Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Du vet ju själv att det inte finns vetenskapliga bevis för det du påstår, det handlar sålunda inte alls om fakta och sanning annat än att slumpen ibland får det till en sanning. Det handlar alltså om en lek med statistik som ibland slår in men oftast inte.
De här "reglerna" skulle vara intressanta att ta del av, finns det någon officiell sida, något universitet el. likn. som redovisat de vetenskapliga rönen bakom och tagit fram en regelmall med olika tidsintervaller och hur nära sammakopplade dödsfallen/offren måste vara för att gillas. osv?
Jag är definitivt inte verklighetsfrånvänd, jag är snarare fast förankrad i verkligheten och vill ha bevis, bevis och bevis innan jag godtar något som fakta och sanning.
Så för sista gången: Nej "gyllene tre regeln" är inte fakta eller sanning, på sin höjd kan det vara en rolig lek med statistik och siffror.
I den här tråden har det bevisats statistiskt gång på gång (se mitt tidigare inlägg för utförligare förklaring). Hur det fungerar i din värld vet jag inte, men det är så det fungerar inom den verklighet dnna tråd omfattar, och det är där våra vägar möts, så jo, där har du empiriska bevis på "fakta" och "sanning", nämligen alla fall som hittills inträffat i denna tråds levandsexistens och som hittils ej fallerat trots att teorin prövats flera gånger (som sagt, senast nu med George McGovern, och han dog ju mycket riktigt eftersom regeln annars hade fallerat).
Om du vill ha historisk förankring till detta så menar många att det kan spåras tillbaka till då "American Dream" krashade, då Big Bopper, Buddy Holly och Ritchie Valens dog. Det finns många många fall genom historien där flera sammankopplade kändisar dött i nära anslutning till varandra. Prinsessan Diana, t.ex. hade nära koppling till så väl Moder Teresa som Gianni Versace. Alla tre dog 1997 i följd. Versace i juli, Prinsessan Di i augusti och Moder Teresa i september. 1970 fick klubb 27 tre stycken legendariska medlemmar på bara ett par månader: Jimi Hendrix, Janis Joplin och Jim Morrison. Samtliga dog till följd av sitt missbruk. Du efterlyser ett "regelverk" trots att vi i tråden inför varje tre-regel tydligt dikterar vad som ska gälla för att det skall bli av. Likt förbaskat inträffar det varje gång, i stort sett utan undantag, trots att reglerna defineras relativt snävt varje gång just för att kunna undanröja beskyllnignar om att det hade kunnat vara "vadsomhelst".
Om du söker efter "vetenskapliga belägg" så har sajten Polls Botique gjort en undersökning som visar att en majoritet (57,75 %) tror att kändisar faktiskt dör om tre.
Mike Eck har gjort lite forskning om detta och kollar du in sidan threes.com så märker du att det är något speciellt med siffran tre just i detta avseende.
http://www.threes.com/index.php?opti...uage&Itemid=59
Kollar du in listan så ser du att det mesta om tre stämmer, även påståendet om kändisars död.
I artikeln "On the Nature of the Universe" ger
Scott Anfield din efterlängtade "vetenskapliga" förklaring på varför det är så att kändisar dör om tre (samt en hel del annat) där han bland annat försöker förklara det genom ekvationer etc.
http://threes.com/index.php?option=c...icles&Itemid=2
Så där! Du kan gilla det, eller ogilla det, men du kan inte längre förneka "gyllene tre regeln". Den har funnits mycket längre än du funnits till och den kommer fortsätta finnas långt efter du är borta, så är det.