Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2015-12-13, 17:23
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Något nytt om ''vapengömman"?


Du befinner dig på Flashback, här är det mesta fria fantasier
Citera
2015-12-13, 17:27
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Du befinner dig på Flashback, här är det mesta fria fantasier

Jag som trodde att Sjunnesson skulle återkomma med bevisning. Jag undrar om han har på Avpixlat förklarat vad som hände med ''vapengömman".
Citera
2016-01-20, 08:25
  #111
Medlem
Supertorsks avatar
Vi kan konstatera att polisens projekt "Alma" och kod 291 var i funktion när detta hände. Det betyder att några händelserapporter inte skulle finnas, och polisen skulle ha förnekat att det hänt, även om det verkligen gjort det.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/pol...lyktingarbete/
Citera
2016-01-22, 17:18
  #112
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supertorsk
Vi kan konstatera att polisens projekt "Alma" och kod 291 var i funktion när detta hände. Det betyder att några händelserapporter inte skulle finnas, och polisen skulle ha förnekat att det hänt, även om det verkligen gjort det.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/pol...lyktingarbete/


Från din länk:
"Redan den 26 oktober 2015 hade dessa problem blivit så omfattande att Noa införde en särskild så kallad relationskod för alla ärenden ”som berör migrantsituationen”."

Tidpunkten stämmer med Avpixlat uppgifter från 3 November:
Citat:
Vid ett asylboende i Krokom i Jämtland påträffades i förra veckan en vapengömma inne i fastighetens värmerum. Enligt säkra källor som Avpixlat varit kontakt med har både polis och Säpo varit kontaktade och beslagtagit vapnen, men inte sagt något till medier eller de boende om saken.

Sedan går det några veckor och Regeringen svänger 180 grader i frågan om asylpolitiken.

Mycket möjligt scenario är att relationskod 291 kom till för en speciell händelse som mörkats.
Citera
2016-01-22, 22:53
  #113
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Från din länk:
"Redan den 26 oktober 2015 hade dessa problem blivit så omfattande att Noa införde en särskild så kallad relationskod för alla ärenden ”som berör migrantsituationen”."

Tidpunkten stämmer med Avpixlat uppgifter från 3 November:


Sedan går det några veckor och Regeringen svänger 180 grader i frågan om asylpolitiken.

Mycket möjligt scenario är att relationskod 291 kom till för en speciell händelse som mörkats.
Precis. Strax efter kom också höjningen av terrorhotsnivån.
Citera
2016-04-17, 20:12
  #114
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Edit; Min egen personliga teori ang den här vapengömman är ju fortfarande att dom som upptäckte vapnen ramlade på ett hemvärnsförråd under avveckling med åtföljande "locket på"

Finns en rätt så stor koppling med vapenstölden i Falun och Krokom...kanske är samma vapen
Citera
2023-03-10, 21:05
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag som trodde att Sjunnesson skulle återkomma med bevisning. Jag undrar om han har på Avpixlat förklarat vad som hände med ''vapengömman".

Förklaring kan va att de inblandade som hittat vapnen har säk.klassade tjänster.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback