Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-11, 18:30
  #61
Avstängd
Sickmyducks avatar
Jag genomförde liknande "hack" för ett par år sedan.

Mitt mest lyckade var när jag genom att komma in på ett gmail-konto via en databas-dump och sedan av en slump noterade att personen hade mail från Blizzard och kunde därför dra slutsatsen att personen spelade WoW.

Lyckades få full kontroll över WoW-kontot, verkligen full kontroll, bytte mail på kontot till min egen mail m.m.

Det bästa var att WoW-kontot innehöll en karaktär med det absolut bästa itemsen man kunde ha på den tiden (för er med koll, rogue med full t6 och 2x warglaives samt full arena PVP-gear), jag erbjöds 10.000kr för kontot men tackade nej och gav tillbaka det till sin riktiga ägare eftersom jag inte vågade sälja något som potentiellt kunde tas tillbaka av den rätta ägaren och därför stå i skuld till någon på 10.000kr samt för att jag fick dåligt samvete.
Citera
2015-11-11, 19:14
  #62
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Innebär detta att alla som använde Netbus på 90-talet också hackade? :P

Haha ja just det ja! Netbus asså...

Shit vad man fördärvade för folk/andra ungar i datasalen på skolan på den "gamla onda tiden".

Datorer som slocknade från ingenstans innan de andra kidsen han spara sina uppsatser, CD-rom slädar som åkte ut och in stup i kvarten, tangenter som slutade fungera i tid och otid, inverterade mus-koordinater, you name it... det var riktigt skoj att pyssla med sådant.
Citera
2015-11-12, 18:28
  #63
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Innebär detta att alla som använde Netbus på 90-talet också hackade? :P

Netbus!

Jag portscannade datorer som hade port 12345 och 12346 öppna och kollade i folks burkar, brandväggar och antivirus var inte så vanliga.
En gång "chattade" jag med en tjej i hennes Word-dokument som hon hade öppet...
En annan klassiker var ju att samla inloggingsuppgifter för Telia020 så man kunde vara uppkopplade utan minutkostnad
__________________
Senast redigerad av Kernelpanic 2015-11-12 kl. 18:31.
Citera
2016-03-31, 22:02
  #64
Medlem
enmaestros avatar
Jag har hackat (IMO) en hel del.

Kommer inte ihåg hur jag kom in på det men jag kommer ihåg mitt absolut första hack när jag bruteforcade grannens WEP lösen och sniffade facebooklösen.
Det var rätt roligt, sån jävla adrenalin-pump av någon anledning.

Sen blev det bara mer och mer, typ som en drog. Lagt ner nu, för nåt år sen.
Det skulle nog kunna jämföras med Mr. Robot-serien. (tro vad ni vill)
Jag tror inte jag hade en enda person jag kände under den tiden som jag inte hade digital-kontroll över, så att säga.

Går fortfarande in ibland på några gamla slampors facebook och kikar

En annan gång var jävligt kul när jag RAT'at en tjej-kompis och skrämde livet ur henne med "spökbilder" och läskiga ljud när hon satt och surfade ensam hemma
Citera
2016-04-05, 14:03
  #65
Medlem
Började tidig ålder, började genom netsend, sedan från det till rats sedan till programmering osv.
De bästa svenska "hacken" jag gjort är väl universitet, lunds, uppsalas, blekinges. Sedan så har jag sshat mig in på andra unix servers.
Man har självklart också gått in på andra facebook konton att cross-referensa dump->facebook men det kan jag knappast räkna som "hacking".
Det roligaste svenska "hacket" jag gjort var swecan, jävla liv det blev på flashback.
Citera
2016-12-15, 16:47
  #66
Medlem
RickRozays avatar
Forstar inte vad det ar menat att hacka enskilds sociala media, jag trodde hacking var mera anti-etablissemang traditionellt sett.

Dom som imponerar mig ar dom som hackat stora statliga myndigheter, garna sakerhetspolitiska!

Spannande, nu ska lasa pa pa youtube
Citera
2017-01-07, 18:37
  #67
Medlem
Flowets avatar
Haha, vilken irriterande liten tråd detta är! För varje inlägg jag läser där varje person skriver som om dom är nån top notch hacker pga ett .bat script eller en RAT så mår jag mer och mer illa. Söta ni är

Förstår inte syftet med tråden riktigt, ska man ha nån slags "bragging right" här eller? Isåfall hör väldigt många av posterna som finns i tråden inte till här. Väldigt larvigt må jag säga.
__________________
Senast redigerad av Flowet 2017-01-07 kl. 18:42.
Citera
2020-04-05, 15:54
  #68
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Du skulle inte nunna dela med dig av hur du började med det har och lärde dig?

Bästa sättet att lära sig är att börja plugga TCP/IP från grunden. Med grundkunskaper om dessa protokoll och en del hemma laborerande så börjar man förstå principerna och kan ta till sig den information som finns på diverse hacker siter. Kan man inget om internets vanligaste protokoll så kommer man ingenstans med hacking..alla idioter kan skicka färdig programvara som öppnar upp någons dator. Detta upptäcks dock ganska enkelt av de flesta säkerhetsprogram och fungerar inte ett smack om man vill komma år bättre skyddad data.

Så mitt råd är att de som är intresserade på riktigt skall lära sig TCP/IP först från grunden..Sedan skaffa sig en Linux dator och lära sig behärska den ordentligt..sedan kan man börja lära sig att hacka olika system. UNIX är också väldigt användbart i sammanhanget.
Citera
2020-04-05, 16:01
  #69
Medlem
Milldues avatar
Skall man prata nostalgi så var myndigheternas ericson datorer enkla att ta sig in i på 80 och början av 90-talet..Datorerna levererades med "025" som default lösenord. Nästan INGEN vågade sig på att ändra detta förprogrammerade lösenord vilket gjorde det väldigt enkelt att ta sig in i en massa burkar på den tiden.

Ni som använde gopher innan www fanns kommer kanske ihåg den tiden..Gopher är fortfarande ett kul protokoll med en del roliga användare.

Dock ganska okänt bland dagens ungdomar..
Citera
2020-04-05, 17:11
  #70
Medlem
AlbusPercivals avatar
Det här var mitt levebröd i 4 års tid, hade tandläkare till poliser och massa annat folk i mina servrar vars datorer jag styrde.

Men en dag fick jag ett brev ifrån farbror blå, och det var då slutet på min hacking karriär.

Vill poängtera att jag kodade min egna RAT och således var den inte lika enkel för AV programmen att detecta den, men du körde med en RAT som redan var klar och flera tusentals redan använde den, du var säkert tvungen att kryptera din server varje dag för att dina offers AV inte skulle detecta den.

Det var roliga tider, men som någon annan skrev, förr eller senare kommer du att åka dit.

Men jag ska berätta en rolig historia som hände under dessa år som jag var aktiv.

En polare till mig fanns bland mina infekterade datorer, han satt och porrsurfa en gång och där satt jag och starta webcamen och tog en schysst printscreen när han drog en hantralla.

Stängde av porrsidan han surfade på och satte på nobrain.dk två gubbar ensamma i en dusch, var skitkul och vännen var mäktigt imponerad (han ringde mig direkt efter för han vet att jag var den enda som var kapabel till sånt, jag förnekade allt)
Citera
2020-04-06, 08:27
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Det här var mitt levebröd i 4 års tid, hade tandläkare till poliser och massa annat folk i mina servrar vars datorer jag styrde.

Men en dag fick jag ett brev ifrån farbror blå, och det var då slutet på min hacking karriär.

Vill poängtera att jag kodade min egna RAT och således var den inte lika enkel för AV programmen att detecta den, men du körde med en RAT som redan var klar och flera tusentals redan använde den, du var säkert tvungen att kryptera din server varje dag för att dina offers AV inte skulle detecta den.

Det var roliga tider, men som någon annan skrev, förr eller senare kommer du att åka dit.

Men jag ska berätta en rolig historia som hände under dessa år som jag var aktiv.

En polare till mig fanns bland mina infekterade datorer, han satt och porrsurfa en gång och där satt jag och starta webcamen och tog en schysst printscreen när han drog en hantralla.

Stängde av porrsidan han surfade på och satte på nobrain.dk två gubbar ensamma i en dusch, var skitkul och vännen var mäktigt imponerad (han ringde mig direkt efter för han vet att jag var den enda som var kapabel till sånt, jag förnekade allt)

(FB) Stora tråden om polisbeslag och IT-forensik (/Mod)
(FB) Vad för mobil att skaffa för kryptering?

Det här var mitt levebröd i 4 års tid, hade tandläkare till poliser och massa annat folk i mina servrar vars datorer jag styrde.

Du verkar ha bra koll på it-säkerhet, haha!
För det första är du okänd för mig inom it-säk forumet på FB och var aldrig med under Swehack tiden.

RAT som redan var klar och flera tusentals redan använde den, du var säkert tvungen att kryptera din server varje dag för att dina offers AV inte skulle detecta den.


Oj vad det märks att du inte har någon koll, kryptera din server? Du syftar nog på binär och du syftar nog på obfuskera koden. Funktioner i koden ändras och utseendet förändras för signaturbaserade AV inte ska se detsamma. Stor skillnad mellan det och kryptering.

Ingen koll har du, endast plockat upp lite termer här och där.
Citera
2020-04-06, 16:09
  #72
Medlem
FruStormuftis avatar
Ni är sämre än peeping toms. Kräks på er.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback