Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-07, 00:11
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Hade ingen aning om att Sverige gav 40 MILJARDER i bistånd. Det är med andra ord minst 5000 per skattebetalare. Detta är ju rent horribelt. Inte fan vill en majoritet av svenskarna ha det så.

Jo, sålänge det innebär att flyktingarna stannar DÄR så betalar jag gärna 5.000:-/år

Som det är nu så betalar jag för ingenting.
Citera
2015-11-07, 10:19
  #14
Medlem
Det folkliga stödet för bistånd är mycket större än för svensk flyktingpolitik, enligt SOM:s opinionsundersökningar. Andelen som utöver det statliga biståndet själva skänker pengar till hjälporganisationer har också ökat markant sedan 90-talet, så en stor del av befolkningen verkar inte tycka att det räcker med 1%-målet.

http://som.gu.se/digitalAssets/1453/...--bist--nd.pdf
Citera
2015-11-07, 10:29
  #15
Medlem
Om vi säger så här... Jag har inget emot bistånd till människor som har det svårt på olika sätt. Pensionärer på landsbygden i Sverige, Barnen i Afrika eller människor som inte vet huruvida de kommer att äta idag eller inte. Skulle också kunna tänka mig att sponsra skolor i Afrika etc.

Men att ge bistånd till vissa organisationer eller genom skattesedeln... känns mer som att göda någon kvasi-rik idiot som lever på folks välvilja och andras lidande. Kommer fortfarande ihåg detta:
http://www.svd.se/sa-mycket-tjanar-c...ganisationerna

Men självklart handlar det inte enbart om lönen utom också förmåner osv.

Glöm aldrig:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19505994.ab
Citera
2015-11-07, 10:34
  #16
Medlem
Knotknets avatar
Jag vill gärna ge pengar till bistånd. Däremot vill jag in ge pengar till lata svenskar, dvs arbetslösa och utbränd.
Citera
2015-11-07, 10:36
  #17
Medlem
5000kr/år i bistånd för att rädda människor i nöd.
Det var billigt.
Citera
2015-11-07, 10:56
  #18
Medlem
fredrikdenstores avatar
Det börjar bli dags för oss nu att dra till Rosenbad och leva jävulen ett tag så att idioterna vaknar ur sin törnrosasömn.
Citera
2015-11-07, 13:10
  #19
Medlem
PiusXIIIs avatar
Hur mycket av detta bistånd har förts över till akutinvandringen?
Citera
2015-11-07, 13:32
  #20
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Hade ingen aning om att Sverige gav 40 MILJARDER i bistånd. Det är med andra ord minst 5000 per skattebetalare. Detta är ju rent horribelt. Inte fan vill en majoritet av svenskarna ha det så.

Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Finns drygt 4,5 miljoner skattebetalare. Så det är runt 8000 kr per löneslav.

De som tycker att SIDA är bra kan delas upp i lite olika grupper. Dessa grupper är oinformerade, korrupta byråkrater (både offentliganställda och privatanställda), knäppa vänsterister och idioter.

Tyvärr så kommer utsugningen att fortsätta då den gynnade byråkratin är för stark.

I någon mån beror toleransen på till vad biståndet går. Ett stort problem med det svenska biståndet är att stor andel går till rent korruptionsstöd till tvivelaktiga regimer i tredje världen och till att försörja det biståndsindustriella komplexet.

Trots ett flertal politiska försök genom åren att reformera biståndet, och minska dess kolossala omfattning, så hade alla misslyckats. Möjligen blir alexanderhugget genom denna gordiska knut till slut massinvandringen som kommer att kräva varenda krona i den svenska spargrisen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback