Svara
2015-11-06, 00:18
Medlem
4 vänner, kalla dom A,B,C,D (kreativt)
Detta är svaga minnen och en återberättad historia.

Kvällen började som vanligt kl 20:00 med fredags ölen, jag och fyra vänner satt och pimplade öl utav bara helvete. Jag hade ca 30st Sobril 10mg liggande löst i en snusdosa, mina vänner var från början helt ovetande om detta. Ölen sveptes ner och varvades med innerligt cigarett rökande, och liksom på alla krök så börjar ju stämningen sakta sjunka när man känner att man tömt alla samtalsämnen, rökt slut alla ciggen och ölen börjar bli färre och färre. Här var klockan runt 23:30, då plockade jag fram snusdosan och möttes av rop, skratt och ett jävla party sug, det var dags att flöddra.. Sagt och gjort, vi kastade i oss kanske 3-4 piller var, alla utom B, som inte tuggar piller. Musiken skruvades återigen upp, vi satt allesammans och pratade, skrattade och drack. Plötsligt flyger ''A'' upp och måste pissa, ni som har prövat flödder vet att det märks första gången riktigt ordentligt när man måste använda sitt balanssinne. Som sagt, A ställer sig upp och tar två-tre steg ut från rummet, tills han möter sin överman.. Tröskeln. A gör en fin vurpa och lägger sig i fosterställning och gnäller, alla garvar. Vi glömmer A för en stund och pratar vidare, ca 15 min senare kommer han tillbaka och frågar vart vi har lagt hans telefon, vi börjar alla leta runt tills det blir min tur att pissa, jag går iväg ut i badrummet, gör det jag ska och på vägen ut hör jag ett surrande.. Ljudet ledde mig till lådan i köket med bestick, jag öppnar lådan och hittar telefonen, ihop med snusdosan med piller. Eftersom att vi i umgänget vet hur det kan bli på flödder har vi överseende med detta och fortsätter kvällen. Här börjar klockan närma sig 01:00 och ölen är slut. C som vi var hemma hos fick den förträffliga idén att tömma hans frånvarande pappas barskåp, och så blev det. En flaska Whiskey ställs fram på bordet och vi börjar dricka, mer piller poppas och här skulle vi ha ca 10 st kvar. När jag senare öppnar dosan för att dela ut mer så är den tom.. En oerhört misstänksamhet och spänd spänning lägger sig i rummet. Flödder jidder uppstår och slutar i en bruten näsa på C och en saftigt svullen knoge på A, jag och B lyckades hålla oss utanför.

Det är efter detta som det börjar hända grejer. Vi bestämmer oss för att åka hem till B och hämta lyrica 75mg. Frågan är bara.. hur tar vi oss dit? Vi tar bilen.. Jag sätter mig framför ratten och klockan kan då ha varit 02:30, ja tiden går fort när man har roligt. Vi åker en bit och det fungerar utmärkt, tycker jag, som kör i 20 och dessutom på fel sida av vägen, när B kommenterade detta hade jag mumlat fram att ''det är för att lämna företräde'', yhea.. Vi kommer i alla fall fram till B och börjar med detsamma bruka Lyrica, smäller i oss cirka 3 st 75mg var. Vi får återigen för oss att åka iväg, här är minnet väldigt suddigt för allesammans så jag kommer nu att hoppa en bra bit..

05:00 är klockan och vi sitter och röker gräs vid en sjö, B har deckat, C spyr och jag och A sitter och bolmar. Vi sätter oss i bilen och åker in till stan, för den sista skvätten whiskey har varit slut för längesedan, så det var bensinmacken och folköl som gällde. Efter att har haft en polisbil bakom oss hela vägen från macken och hem (ca 15min, kändes som 15 timmar), så var vi äntligen framme vid min lägenhet. Vi ställer bilen, går upp och fortsätter kröka på nödraketerna. Intar återigen 75mg lyrica, och för er som inte vet så kan det ta ett bra tag innan lyrican kickar. Ljudet skruvas upp och mer och här blir det svart. När jag sedan väcks av ambulanspersonalen vid 10:00 så minns jag ingenting. Jag försöker reda i saker men ingenting stämmer. Innan jag hinner se röken av A,B eller C så kliver polisen in i lägenheten, kastar mig i fyllecellen och låter mig sova i 6 timmar. vid 16:00 sitter jag på förhör och polisen läser ''Grannarna ringde vid 06:00 och klagade på fest och rop, polis kom till platsen första gången 06:30 och bad er att skruva ner. Polis återkom till platsen och möts av blod i trappuppgången och när dom kliver in i lägenheten hittas B på toalett golvet, C inne vardagsrummet allvarligt skadad och misshandlad utav A som satt i köket och skrek''.

Jag själv hade somnat i ruset och ambulanspersonalen hade ägnat en halvtimma att försöka få liv i mig.

Jaha, idag är vi alla vänner och flöddrar fortfarande ihop. Hoppas ni gillade den, förlåt för stora hål i tiden, fyllde ut den så gott jag kunde
/Fylle regnar
Citera
2015-11-08, 09:41
Medlem
Det lät ju inte särskilt grymt alls. Rätt bra skriven rapport dock.
Citera
2015-11-08, 19:19
Medlem
Du borde åka runt på skolorna och berätta hur illa det kan gå om man missbrukar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in