• 3
  • 4
2015-03-09, 14:43
Medlem
en bit in i programmet:

http://www.svtplay.se/video/2705483/...g-12-avsnitt-8

efter att ha beskrivit sig själv som geni jämfört med resten av, om inte världen så i all fall övriga europa, försöker tommy flirta med den kvinnliga delen av tv-tittarna.
programledaren sänker honom promt genom att påpeka att han väl snart är 80 bast.
tommy anklagar programledaren för att ha förstört precis allting!

går inte låta bli att känna för den gamle uven.
jag tröttnar aldrig på (ännu) en bergman eller wideberg-skröna med tillhörande imitation.
Citera
2015-03-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
en bit in i programmet:

http://www.svtplay.se/video/2705483/...g-12-avsnitt-8

efter att ha beskrivit sig själv som geni jämfört med resten av, om inte världen så i all fall övriga europa, försöker tommy flirta med den kvinnliga delen av tv-tittarna.
programledaren sänker honom promt genom att påpeka att han väl snart är 80 bast.
tommy anklagar programledaren för att ha förstört precis allting!

går inte låta bli att känna för den gamle uven.
jag tröttnar aldrig på (ännu) en bergman eller wideberg-skröna med tillhörande imitation.
06:50
Programledaren: Varför vill så många jobba med dig?
Thommy: För det första är jag bäst.

Citera
2017-06-17, 10:19
Avstängd
micro113s avatar
Han är tydligen en dryg egoistisk jäkel

Tommy Berggrens bråk med stjärnorna
[...]
Tommy Berggren tar även upp i boken när han var oense med Börje Ahlstedt och regissören Alf Sjöberg under repetitionerna av ”Erik XIV” – som sedermera lades ned.
– Det var en väldigt intressant tid. Vi hade inte alltid samma språk Tommy och jag. Jag har alltid beundrat Tommy och ser honom som en våra största skådespelare. Det är roligt att jobba med honom, även om han tillhör de där ultraegoistiska teatermänniskorna – det gör inte jag: jag är bara egoistisk. Men de små konflikter vi hade var bara berikande, säger han.
[...]
Skådespelaren kallar trion Staffan Valdemar Holm, Marie-Louise Ekman och Ingrid Dahlberg för ”stolpskott” i boken.
Jag tror att Tommy Berggren är den elakaste människan jag har träffat i mitt liv. Det är ont om elaka människor här i världen och jag har aldrig träffat någon som är så elak som han. Jag kommer inte läsa den där boken, säger Ingrid Dahlberg.

http://www.expressen.se/noje/tommy-b...d-stjarnorna-/
Citera
2017-06-17, 10:21
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

[...]
Tommy Berggren tar även upp i boken när han var oense med Börje Ahlstedt och regissören Alf Sjöberg under repetitionerna av ”Erik XIV” – som sedermera lades ned.
– Det var en väldigt intressant tid. Vi hade inte alltid samma språk Tommy och jag. Jag har alltid beundrat Tommy och ser honom som en våra största skådespelare. Det är roligt att jobba med honom, även om han tillhör de där ultraegoistiska teatermänniskorna – det gör inte jag: jag är bara egoistisk. Men de små konflikter vi hade var bara berikande, säger han.
[...]
Skådespelaren kallar trion Staffan Valdemar Holm, Marie-Louise Ekman och Ingrid Dahlberg för ”stolpskott” i boken.
Jag tror att Tommy Berggren är den elakaste människan jag har träffat i mitt liv. Det är ont om elaka människor här i världen och jag har aldrig träffat någon som är så elak som han. Jag kommer inte läsa den där boken, säger Ingrid Dahlberg.

Ja är det någon som har ett uppblåst ego så är det denna man. Går runt i ankdammrnen och tror han är Guds gåva till teatern. Pinsam är en bra sammanfattning. Storhetsvansinne .
Citera
2017-06-17, 12:03
Medlem
emma80s avatar
Nog för att han är en bra skådespelare, har varit med i flera klassiska svenska filmer, har arbetat med Widerberg och Bergman, har regisserat stora uppsättningar på Dramaten och Stadsteatern och så vidare, men han verkar ha ett ego och självgodhet som ligger några hundra pinnhål högre upp än där han befinner sig.

- Skulle JAG signera ett PAPPARK, något i den stilen ska han tydligen ha sagt till min faster då hon ville ha ett VHS-omslag av Giliap (tror jag det var) signerat någon gång för längesedan. Men gubbjäveln kanske bara hade en av alla sina dåliga dagar.
Citera
2017-06-17, 18:46
Moderator
Schlesiens avatar
I Sveriges Radio sa Thommy för ett par veckor sedan ungefär såhär, med stor emfas:

- Jag beundrar de hundratusentals människor, jag beundrar dem... för att de klarat av att vänta i så många år på att jag ska skriva mina memoarer.

Han sa det med ironi meddelade han, men han njöt av att säga det.
Citera
2017-08-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

[...]
[...]

Han är det med rätta, jag har läst boken i somras och B har helt rätt, Ingemar Bergman var ett riktigt kräk, han sparkade den största skådespelare Sverige haft, Lars Hanson från Dramaten när han blev chef eftersom Bergman inte förstår vad riktigt skådespeleri ska gå ut på.

Han förklarade varför dessa chefer var stolpskott och det beror på att de upprätthöll det sämsta inom Dramaten, nämligen att låta personer som Börje Ahlstedt och Örjan Ramberg kunna bete sig hur som helst utan efterräkningar, men straffa personer som kom med konstruktiv kritik mot förlegade idéer.

Dessa chefer förstod inte varför Dramaten var stort på 40-70 talet, de vägrade upprätthålla den traditionen, Berggren gick till Stockholms Stadsteater där han gjorde lysande uppsättningar av Pinter eftersom dessa chefer inte förstod storheten i dessa författare.

Sverige var världsledande teater, det vallfärdade hit skådisar, regissörer, författare för att se alla uppsättningar och många uppsättningar slog USA och England på fingrarna rejält fram till mitten av 80-talet.

Allt detta raserade dessa tre chefer på bara ett par år.

Tommy Berggren, Margareta Krook, Thorsten Flinck, Persbrant, Lars Hanson, Ingvar Hirdwall är några av de mest betydande skådespelare Sverige haft och har.
Citera
2017-10-17, 16:26
Medlem
Voodooprastens avatar
Ger han en ingående och detaljerad beskrivning på hur det var att sätta på Pia Degermark i biografin?
Citera
2017-11-11, 03:25
Medlem
Premium-CXs avatar
Lite kul sagt det här av förra Dramatenchefen Ingrid Dahlberg i SvD igår:
Citat:
Tommy Berggren kallar dig ”stolpskott” i sin bok.

Låt mig säga så här: Tommy Berggren är den elakaste människan jag mött i mitt liv.

Vad lägger du i begreppet ”elak”?

Att han är en skitstövel.
https://www.svd.se/fd-dramatenchef-t...-en-skitstovel
Citera
2018-01-12, 12:06
Medlem
Enmansdemos avatar
Kan någon recitera hur Tommy ska ha pissat ner nån toalett på kul inför någon premiär
ifrån Persbrandts memoarer
Citera
2024-03-22, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Dryg, divig, småelak och helt fantastisk!

Kaxig men helt mossig i politik.
Citera
2024-12-07, 14:08
Medlem
Någon som har något nytt skvaller om "Sveriges elakaste skådespelare och resigör"?
Han verkar vara en en sådan där som inte kan leva utan en kvinna. Någon som vet hur det går, har han en trettio år yngre brutta nu för någon tant i hans egen ålder är knappast aktuellt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in