2012-10-22, 13:58
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
En fråga till Antevante:

Du har ju som bekant varit en av trådens störstra skeptiker till "gyllene tre regeln". Vågar du sätta emot att så kommer att ske inom kort för amerikanska senatorer? Har nu främst George McGoverns tillstånd i åtanke och det faktum att två senatorer redan lämnat jordelivet på kort tid.

Sätta emot vad? Självklart faller de allra flesta "gyllene tre regeln" in förr eller senare. Det finns förmodligen en uppsjö gamla senatorer och när den fjärde rasar in så spricker gyllene tre regeln och blir en gyllene fyra regel, allt för att passa in på teorin.
Som tidigare sagt, jag är inte vidskeplig men du verkar vara, det kan ju stanna där.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Fidel Castro verkar inte ha slängt in handduken än...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15647297.ab

Oj! Men man ska nog ta bilden med en nypa salt. Bara grejen att gå ut med en bild på det viset känns fishy.
2012-10-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Sätta emot vad? Självklart faller de allra flesta "gyllene tre regeln" in förr eller senare. Det finns förmodligen en uppsjö gamla senatorer och när den fjärde rasar in så spricker gyllene tre regeln och blir en gyllene fyra regel, allt för att passa in på teorin.
Som tidigare sagt, jag är inte vidskeplig men du verkar vara, det kan ju stanna där.

Oj! Men man ska nog ta bilden med en nypa salt. Bara grejen att gå ut med en bild på det viset känns fishy.

George Mc Govern är död nu. R.I.P.
2012-10-22, 20:44
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
George Mc Govern är död nu. R.I.P.

Jag vet! Och det var väntat! Ytterligare 3 senatorer kommer att avlida.
Hade Finlands statsminister dött i dag hade Palme, Lindh fått sin tredje nordiska politiker som blivit mördad. Men Anna Lindh var å andra sidan inte statsminister. Ja du ser ju själv hur urbota korkad gyllene treregeln är, man kan vända och vrida på den tills man prickar rätt..
2012-10-23, 13:01
Medlem
Alex Alves lider av blodcancer. Han har dock lyckats hemlighålla det i ett antal år, så frågan är långt han har kvar.

http://www.expressen.se/sport/fotbol...i---i-fyra-ar/
2012-10-23, 15:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Hade Finlands statsminister dött i dag hade Palme, Lindh fått sin tredje nordiska politiker som blivit mördad. Men Anna Lindh var å andra sidan inte statsminister. Ja du ser ju själv hur urbota korkad gyllene treregeln är, man kan vända och vrida på den tills man prickar rätt..

Tror dock att för att gyllene tre-regeln ska gälla måste det ske med kort tids mellanrum, dvs max någon månad eller två. Inte flera år som är fallet med Palme och Lindh.
2012-10-23, 16:47
Medlem
Bosse Gentzel, 69 (Tipsprofil, gammal sportchef från SVT) har avlidit.

Tror inte jag har sett hans namn i denna tråd, så antar att det var ett lindrigt slut på livet han fick.

R.I.P.
2012-10-24, 00:14
Medlem
Citat:
Handlar inte om "vidskeplighet" utan om fakta och sanning. Sakerna inträffar ju faktiskt, men du är den ende som förnekar detta. I så fall kan man väl kalla din position för "vwrklighetsfrånvänd" eller "självförnekelse"?

Citat:

Nej Antevante, du vet mycket väl att det inte är så den gyllene tre-regeln fungerar, vilken många andra här har påtalat. Det finns teman som är så gemensamma för dessa aktörer på flera olika plan, och deras död inträffar i närta anslutning till varandra. Vi har sett så många exempel på det i tvillingtråden och att du fortfarande förnekar detta påvisar ju bara att det inte finns något bevis i världen som skulle kunna övertyga dig om detta ödets nyck. Vi hade ju t.ex. tre svarta-amerikanska sångikoner från 60-70 och 80-talet (Etta James, Donna Summer och Whitney Houston) som avled i väldigt nära anslutning till varandra. Vi hade även ett fall från Andy Griffith show, där Griffith själv, tillsammans med Doug Dillard och George Lindsay dog inom väldigt kort tidsrymd. Tre Dr.Who skådisar dog också väldit kort inpå varandra (Brian Hibbard, Mary Tamm och Caroline John). Tre ikoniksa Hollywoodlegender från Hollywoods "Golden Era" och som var födda 1917 dog alla i juli månad i år (Ernest Borgnine, Celeste Holm och R. G. Armstrong). Samma sak med våra svenska politiker, Johnny Munkhammar (M), Carina Moberg (S) och William Petzäll (SD) dog alla kort inpåvarandra, en riksdagsledamot från vart och ett av de politiska block som finns representerade i Sverige riksdag. Listan bara fortsätter och fortsätter.

Dock var jag mycket tillmötesgående i det senaste fallet om Amerikanska senatorer, just med din skepticism i åtanke. För det första så var jag övertydlig om att det var amerikanska senatorer det gällde och att de skulle dö väldigt snart. Mycket riktigt så föll de tripp trapp trull, MEN jag fällde det avgörandet innan det var offentliggjort att George McGovern var döende. Sedan släpptes nyheten att han var mycket sjuk och jag var mycket genrös och frågade dig ifall du vågade sätta emot att så skulle ske. Tesen hade således kunnat motbevisas enkelt där och då och du hade kunnat få rätt OM nu bara McGovern hade överlevt. Det gjorde han dock inte eftersom "gyllene tre-regeln" aldrig slår fel, och det har INTE heller i något av fallen utfallit så som du skriver att det blivit fyra eller fem eller sex etc. i en kategori med de givna förutsättningarna, utan det faller sig så att det blir just tre och så avslutas cyklen. Det finns ingenting vare sig du eller jag eller någon annan här kan göra åt saken, det bevisade George McGovern mer än tydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tror dock att för att gyllene tre-regeln ska gälla måste det ske med kort tids mellanrum, dvs max någon månad eller två. Inte flera år som är fallet med Palme och Lindh.
Ja precis så. John Lennon och George Harrison räknas alltså INTE in som en "two-strike" vilket Antevante undrat om tidigare, och som jag försökt förklara lite närmare både ovan och tidigare i tråden i andra inlägg. Dödsfallen måste ske i anslutnign till varandra och det måste finnas gemensamma nämnare där kopplingen är tydlig och där det finns en röd tråd.
2012-10-24, 20:09
Medlem
Marit Paulsen är svårt hjärtsjuk och ska opereas redan imorgon sedan hennes tillstånd förvärrats. Hon är även sjuk i diabetes, vilket medför ökade risker.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15664624.ab
2012-10-24, 20:39
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Handlar inte om "vidskeplighet" utan om fakta och sanning. Sakerna inträffar ju faktiskt, men du är den ende som förnekar detta. I så fall kan man väl kalla din position för "vwrklighetsfrånvänd" eller "självförnekelse"?

Du vet ju själv att det inte finns vetenskapliga bevis för det du påstår, det handlar sålunda inte alls om fakta och sanning annat än att slumpen ibland får det till en sanning. Det handlar alltså om en lek med statistik som ibland slår in men oftast inte.
De här "reglerna" skulle vara intressanta att ta del av, finns det någon officiell sida, något universitet el. likn. som redovisat de vetenskapliga rönen bakom och tagit fram en regelmall med olika tidsintervaller och hur nära sammakopplade dödsfallen/offren måste vara för att gillas. osv?

Jag är definitivt inte verklighetsfrånvänd, jag är snarare fast förankrad i verkligheten och vill ha bevis, bevis och bevis innan jag godtar något som fakta och sanning.
Så för sista gången: Nej "gyllene tre regeln" är inte fakta eller sanning, på sin höjd kan det vara en rolig lek med statistik och siffror.
2012-10-24, 21:39
Medlem
Citat:
Du vet ju själv att det inte finns vetenskapliga bevis för det du påstår, det handlar sålunda inte alls om fakta och sanning annat än att slumpen ibland får det till en sanning. Det handlar alltså om en lek med statistik som ibland slår in men oftast inte.
De här "reglerna" skulle vara intressanta att ta del av, finns det någon officiell sida, något universitet el. likn. som redovisat de vetenskapliga rönen bakom och tagit fram en regelmall med olika tidsintervaller och hur nära sammakopplade dödsfallen/offren måste vara för att gillas. osv?

Jag är definitivt inte verklighetsfrånvänd, jag är snarare fast förankrad i verkligheten och vill ha bevis, bevis och bevis innan jag godtar något som fakta och sanning.
Så för sista gången: Nej "gyllene tre regeln" är inte fakta eller sanning, på sin höjd kan det vara en rolig lek med statistik och siffror.
I den här tråden har det bevisats statistiskt gång på gång (se mitt tidigare inlägg för utförligare förklaring). Hur det fungerar i din värld vet jag inte, men det är så det fungerar inom den verklighet dnna tråd omfattar, och det är där våra vägar möts, så jo, där har du empiriska bevis på "fakta" och "sanning", nämligen alla fall som hittills inträffat i denna tråds levandsexistens och som hittils ej fallerat trots att teorin prövats flera gånger (som sagt, senast nu med George McGovern, och han dog ju mycket riktigt eftersom regeln annars hade fallerat).

Om du vill ha historisk förankring till detta så menar många att det kan spåras tillbaka till då "American Dream" krashade, då Big Bopper, Buddy Holly och Ritchie Valens dog. Det finns många många fall genom historien där flera sammankopplade kändisar dött i nära anslutning till varandra. Prinsessan Diana, t.ex. hade nära koppling till så väl Moder Teresa som Gianni Versace. Alla tre dog 1997 i följd. Versace i juli, Prinsessan Di i augusti och Moder Teresa i september. 1970 fick klubb 27 tre stycken legendariska medlemmar på bara ett par månader: Jimi Hendrix, Janis Joplin och Jim Morrison. Samtliga dog till följd av sitt missbruk. Du efterlyser ett "regelverk" trots att vi i tråden inför varje tre-regel tydligt dikterar vad som ska gälla för att det skall bli av. Likt förbaskat inträffar det varje gång, i stort sett utan undantag, trots att reglerna defineras relativt snävt varje gång just för att kunna undanröja beskyllnignar om att det hade kunnat vara "vadsomhelst".

Om du söker efter "vetenskapliga belägg" så har sajten Polls Botique gjort en undersökning som visar att en majoritet (57,75 %) tror att kändisar faktiskt dör om tre. Mike Eck har gjort lite forskning om detta och kollar du in sidan threes.com så märker du att det är något speciellt med siffran tre just i detta avseende.

http://www.threes.com/index.php?opti...uage&Itemid=59

Kollar du in listan så ser du att det mesta om tre stämmer, även påståendet om kändisars död.

I artikeln "On the Nature of the Universe" ger Scott Anfield din efterlängtade "vetenskapliga" förklaring på varför det är så att kändisar dör om tre (samt en hel del annat) där han bland annat försöker förklara det genom ekvationer etc.

http://threes.com/index.php?option=c...icles&Itemid=2

Så där! Du kan gilla det, eller ogilla det, men du kan inte längre förneka "gyllene tre regeln". Den har funnits mycket längre än du funnits till och den kommer fortsätta finnas långt efter du är borta, så är det.
2012-10-24, 21:57
Medlem
Antevantes avatar
Citat:

Driver du med mig?
Sidorna du länkar till har ju ingen vetenskaplig grund överhuvudtaget.
"What comes in three"
The Dixie chicks
Three musketeers
Little piggies etc etc

Du har i din iver att överbevisa mig länkat till en foliehattssida av rang

Även det du kallar vetenskap är ju bara en lång uppräkning av saker och ting som har med siffran tre att göra. Nog vet jag att numerologi är populärt men va fan. Det finns ju samma stollar som håller på med andra siffror. Har inte siffran 7 religiös innebörd? Jag har för mig det.

Så jag står fast vid min ståndpunkt! Det är säkert en rolig lek och en del fipplande med statistik men någon vetenskap är det inte.

The book of threes! Tack för kvällen garv!

Med den nådastöten drar jag mig tillbaka från trediskussionen i den här tråden då jag inte vill vara OT. Vill du fortsätta diskutera så kontakta mig via PM eller varför inte starta en tråd dedikerad för ämnet, då i konspirationsforumet.
2012-10-24, 22:40
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Driver du med mig?
Sidorna du länkar till har ju ingen vetenskaplig grund överhuvudtaget.
"What comes in three"
The Dixie chicks
Three musketeers
Little piggies etc etc

Du har i din iver att överbevisa mig länkat till en foliehattssida av rang

Även det du kallar vetenskap är ju bara en lång uppräkning av saker och ting som har med siffran tre att göra. Nog vet jag att numerologi är populärt men va fan. Det finns ju samma stollar som håller på med andra siffror. Har inte siffran 7 religiös innebörd? Jag har för mig det.

Så jag står fast vid min ståndpunkt! Det är säkert en rolig lek och en del fipplande med statistik men någon vetenskap är det inte.

The book of threes! Tack för kvällen garv!

Med den nådastöten drar jag mig tillbaka från trediskussionen i den här tråden då jag inte vill vara OT. Vill du fortsätta diskutera så kontakta mig via PM eller varför inte starta en tråd dedikerad för ämnet, då i konspirationsforumet.
Låt honom vara. Han är uppenbart förvirrad. Tittar förmodligen efter chem trails och knaprar homeopat-piller. Självklart finns det inget som gör att "kändisar" skulle dö tre och tre. Ibland råkar det bli så, ibland inte. Problemet med den typ av argumentation som scrollock för är att man enbart kommer ihåg när det händer och därmed själv bevisar det! Det är samma sak som när man tänker på någon och så ringer den personen senare samma dag. Då tror man att man har någon slags synsk ådra, men man glömmer bort alla andra gånger man tänkt på någon och den personen inte alls synts till. Teorin bevisar sig själv, helt enkelt.

För övrigt är det roligt med alla amerikanska exempel på detta. Amerikanare älskar den här typen av skenbara kopplingar och sentimentalt dravel. Se bara på hur många exempel på märkliga samband som dyker upp inför alla amerikanska val. "Den kandidat som valkretsen Buttfuck i Illinois har röstat fram har i samtliga fall varit den som till sist vunnit" och liknande.

För övrigt var det länge sedan Hans Alfredssons nära frånfälle förutspåddes. Det var ju annars en följetong här länge. För egen del hoppas jag att Hasse lever länge till!
Senast redigerad av bruschen 2012-10-24 kl. 22:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in