Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-07-08, 15:19
  #37
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Lite hjälp på vägen fick människor, att bota ateism är allt eller inget, antingen förlorar folk förståndet eller accepterar verkligheten.

Ateism är en sjukdom, ett gift som sprider sig i vårt samhälle!
Nej, ateism är att inte göra en specifik sak, nämligen att inte tro på gud(ar).

Att blint tro på hittepå kan dock vara ett gift i samhällskroppen.
Citera
2017-07-08, 15:22
  #38
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, ateism är att inte göra en specifik sak, nämligen att inte tro på gud(ar).

Att blint tro på hittepå kan dock vara ett gift i samhällskroppen.

Mänskligheten var i början på vägen mot sin egen förintelse, det är ett gift för all evighet.

Det är ett brott att inte tro på Gud, sluta tala till mig smutsig..
Skulle lejonet fråga snällt om den får käka upp sina rivaler tro..
Citera
2017-07-08, 16:14
  #39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Mänskligheten var i början på vägen mot sin egen förintelse, det är ett gift för all evighet.
Som sagt, att blint tro på hittepå kan vara ett gift.

Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är ett brott att inte tro på Gud, sluta tala till mig smutsig..
Fast det "brottet" gäller bara om man är med i klubben där regeln gäller. Precis som det är förbjudet att ta bollen med händerna i fotboll. Det gäller ju inte de som spelar handboll.

Jag "talar" till vem jag vill.

Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Skulle lejonet fråga snällt om den får käka upp sina rivaler tro..
Trams.
Citera
2017-07-10, 00:43
  #40
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Var man än läser om medialitet och magi så tjatas det alltid om god, vit magi. Magi som sänder kärleksfulla vibrationer osv. Jag har hittills inte stött på något mer seriöst medium eller seriös magiker som ens vill ta i svart eller mörkare magi med tång. Man hävdar så gott som alltid att om man använder sig av svart magi och onda andeväsen slår det flerfaldigt tillbaka på en själv. Och det finns ingen litteratur jag känner till som ens behandlar svart eller mörk magi på ett utförligare sätt. Hela tiden ska det vara god, vit och kärleksfull och hjälpande magi.

Varför är medium och magiker/häxor/wiccaner, men även vanligt folk så rädda för svart magi?

För det hade väl annars varit ett utmärkt redskap för alla dem som verkligen vill hämnas på någon som gjort en illa?

Tre anledningar.

1. Av samma anledning som det ses som fult att bryta mot lagen, ljuga, backstabba, förleda och bedra osv. Etik och moral.
2. Svart magi skadar oftast utövaren mer än det tilltänkta offret för magin. Om man inte är VÄLDIGT kraftfull som utövare.
3. Makt. Svart magi är makt i dess renaste form och makt korrumperar.
Citera
2017-07-10, 17:32
  #41
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Tre anledningar.

1. Av samma anledning som det ses som fult att bryta mot lagen, ljuga, backstabba, förleda och bedra osv. Etik och moral.
2. Svart magi skadar oftast utövaren mer än det tilltänkta offret för magin. Om man inte är VÄLDIGT kraftfull som utövare.
3. Makt. Svart magi är makt i dess renaste form och makt korrumperar.

4. Påföljder. Bli evigt bannlyst från himmelriket till att Gud tar tillbaka dina barn och sjukdom i hela släktträdet som varar i flera generationer.. listan är riktigt lång.

5. Manipulation. Om man manipulerar det osynliga väsen för förbannelser kan det kosta dig livet!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback