• 1
  • 2
2015-11-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Indexfonder,avkastnings aktier,mm

Det är inte investeringar i normal bemärkelse, snarare olika sätt att placera kapital.
Citera
2015-11-04, 22:14
Medlem
Citat:
Känner lite ångest nu över julen som kommer.
Till råga på allt så kunde jag inte investera lika mycket som vanligt den här lönen och nu kommer det snart utgifter på transport till och från julbord och diverse presenter snart.
Missförstå mig inte jag älskar att göra mina systerbarn glada men lite jobbigt är det ändå nu när jag blivit den snåla mannen jag är idag :-)
Jag kan fortfarande investera men det sänker ju hastigheten till mina mål ;-)

Någon som känner igen sig?

Hur mkt brukar du investera per månad, vad blev det denna månaden, o varför blev det mindre?
Citera
2015-11-04, 23:10
Medlem
Citat:
Känner lite ångest nu över julen som kommer.
Till råga på allt så kunde jag inte investera lika mycket som vanligt den här lönen och nu kommer det snart utgifter på transport till och från julbord och diverse presenter snart.
Missförstå mig inte jag älskar att göra mina systerbarn glada men lite jobbigt är det ändå nu när jag blivit den snåla mannen jag är idag :-)
Jag kan fortfarande investera men det sänker ju hastigheten till mina mål ;-)

Någon som känner igen sig?

Köp något litet till dem och skäm bort dem med kärlek. För fan mannen, du måste ju ha lite roligt också. En öl med polare eller familj är det väl klart du kan unna dig. :-) Till info sparar jag ca 70% av min nettolön, men att ha en resa där vi kan umgås med nära och kära, tex över en öl är dumt att neka sig själv för att spara en hundring extra.
Citera
2015-11-05, 07:16
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Hur mkt brukar du investera per månad, vad blev det denna månaden, o varför blev det mindre?
Ligger nu på 4600 i månaden om man räknar bort amorteringar.
Var dessvärre sjuk ett par dagar.
Citera
2015-11-05, 07:17
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Det är inte investeringar i normal bemärkelse, snarare olika sätt att placera kapital.

Vad är då investeringar i normal bemärkelse?
Citera
2015-11-05, 08:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Du har ett ohälsosamt beteende om du frågar mig.....

Mycket bra skrivet!

Ta lärdom TS. Livet handlar om att levas också. Inte bara spara pengar till framtiden.
Citera
2015-11-05, 09:45
Medlem
Ratozs avatar
Senast jag kollade fanns ingen lag som hotade med fängelse eller andra åtgärder för den som valde att inte fira jul. Så att låta bli kanske vore något?
Citera
2015-11-05, 12:53
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Mycket bra skrivet!

Ta lärdom TS. Livet handlar om att levas också. Inte bara spara pengar till framtiden.

Lite ångest bara folket det är inte så att hela världen går under för mig :-)
Har iofs alltid tyckt illa om såna här"måsten" en annan liknande dag är alla hjärtans dag eller fåniga firerier för att man hållit ihop x antal år.

Trodde det skulle vara vanligare än vad tråden visat, folk som får det svårt ekonomiskt osv när helgfirande dyker upp lyser med sin frånvaro...kan det bero på alla kredit och låne möjligheter eller har verkligheten inte kommit ikapp förrän i februari?
Citera
2015-11-05, 13:16
Medlem
Citat:
Har iofs alltid tyckt illa om såna här"måsten" en annan liknande dag är alla hjärtans dag eller fåniga firerier för att man hållit ihop x antal år.

Om man snubblar över ett "måste", som man inte direkt kan motivera med sitt eget förnuft, tycker jag man kan strunta helt i det.

Är inte det en av de bästa sakerna med att bli vuxen, att man då själv kan bestämma vad som är måsten och vad som inte är måsten, i motsats till när man var yngre?

Det är nog bra för karaktären att stå emot så många obegripliga "måsten" som man orkar. Sen om man känner att man själv vill, då är det ju inget måste och då är det väl fritt fram (morsan behöver nog en bakmaskin i jul!).
Citera
2015-11-05, 13:50
Medlem
rakarnas avatar
Citat:

Trodde det skulle vara vanligare än vad tråden visat, folk som får det svårt ekonomiskt osv när helgfirande dyker upp lyser med sin frånvaro...kan det bero på alla kredit och låne möjligheter eller har verkligheten inte kommit ikapp förrän i februari?

kan ju vara så att dem som är aktiva på denna tråd är mer eller mindre som dig. ekonomisk intresserade människor med buffert och olika former av sparanden. och är näst intill 100% säker på vad deras ekonomier klarar eller inte.

Dem som har problem brukar väl bara vara aktiva i sina egna trådar sedan försvinner dem iväg till andra sidor att detta fina forum
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in