Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-05, 09:01
  #1
Medlem
Behöver en laptop för både plugg, surf och enklare musikproduktion i Logic. Har sen tidigare en macbook pro från 2012 som sambon använder för det mesta, men den har funkat klockrent så en mac blir det.

Var ute efter en ny macbook air med 8gb RAM, som skulle landa på runt 10800 spänn. Men fick ett erbjudande om att köpa en begagnad macbook pro retina från mid 2014 i stället för 8000 spänn. Förstår att det hänger lite på skick och användning och motsv., men vilket är generellt den bästa dealen?
Citera
2015-11-05, 09:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreleontalley
Behöver en laptop för både plugg, surf och enklare musikproduktion i Logic. Har sen tidigare en macbook pro från 2012 som sambon använder för det mesta, men den har funkat klockrent så en mac blir det.

Var ute efter en ny macbook air med 8gb RAM, som skulle landa på runt 10800 spänn. Men fick ett erbjudande om att köpa en begagnad macbook pro retina från mid 2014 i stället för 8000 spänn. Förstår att det hänger lite på skick och användning och motsv., men vilket är generellt den bästa dealen?


Jag hade köpt den begagnade då den bara är 1 år och macbooks håller sig väl rätt bra?

Har själv endast en pc laptop så vet inte hur det är med mac, men min laptop är begagnad (5år) jag köpte den för 1 år sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback