Men statistik kan ju i vissa fall inte stämma så bra överens med verkligheten.
Citera
2010-04-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
uscch Hammarkullen,Bergsjön och Gårdsten måste nog komma i tät följd efter Hjällbo - räknat som dom sämsta områdena i Götet. Ghettona i Hisingen verkar bättre än Angereds områdena. Backa stod det en del om i tidningarna med diverse bilbränder och invandrarungdomar som levde rövare, men det var kanske bara en negativ tidsepok i stadsdelens historia? Statistiskt sett så bor det mindre folk med utländsk bakgrund i Backa än i ovan nämnda områden i Angered. Men statistik kan ju i vissa fall inte stämma så bra överens med verkligheten.
Jag håller inte med om att Angereds områden skulle vara värre än Hisingens. Vissa delar av Angered har blivit bättre, andra är fortfarande skit. Men det känns som att dom på Hisingen bara blir värre och värre.

Jag tycker dom värsta är: Hjällbo, Bergsjön, Biskopsgården, Backa, Tynnered.
Citera
2010-04-27, 00:30
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Ta lägenheten som är bäst, båda två är bra områden och lika nära till chalmers ungefär.

Skojar du? Vem fan vill bo i krokslätt när man kan bo i masthugget?

Krokslätt = Moppepojkar, depression och villor, separerat från staden och sett ner på att de riktiga delarna av göteborg.

Medan masthugget är centralt, affärer öppna dygnet runt, hur många krogar i närheten som helst, rätt fräscha lägenheter.
Citera
2010-04-27, 00:41
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Skojar du? Vem fan vill bo i krokslätt när man kan bo i masthugget?

Krokslätt = Moppepojkar, depression och villor, separerat från staden och sett ner på att de riktiga delarna av göteborg.

Medan masthugget är centralt, affärer öppna dygnet runt, hur många krogar i närheten som helst, rätt fräscha lägenheter.

Jag bor i mathugget så jag vet hur det är här. Jag tycker dock krokslätt är helt ok och gatan låg precis vid spårvagnen. In till centrum tar det ungefär lika lång tid härifrån som från krokslätt.

Och enda "affären" som är öppet sent är 7/11 i shell på bangatan.
Håller dock med om att masthugget är bra, annars hade jag ej köpt lägenhet här.
Citera
2010-04-27, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Jag håller inte med om att Angereds områden skulle vara värre än Hisingens. Vissa delar av Angered har blivit bättre, andra är fortfarande skit. Men det känns som att dom på Hisingen bara blir värre och värre.

Jag tycker dom värsta är: Hjällbo, Bergsjön, Biskopsgården, Backa, Tynnered.

Okej ja så kan det säkert vara, är inte så insatt i Göteborg.

Men vad är Agnesberg eller Angereds Centrum för områden? Dessa ligger ju även i Angered men man har inte hört så mycket skit om dessa områden. Även Rannebergen verkar vara ganska så bra i jämförelse med dom andra ghettona i Angered.
Citera
2010-04-27, 13:50
Medlem
Agnesberg har jag inte så bra koll på men Angered Centrum och Rannebergen är bättre och lugnare än Hjällbo, Hammarkullen, Gårdsten och Lövgärdet. Mycket finnar och svenskar.
Citera
2010-04-27, 15:52
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Okej ja så kan det säkert vara, är inte så insatt i Göteborg.

Men vad är Agnesberg eller Angereds Centrum för områden? Dessa ligger ju även i Angered men man har inte hört så mycket skit om dessa områden. Även Rannebergen verkar vara ganska så bra i jämförelse med dom andra ghettona i Angered.

Det är för att de inte bor så många personer i dessa områden.
Agnesberg var samhället i Angered innan det införlivades med Göteborg och är helt enkelt inget miljonprogramområde som resten av Angered.
Angereds centrum är ett köpcentrum där många vistas men där rätt få personer bor.
Det ligger ett villaområde bredvis.
I Rannebergen bor det mest svenskar.
Citera
2010-04-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Angereds centrum är ett köpcentrum där många vistas men där rätt få personer bor.
Det ligger ett villaområde bredvis.
I Angered Centrum bor det ca 3500. Villaområdet är inte det enda, det finns flera bostadsområden blandat med lägenheter och radhus.
Citera
2010-04-27, 23:31
Medlem
tOpOffs avatar
Hisingen, speciellt runt vågmästarplatsen. Man mår riktigt dåligt när man ser skiten Däremot alla som klankar ner på Frölunda; Önnered, Högen, Näset är ju riktigt fina platser utan massa blattar som stökar. Men just runt Frölunda, Opaltorget och Smaragd är riktigt otrevliga ställen - det kan jag hålla med om.
Citera
2010-04-28, 01:32
Medlem
Amagadwats avatar
Alla göteborgstatsdelar?! Om vi nu ska prata om Göteborg så måste svaret tyvärr vara det.
Citera
2010-04-28, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Hisingen, speciellt runt vågmästarplatsen. Man mår riktigt dåligt när man ser skiten Däremot alla som klankar ner på Frölunda; Önnered, Högen, Näset är ju riktigt fina platser utan massa blattar som stökar. Men just runt Frölunda, Opaltorget och Smaragd är riktigt otrevliga ställen - det kan jag hålla med om.
Det beror på vad man menar när man säger Frölunda. Menar man postorten Västra Frölunda så ingår hela Västra Göteborg och då är ju dom flesta områden bra. Menar man stadsdelen Frölunda räknar man bara Frölunda Torg, Ruddalen och Järnbrott. Och området vid Frölunda Torg är ju vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in