Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-09, 15:56
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckemup
Shit! Kan vara de bästa hittils. Man lär nog knappast ens behöva trycka av den utan räcker nog om man bara tar upp den så springer dom väl hahaha. Tack som fan för tipset!

Ellers tar dom den ifrån dig o tvingar dig äta tårgas ... eller drar en riktig o skjutar dig
Citera
2015-11-11, 19:41
  #14
Medlem
magnificos avatar
Ska du ha riktig pepparspray så vänd dig till utlandet, enklast är ju köpa några burkar med dig hem när varit i Tyskland eller Polen där de säljs i jaktaffärer och liknande. Ha det inte som handbagage på flyget dock

Köper du det över nätet så finns alltid risker, du kan bli blåst eller det kan fastna i tullen. Svårt avgöra vem som är seriös i utlandet gissar jag. Vissa företag vet säkert att pepparspray ej får säljas i Sverige och tar emot pengarna och skickar inget, vem som kund kan du klaga till? Lite svårt göra en polisanmälan

I Sverige finns lagliga försvarsspray, oavsett vad en del företag påstår så säljs inget i Sverige idag som kan liknas med pepparspray, då blir de förbjudna. Vissa kallar sina spray "Knockout" men det är lögn, de har ingen sådan effekt. I länken här kan du se ett spray som lovar MYCKET mer än det kan göra i verkligheten och är falsk marknadsföring tycker jag, http://www.bodyguard.se/produkt/bodyguard-knock-out/

Du kan inte slå "Knock out" på någon med detta spray från Bodyguard, endast färgmarkera och ge sveda i ögonen. Endast polis och militär pepparspray har sådan effekt.
Citera
2016-08-09, 23:40
  #15
Medlem
Undrar också var man kan få tag på pepparspray. Hittade inte på mackarna i Tyskland som man gjorde förr i tiden. Finns det nåt enkelt sätt utan att behöva resa? Vet att man kan beställa på nätet men hur ser de juridiska ev konsekvenserna ut? Vet att man kan förneka så har de ändå inte resurser att utreda skiten. Inte för att jag är överdrivet orolig. Men hur är det med kvalitén om man beställer. Kan någon rekommendera en sida/produkt.
Citera
2016-08-09, 23:52
  #16
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Undrar också var man kan få tag på pepparspray. Hittade inte på mackarna i Tyskland som man gjorde förr i tiden. Finns det nåt enkelt sätt utan att behöva resa? Vet att man kan beställa på nätet men hur ser de juridiska ev konsekvenserna ut? Vet att man kan förneka så har de ändå inte resurser att utreda skiten. Inte för att jag är överdrivet orolig. Men hur är det med kvalitén om man beställer. Kan någon rekommendera en sida/produkt.

Om du beställer en i Sverige olaglig produkt kommer den troligtvis att fångas upp av tullen, och du kommer att utredas för varusmuggling eller förberedelse till vapenbrott.

Alternativt vet avsändaren vad som gäller och nobbar dig att beställa då adressen är i Sverige.
Citera
2016-08-10, 00:09
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Om du beställer en i Sverige olaglig produkt kommer den troligtvis att fångas upp av tullen, och du kommer att utredas för varusmuggling eller förberedelse till vapenbrott.

Alternativt vet avsändaren vad som gäller och nobbar dig att beställa då adressen är i Sverige.

Tror inte ett skit på något av det där. Du tog i så du sket på dig.

Väntar på tips annars blir det väl en tur till Tallinn med Silja.
Citera
2016-08-10, 10:01
  #18
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Tror inte ett skit på något av det där. Du tog i så du sket på dig.

Väntar på tips annars blir det väl en tur till Tallinn med Silja.

Du frågar om de juridiska konsekvenserna; dessa redogör jag för. Som en bonus berättade jag att det finns leverantörer som redan från början avstår från försäljning till (i vårt exempel) svenska leveransadresser - mest troligt för att de i sin tur inte vill ha besvär i sin ända.

Givetvis kan det hända att tullen missar, och ifall man kan sända privat (via en bulvan) minskar upptäcktsrisken en smula.

Men du är givetvis välkommen att prova.
Citera
2016-08-10, 10:18
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du frågar om de juridiska konsekvenserna; dessa redogör jag för. Som en bonus berättade jag att det finns leverantörer som redan från början avstår från försäljning till (i vårt exempel) svenska leveransadresser - mest troligt för att de i sin tur inte vill ha besvär i sin ända.

Givetvis kan det hända att tullen missar, och ifall man kan sända privat (via en bulvan) minskar upptäcktsrisken en smula.

Men du är givetvis välkommen att prova.

Ja fast då menade jag realistiska konsekvenser inte den bild du målar upp som om det vore Kärnvapen jag försökte beställa. Kan du ge exempel på någon som beställt ett par burkar oc och blivit dömd? Hittade en artikel igår när jag googlade där det framgick att tullen inte har tid att utreda beställningar av oc, tårgas och dylikt och att det läggs ner och förverkas. Finns inte en chans i världen att åklagare har tid eller resurser att driva ett ärende pga oc spray där mt dessutom blånekar. Hur ska du ens bevisa att det är hen som beställt? Jag kan beställa i ditt namn om jag vet vem du är.

Så egentligen kan jag svaret på min egen fråga. Nu behöver jag bara tips på vilken sida som är bra och pålitlig att beställa ifrån. En bra pepparspray också. Annars blir det som sagt Tallinn.
Citera
2016-08-12, 11:31
  #20
Medlem
Kom igen nu. Går det få tag på OC Spray i Sverige? Annars tänker jag Tallinn eller Tyskland. Någon som kan rekommendera butiker som säljer bra OC Spray och inte nåt svagt fejkskräp
Citera
2017-06-21, 17:47
  #21
Medlem
MelPoomenes avatar
Fastnar inte matrialet i tullen då?

Måste man åka till Coph?
Citera
2017-06-21, 20:10
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MelPoomene
Fastnar inte matrialet i tullen då?

Måste man åka till Coph?


Fick in mina från tyskland utan några problem, chansa bara
Citera
2017-11-02, 08:52
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlmag
Fick in mina från tyskland utan några problem, chansa bara

Länk till sida/sidor att beställa ifrån., tack.
Citera
2017-11-13, 17:28
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawwazx12
Länk till sida/sidor att beställa ifrån., tack.
http://www.security-discount.com/en den vill jag minnas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback