Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-29, 07:30
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdsol
Dock så utsattes Bisping för bra mycket mer trauma än Silva och i det här fallet så är det också vad hans ansikte visar

Skada är fortfarande irrelevant. Se Silva Vs Sonnen, silva hade tagit stryk och förlorat fyra ronder men vinner på en triangel i sista.

Rättvist ? Kanske inte men ändå det som hände.
Citera
2016-02-29, 08:25
  #122
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Skada är fortfarande irrelevant. Se Silva Vs Sonnen, silva hade tagit stryk och förlorat fyra ronder men vinner på en triangel i sista.

Rättvist ? Kanske inte men ändå det som hände.

Ja helt rättvist då den fighten hade ett avslut. Då spelar inget någon roll. Svårt att jämföra en fight med avslut och en som inte går till avslut. Säger inget om detta domslut dock.
Citera
2016-02-29, 14:20
  #123
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Skada är fortfarande irrelevant. Se Silva Vs Sonnen, silva hade tagit stryk och förlorat fyra ronder men vinner på en triangel i sista.

Rättvist ? Kanske inte men ändå det som hände.
Går inte riktigt att jämföra. Hade den matchen gått tiden ut hade Sonnen vunnit, 50-45 eller möjligen 49-46 beroende på hur femte ronden sett ut om inte Silva dragit ut honom. Men eftersom han gjorde just det så finns det inte mycket övrigt att spekulera om där.

---------

Men jag håller med om att domslutet inte är så kontroversiellt som många menar på. Med det poäng systemet man har, så känns det inte som om det finns några oklarheter direkt. Bisping vann rond 1 & 2, Silva tog tredje, fjärde och femte var jämna men det känns som om man gör rätt som ger 4:e till Bisping och 5:e till Silva.
Dana White hade det tydligen 48-47 Silva, men han är inte alltid den bästa poängsättaren heller. När 16 av 22 av medias poängkort håller med de tre domarnas så känns det riktigt.

Sen att Silva inte verkar vilja/vara kapabel till att lägga i en växel till och avsluta när han har läge eller fortsätta styra matchen när han väl börjat, utan istället tar ett kliv tillbaka.. Det får stå för honom helt enkelt.
Citera
2016-02-29, 14:25
  #124
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Skada är fortfarande irrelevant. Se Silva Vs Sonnen, silva hade tagit stryk och förlorat fyra ronder men vinner på en triangel i sista.

Rättvist ? Kanske inte men ändå det som hände.
Haha sjukt dålig jämförelse
Citera
2016-02-29, 14:46
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337


Sen att Silva inte verkar vilja/vara kapabel till att lägga i en växel till och avsluta när han har läge eller fortsätta styra matchen när han väl börjat, utan istället tar ett kliv tillbaka.. Det får stå för honom helt enkelt.
Ja, han var ju periodvis effektiv då han var aggressiv och satte press, fighten var spännande och samtidigt mycket frustrerande att beskåda.
Citera
2016-03-01, 09:28
  #126
Medlem
Dirty.s avatar
Jävligt roligt för svensk MMA att Teymur vann på ett avslut. Han såg dessutom att vara minst en vitklass mindre än Svensson, så han lär nog gå tillbaka till 145 antingen direkt eller efter en förlust i 155.

Orkar inte riktigt bry mig om Silva vs Bisping domslutet heller, håller nog med om 1,2,4 Bisping. Vilket som känns båda irrelevanta för bältet. Hoppas på Mousasi vs Bisping som var planerad innan galan nu.
Citera
2016-03-01, 11:55
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Jävligt roligt för svensk MMA att Teymur vann på ett avslut. Han såg dessutom att vara minst en vitklass mindre än Svensson, så han lär nog gå tillbaka till 145 antingen direkt eller efter en förlust i 155.

Orkar inte riktigt bry mig om Silva vs Bisping domslutet heller, håller nog med om 1,2,4 Bisping. Vilket som känns båda irrelevanta för bältet. Hoppas på Mousasi vs Bisping som var planerad innan galan nu.

Teymur såg strålande ut.Martin såg seg ut och hade inget stående alls ruggigt slarvig teknik, hade jag sett han någonstans hade jag trott han precis börjat och typ tränat 1-2 år... inget ufc kaliber där inte.

Mousasi är en sådan tråkig fighter tycker jag, han erkänner öppet hur han fegspelar och hans senaste match bör dom flyttas ner i räkningen istället för upp, han kan inte dra långa personer till galorna. Enda som är bra för fansens del är att han e så överskattad oddsmässigt så en top 5-10 motståndare kommer ge bra i odds
Citera
2016-03-02, 19:48
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Teymur såg strålande ut.Martin såg seg ut och hade inget stående alls ruggigt slarvig teknik, hade jag sett han någonstans hade jag trott han precis börjat och typ tränat 1-2 år... inget ufc kaliber där inte.

Mousasi är en sådan tråkig fighter tycker jag, han erkänner öppet hur han fegspelar och hans senaste match bör dom flyttas ner i räkningen istället för upp, han kan inte dra långa personer till galorna. Enda som är bra för fansens del är att han e så överskattad oddsmässigt så en top 5-10 motståndare kommer ge bra i odds

Faktiskt så har Mousasi gått och blivit en riktig tråkig fighter. Det är ju inte det MMA ska vara tycker jag. Tråkigt alltså.
Citera
2016-03-02, 21:01
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Faktiskt så har Mousasi gått och blivit en riktig tråkig fighter. Det är ju inte det MMA ska vara tycker jag. Tråkigt alltså.

En aning fel stavat inlägg från min sida såg jag nu jag vet faktist inte varför han har blivit så,l kanske är för att det är mycket pengar på spel men oavsett vad så kommer han aldrig få en titel match så länge han presterar som han gör, nu mera tycker jag det endast är tråkigt när jag ser att han ska vara med på en gala då det blir en match där dom slår luft i 15 min
Citera
2016-03-02, 23:04
  #130
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Teymur såg strålande ut.Martin såg seg ut och hade inget stående alls ruggigt slarvig teknik, hade jag sett han någonstans hade jag trott han precis börjat och typ tränat 1-2 år... inget ufc kaliber där inte.

Mousasi är en sådan tråkig fighter tycker jag, han erkänner öppet hur han fegspelar och hans senaste match bör dom flyttas ner i räkningen istället för upp, han kan inte dra långa personer till galorna. Enda som är bra för fansens del är att han e så överskattad oddsmässigt så en top 5-10 motståndare kommer ge bra i odds
Martin såg nästan bättre ut på fötterna än jag förväntat mig helt ärligt, han har sett bedrövlig ut stående mot betydligt sämre strikers innan. Vilket även bekräftades av Teymurs hörna mellan ronderna. Det var ingen tvekan om vem som skulle plocka hem den här matchen om det blev en stående match. Vilket som, riktigt kul för svensk MMA. Martin har haft en rentav obefintlig utvecklingskurva i säkert 5 år nu, och har i princip inga verktyg alls för att ta matchen till marken och dit måste han.

Tycker du ger Mousasi alldeles för mycket skit, UFC har gett han skit matchning på skit matchning enligt mig. Ge han Bisping, Diaz eller Belfort så blir det nog mer fart. Uriah Hall förlusten skriker ju bara fluke på långa vägar. Snubbar som antingen träffar eller ser bedrövliga ut ala Henderson eller Hall blir i princip alltid tråkiga matcher om man inte får se en tidig finish. Machida var en dålig stilmässig matchup ur ett just bleed perspektiv, inga överraskningar där inte. Den enda matchen man överhuvudtaget kan lägga skulden på Mousasi för att vara tråkig är väl eventuellt Phillipou, men jag kan inte riktigt klaga att han valde den säkra vägen där. Sen är det väl lite det man kan förvänta sig när UFC ger han han matchningar som i princip inte ger han ett skit vid vinst och han riskerar att tappa ranking som fan? Klart som fan han försöker fightas säkert då.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2016-03-02 kl. 23:12.
Citera
2016-03-02, 23:49
  #131
Medlem
Nu ryktas det i brasilianska medier om att Silva ska få möta antingen Mousasi eller Kennedy på Brasilien kortet: UFC 198 den 14 maj i Brasilien.


http://sportv.globo.com/site/combate...8-em-maio.html
Citera
2016-03-03, 00:45
  #132
Medlem
Det bästa är att han ger sig inte.. Han gillar och slåss och han vet att han vill bevisa fortfarande.. Fast lallar väldigt mycket.. Men är man bra blir man kaxig och underhåller släpper händerna låter Bisping få gratis käftsmällar... Lol sjuk hane
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback