Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-03-15, 12:27
  #25
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelo
Jag har letat efter titelmusiken till They Call me Trinity ett tag. Någon som har den?

Här finns den...

https://www.youtube.com/watch?v=b_mMMI0Kc7I
Citera
2016-03-16, 09:24
  #26
Medlem
Läste att Trubbel i Karibien kommer att släppas på DVD den 16/5 i år.

Ni som har sett den, är den bra ?
__________________
Senast redigerad av olah27 2016-03-16 kl. 10:05.
Citera
2016-06-28, 14:47
  #27
Medlem
Ratis avatar
Bud Spencer har avlidit.
Citera
2017-12-13, 17:21
  #28
Medlem
Tycker det är dåligt att deras filmer inte finns att streama någonstans.

Finns på tyska Netflix men inte på den svenska.
Citera
2022-01-16, 23:41
  #29
Medlem
Man skrattade mycket åt dessa filmer fyra årtionden bak i tiden när man upptäckte dom på hyrvideo. Jag började plöja deras par-filmer för ett tag sedan, med Aces-trilogin först, även om jag tror jag missade Hannibal från 1959, får ta och leta upp den.

They Call Me Trinity(och My Name is Nobody med enbart Terence Hill) har legat uppe på SVTPlay i två omgångar, utgår nu om en halvtimme, ifall nån vill vara snabb och starta upp en, eller spela in dom. Började kolla på första Trinity nu eftersom den stod på tur efter trilogin. Finns det italiensk originaldubb att finna till denna är en fråga som uppstod i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Fler än jag som tycker att deras filmer visas väldigt sällan i svensk tv ?

I Ungern så visas deras filmer nästan jämt på olika kanaler.

Gammal fråga, men antar att du räknat ut vid det här laget att svensk media i många år är varit återhållsamma med att visa vapenliberala filmer där simpelt våld, vapeninnehav och skottlossningar är lösningen på problem, utan att kosta något personligt. John Wayne-filmer är lika ovanligt i svensk TV. Exempelvis Ungern, Polen, Finland, Ryssland, Vitryssland försöker inte hjärntvätta befolkningen i den vapenliberala riktningen lika mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Tycker det är dåligt att deras filmer inte finns att streama någonstans.
Det finns faktiskt 8st Bud Spencer och Terence Hill-filmer på Prime Video, om man vill se några, inkl. deras sista par-film från 1993, även den en spagetti-western. Det går att få minst en gratismånad enkelt på Prime Video. Om någon vill prova, så PMa mig, för jag har ett förslag på en experimentell metod för att få minst två, kanske upp emot 10 frimånader, som jag inte hunnit prova själv än, i övrigt helt ofarlig och laglig.
Citera
2022-03-11, 02:01
  #30
Medlem
Gillar 'They call me trinity' och 'Bulldozer' . Vilka filmer av dessa herrar är sevärda? Överdrivna slagsmåls-scener är ett plus. Obs. Går även bra ifall det är endast en av skådisarna också.
Citera
2022-03-11, 08:28
  #31
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-jsa86-x
Gillar 'They call me trinity' och 'Bulldozer' . Vilka filmer av dessa herrar är sevärda? Överdrivna slagsmåls-scener är ett plus. Obs. Går även bra ifall det är endast en av skådisarna också.

Mina favoriter är Smockan i luften, Supersnutarna, Udda eller jämnt, Snedseglarna, Kör hårt och Storfräsarna. Det var ett tag sedan jag såg dessa filmer, men överdrivna slagsmålsscener och duons karakteristiska typ av humor finns det gott om i dessa rullar. Mycket nöje!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback