Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-09, 16:35
  #1
Medlem
SirAkilless avatar
Ett kärnvapenkrig har förstört jorden och utrotat människan.

Kvar är endast du, en gravt utvecklingsstörd samt en schimpans. Ni befinner er av okänd anledning på en flotte och en stor våg gör att både den utvecklingsstörde och schimpansen faller överbord. Du vet att du bara kan rädda en av dem, VEM BLIR DET?

Ps Notera att schimpansen har ett högre iq än den gravt utvecklingsstörda och du har ingen tidigare relation till någon av dem.
Den som blir räddad av dig kommer så småningom hamna på en ö där denna kommer leva ett gott liv i 20år till. Du å andra sidan har fått i dig för mycket strålning och försvagad kommer du drunka så fort du räddat en av dina nyfunna "kamrater" Ds
__________________
Senast redigerad av SirAkilles 2015-11-09 kl. 16:47.
Citera
2015-11-09, 16:38
  #2
Medlem
Vad är det för kön på den utvecklingsstörde?

Svaret är enkel, jag räddar människan utan att tveka.
Citera
2015-11-09, 16:39
  #3
Avstängd
Behövde inte tänka 2gr, människan!
Citera
2015-11-09, 16:40
  #4
Medlem
Ingen så klart.
Citera
2015-11-09, 16:41
  #5
Medlem
Knotknets avatar
En apa har mer människovärde än en utvecklingsstörd så det är ett enkelt val.
Citera
2015-11-09, 16:43
  #6
Medlem
namnnamnssons avatar
Fyfan ts negrer är också människor.
Citera
2015-11-09, 16:44
  #7
Medlem
Chimpanser är ju jävligt farliga djur så har hellre en snäll retard som sällskap.
Citera
2015-11-09, 16:45
  #8
Medlem
SirAkilless avatar
Jag väljer personligen Apan då han enligt mig har ett högre värde pga av sin intelligens och förmodligen en "större livskraft" jämfört med den utvecklingsstörde

Tankeställare: ni som skulle göra detsamma, tror ni på alla människors lika värde ?
Citera
2015-11-09, 16:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirAkilles
Jag väljer personligen Apan då han enligt mig har ett högre värde pga av sin intelligens och förmodligen en "större livskraft" jämfört med den utvecklingsstörde

Tankeställare: ni som skulle göra detsamma, tror ni på alla människors lika värde ?
Skulle valt apan också då jag föredrar djur framför människor.

Kort svar nej, men beror på hur man menar
Citera
2015-11-09, 16:49
  #10
Medlem
SirAkilless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Vad är det för kön på den utvecklingsstörde?

Svaret är enkel, jag räddar människan utan att tveka.

Båda är av manligt kön!
Citera
2015-11-09, 16:53
  #11
Medlem
SirAkilless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Chimpanser är ju jävligt farliga djur så har hellre en snäll retard som sällskap.

Tänk på att du dör så fort du räddat en av dom. Så du behöver varken tänka på framtida sällskap eller ligg😄
Citera
2015-11-09, 16:55
  #12
Medlem
SirAkilless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cptnjack
Skulle valt apan också då jag föredrar djur framför människor.

Kort svar nej, men beror på hur man menar

Okej, håller med dig.

så du anser inte att en utvecklingsstörd tex har samma värde som en "normal" människa
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback