Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-09, 10:11
  #1
Medlem
Hej,

Lite novis i detta ämne men hoppas på hjälp från er kunniga.
Har precis byggt ett nytt hus, Har min Cisco router nere i teknikrummet men den ger tyvärr inte täckning i hela huset. Har därför köpt en accesspunkt till övervåningen för att installera.

Min fråga blir då, kommer min router att fortsätta ge täckning på nedervåningen eller måste jag köpa en till accesspunkt för att ha täckning i hela huset??

hoppas det inte blev allt för rörigt
Citera
2015-11-09, 12:21
  #2
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norttte
Hej,

Lite novis i detta ämne men hoppas på hjälp från er kunniga.
Har precis byggt ett nytt hus, Har min Cisco router nere i teknikrummet men den ger tyvärr inte täckning i hela huset. Har därför köpt en accesspunkt till övervåningen för att installera.

Min fråga blir då, kommer min router att fortsätta ge täckning på nedervåningen eller måste jag köpa en till accesspunkt för att ha täckning i hela huset??

hoppas det inte blev allt för rörigt

Självklart kommer den att täcka nedervåningen lika som nu.
Citera
2015-11-18, 21:03
  #3
Medlem
MiracleOnIces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Självklart kommer den att täcka nedervåningen lika som nu.
Instämmer med föregående talare, absolut bästa är om du kan dra en TP-kabel upp till accesspunkten och inte köra en trådlösbrygga mellan Cisco-routern och accesspunkten där uppe
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback