• 1
  • 2
2005-11-03, 15:45
Medlem
GREKEN1980s avatar
skriv gärna det isåfall
Citera
2005-11-03, 16:25
Medlem
moneysisters avatar
Allt jag vet om honom är

att han är gift med en kvinna som är matkreatör på expressen, och som har skrivit några mat böcker. Monnica Ahlberg hur länge dom har varit gifta vet jag ej. Dom har 3 barn varav 1 tvillingpar tror jag.
Rosendahls trädgård cafét tror jag drivs är har drivits av hans fru.
Skulle vara trevligt om det visade sig att han inte har några spöken i garderoben, annars har jag bara hört en massa annat om alla de som dras till just dramaten.
Citera
2005-11-03, 22:19
Medlem
mollydotts avatar
Han träffade sin betydligt mycket yngre fru på ett övergånsställe och påstår att det var kärlek vid första.
JAG vet att han "träffat" åtminstonde en yngre flicka på exakt samma vis innan henne. På ett övergånsställe, så lustigt!Gått hem och haft sex senare samma dag.
kärleken är evig, det är bara föremålen som byts ut.
Citera
2005-11-03, 22:32
Medlem
Thomas_LAs avatar
Han bor (eller bodde) med Monica i en schysst lägenhet alldeles brevid Gröna Lunds ingång. Ett jäkla liv från Grönan, förstås, men pittoreskt som attan.

Han har gjort åtminstone en ansiktslyftning och färgar sitt gråa hår svart. Karln är nämligen otroligt fåfäng. Rätt trevlig prick i övrigt. Inga direkta konstigheter.
Citera
2005-11-04, 02:37
Medlem
utters avatar
Vi snackar Göteborg, vi snackar 1970-tal Ett X moster bodde på samma våningsplan som herr B. mostern var en ensamstående småbarnsmor. En kväll ringer Berggren på, förfriskad, och upplyser mostern om att han BEHÖVER en kvinna. Huruvida mostern tillfredställer detta behov är ej ännu helt utrett.
Citera
2010-07-18, 11:39
Medlem
Schneeleopards avatar
Ingen som minns pajasen Berggrens försvar/angrepp efter utgivningens av Lars Noréns dagbok för ett par år sedan?

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-...himar-1.791661

Låter som en 4-åring som någon knyckt glassen från. Och den infantila självhävdelsen har nog aldrig nått sådana höjder i media. Ganska elakt av DN att låta narren komma till tals och göra bort sig så kapitalt. Fast det är fortfarande njutningsfull läsning, ungefär som ett avsnitt The Office, fast på riktigt. Arma människa, vad han ska må dåligt.
Citera
2010-07-21, 18:34
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
(...) Han har gjort åtminstone en ansiktslyftning och färgar sitt gråa hår svart. Karln är nämligen otroligt fåfäng. (...)

En röd färg är det han har i sitt hår sedan ett antal år. Och nästan alltid en scarf. Som en schysst Lidingötant. Bor nu med 23 år yngre partner på Blockhusudden.

Citat:
Ursprungligen postat av Schneeleopard
Ingen som minns pajasen Berggrens försvar/angrepp efter utgivningens av Lars Noréns dagbok för ett par år sedan? http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-...himar-1.791661 Låter som en 4-åring som någon knyckt glassen från. Och den infantila självhävdelsen har nog aldrig nått sådana höjder i media. Ganska elakt av DN att låta narren komma till tals och göra bort sig så kapitalt. Fast det är fortfarande njutningsfull läsning, ungefär som ett avsnitt The Office, fast på riktigt. Arma människa, vad han ska må dåligt.

Det inlägget är rätt illa skrivet och tänkt. Men stor humor att det hamnade i tidningen.
TB är en konversatör av självförhärligande och mytomant slag. Jag tycker han är underhållande ( i a f i mindre doser) för han gör det bra.
Minns SVTs extremt bisarra program efter Ingmar Bergmans död, där TB, Thorsten Flinck och Börje Ahlstedt sitter i en ring och pratar. Erland Josephson intervjuas inklippt. Ingen lyssnar på någon.

Stefan Jarl gjorde en dokumentär film om Thommy Berggren 2002; Muraren.
Citera
2010-07-21, 22:00
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Jag minns då han intervjuades i (tror det var) DN tillsammans med Bo Widerberg för ett antal år sedan. Det var säkerligen något av Widerbergs allra sista år. Var intervjun ägde rum minns jag inte, men det var i en offentlig utskänkningslokal. Nå, på vägen ut genom dörren efter avslutad intervju fattar Berggren tag om brösten på den kvinnliga journalisten och klämmer på dem. Detta uppskattar hon inte.

Senare samma dag ringer Berggren upp journalisten: "Du skriver väl ingenting om det där i tidningen! Hur tror du det ska kännas för min fru att läsa om det?"

Hon skrev. Därav detta inlägg. Det är en riktigt tunn tråd med tanke på dess ålder, så det kan få duga att bidra med lite andrarangens, andrahandssnusk. Berggren har f.ö. kvar samma hustru som då.
Citera
2011-04-19, 14:14
Medlem
Satt precis och glodde med ett getöga på svt:s matine' Barnvagnen. Plötsligt slår det mig att denna skådespelare har ett begränsat register som återkommer i alla filmer,det verkar som alla regissörerna som tillsatt honom i sina filmer ,lever ut någon homoerotisk dröm. Är han bögig i sätet eller?, "för att parafrasa en annan tråd i kändisskvaller"
Han har ju mindre uttrycksätt än Persbrant.Kan det vara så att Herr Bergren är sveriges i särklass mest överskattade skådespelare,förresten skådespelar han överhuvudtaget,det verkar somom han mest drar omkring och himlar med ögonen för ibland pressa fram en krystad replik!
Citera
2012-01-02, 19:48
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idapida
Satt precis och glodde med ett getöga på svt:s matine' Barnvagnen. Plötsligt slår det mig att denna skådespelare har ett begränsat register som återkommer i alla filmer,det verkar som alla regissörerna som tillsatt honom i sina filmer ,lever ut någon homoerotisk dröm. Är han bögig i sätet eller?, "för att parafrasa en annan tråd i kändisskvaller"
Han har ju mindre uttrycksätt än Persbrant.Kan det vara så att Herr Bergren är sveriges i särklass mest överskattade skådespelare,förresten skådespelar han överhuvudtaget,det verkar somom han mest drar omkring och himlar med ögonen för ibland pressa fram en krystad replik!

En av få som inte spelar över. Kolla kvarteret korpen, lysande skådespelare.
Citera
2012-01-02, 21:03
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
En av få som inte spelar över. Kolla kvarteret korpen, lysande skådespelare.
Ingen kunde gjort rollen battre! Berggren gor en grym karaktarsutveckling, fran levnadsglad idealist till introvert och nastan apatisk. Hans insats i Kvarteret Korpen var enastaende! Det borde gora honom immun fran all kritik och pahopp under resten av hans liv.
Citera
2012-01-02, 21:07
Medlem
Frappants avatar
DN-artikeln var jävligt rolig. Sånt ser man inte ofta, framför allt brukar inte media med DN:s ställning släppa igenom det.

Men redan ett par år tidigare, i samband med den relativt stora skandal varinom Lasse lät nazister dömda för våldsbrott spela med i pjäsen 7:3 samt Personkrets 3:1 ("Personangrepp Grovt:Fult") var de megalomana überstollarna Berggren och Norén kraftigt i luven på varandra. Norén litade lika lite i 3:1 som annars på det av honom innerligt hatade skådespelarsläktet, utan spydde själv på scen från en bandspelare ur sig sitt bottenlösa hat mot utpekade namngivna personer, bl a kallades Berggren för "klassförrädare". Berggren själv om incidenten:

- Lille Lasse har fått hybris och drabbats av en liten lätt hjärnblödning. Låt dvärgen gå och släpa sina kassar från Östermalmshallen i trottoaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in