Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-05, 00:20
  #1
Medlem
Durochmolls avatar
Jag vet inte om det här blir helt fel forumdel, men som rubriken lyder:

Är det möjligt att skaffa nytt id-kort, om man rymt från tvångsvård inom psykiatrin, och därför förmodligen är efterlyst? Samkör Skatteverket sina id-korts ansökningar med polisens register? Om det saknas giltiga id-handlingar är det omöjligt att skaffa ett id-kort på banken då om bara en anhörig följer med och styrker ens identitet? Och samma sak där, samkör banker id-korts ansökningar med polisen?

Om det är omöjligt att få tag på ett nytt id-kort, är det möjligt att söka vård på en vårdcentral för att få recept på mediciner utan id-kort och har vårdcentraler något system som larmar för om personnumret tillhör en efterlyst person?
Citera
2015-11-05, 09:22
  #2
Medlem
Gå tillbaka till psykiatrin för din egen skull.
Citera
2015-11-05, 09:56
  #3
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbbi
Gå tillbaka till psykiatrin för din egen skull.

Nu är det inte mig det gäller och det är omöjligt. Överläkaren var ett inkompetent as och personalen idioter, som bara hade vana att behandla narkomaner inte personer som inte sysslade med droger, utan som "bara" hade bipoläritet. Jag kunde inte stå och se på när min anhöriga tog livet av sig för att psykiatrin inte kan göra sitt jobb.

Det var drygt ett halv år sedan hen lämnade avdelningen och personen har aldrig mått så bra, men nu börjar de sparade medicinerna hemma sina.

Därför är jag desperat och undrar om någon kan ge svar på hur man lättast får tag på nya mediciner utan att åka fast.
__________________
Senast redigerad av Durochmoll 2015-11-05 kl. 10:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback