Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-21, 10:39
  #73
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Madagaskarplanen är ett typiskt inslag av Addes bristande verklighetsförankring. Den var i realiteten ogenomförbar pga bl a brist på båtar.


Den övergavs under kriget, men den fanns. Vilket är poängen. Så hur går sagoberättelsen nu då, plofs? "Adolf skrev i Mein Kampf att han skulle utrota judarna, senare kom han på att nej förresten och till sist jo för fan".
Citera
2015-11-21, 11:01
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Den övergavs under kriget, men den fanns. Vilket är poängen. Så hur går sagoberättelsen nu då, plofs? "Adolf skrev i Mein Kampf att han skulle utrota judarna, senare kom han på att nej förresten och till sist jo för fan".

har aldrig påstått att han skrev det i mein kampf Däremot att slaverna skulle nyttjas som slavarbetare vilket även skedde allt under försöket att skapa lebensraum, Irving har ju i ett försök att rentvå sig påstått att adde inte kände till förintelsen. Men det är osannolikt. Han kan ha saknat kännedom om detaljer men medveten om vad som hände. Judarna var ju värdelösa det påpekades noga i kapitlet om raserna
Citera
2015-11-21, 11:13
  #75
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
har aldrig påstått att han skrev det i mein kampf Däremot att slaverna skulle nyttjas som slavarbetare vilket även skedde allt under försöket att skapa lebensraum, Irving har ju i ett försök att rentvå sig påstått att adde inte kände till förintelsen. Men det är osannolikt. Han kan ha saknat kännedom om detaljer men medveten om vad som hände. Judarna var ju värdelösa det påpekades noga i kapitlet om raserna


Ska jag tolka ditt svar som att du svarar nekande på den här trådens frågeställning?
Citera
2015-11-21, 11:17
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ska jag tolka ditt svar som att du svarar nekande på den här trådens frågeställning?

Han skriver inte heller att han skulle ockupera större delen av Europa, deportera befolkningar mm mm. Så helt korrekt han skriver inte att han har för avsikt att mörda Europas judar men det underliggande hatet mot dem gör att det är lätt att tolka det som att han redan tidigt övervägde sådana frågor.
Citera
2015-11-22, 00:27
  #77
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Han skriver inte heller att han skulle ockupera större delen av Europa, deportera befolkningar mm mm. Så helt korrekt han skriver inte att han har för avsikt att mörda Europas judar men det underliggande hatet mot dem gör att det är lätt att tolka det som att han redan tidigt övervägde sådana frågor.


Förstår du grundläggande logik, plofs? Det tror jag inte. Sånt som mängdlära, induktiv och deduktiv logik samt nödvändiga och tillräckliga villkor är nog obekanta för en fåntratt som dig. Tråden handlar alltså om vad som STOD i Mein Kampf, inte vad som INTE stod där.
Citera
2015-11-22, 06:25
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Förstår du grundläggande logik, plofs? Det tror jag inte. Sånt som mängdlära, induktiv och deduktiv logik samt nödvändiga och tillräckliga villkor är nog obekanta för en fåntratt som dig. Tråden handlar alltså om vad som STOD i Mein Kampf, inte vad som INTE stod där.

slut på argument ?? Det är väl i så fall dags o stänga tråden
Citera
2015-11-22, 06:56
  #79
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
slut på argument ?? Det är väl i så fall dags o stänga tråden
Han har nog det, eftersom han nämner sådant trams. Det eller personangrepp eller att man helt plötsligen är off topic, även om det var han som tog upp det.

Nu har jag inte läst hela Mein kampf, men tillräckligt att förstå att han inte gillade judar.
Samtidigt så spyr tyskarna ut propaganda emot dem. https://www.google.se/search?q=jews+...aaOJF3d6YiM%3A

Det är inte svårt förstå tyskarna hade ett problem som de ville bli av med. Lösningen var enkel , låta de jobba ihjäl sig eller avrättas. Har inte sett något annat om någon deportering som var gjord hittills till öst.

All hat emot judarna som står i boken, är klart ett önsketänkande vad han ville göra med dem. Även den önskan lyckades han genomföra senare.
Citera
2015-11-22, 07:18
  #80
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det där var ju ingen källa på talet, Herkules.

Nedan är i alla fall vad wikipedia skriver om Haavara-överenskommelsen. Inga konstigheter som du kan se och allt stämmer med vad jag skrev.

"The Haavara Agreement (Hebrew: הסכם העברה Translit.: heskem haavara Translated: "transfer agreement") was an agreement between Nazi Germany and Zionist German Jews signed on 25 August 1933. The agreement was finalized after three months of talks by the Zionist Federation of Germany, the Anglo-Palestine Bank (under the directive of the Jewish Agency) and the economic authorities of Nazi Germany. The agreement was designed to help facilitate the emigration of German Jews to Palestine. While it helped Jews emigrate, it forced them to temporarily give up possessions to Germany before departing. Those possessions could later be re-obtained by transferring them to Palestine as German export goods."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Haavara_Agreement

Du undvek Madagaskarplanen. Passar den inte in i din mytologi? Ah just det ja, mytologin förändras ju hela tiden beroende på situationen. Nu kommer du ju att återgå till mytologi nr2, att man kom på holohoax efter att Madagaskarplanen sket sig. Fast...då faller förstås din tes i den här tråden.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Madagascar_Plan


jaha vad skrev de mer? Hitler's support of the Haavara Agreement varied throughout the thirties. Initially, Hitler criticized the agreement, but shortly reversed his opinion, and continued to support it, in the face of opposition, through 1939

Så det var inget han helhjärtat stödde. Stämmer bra med det hans krev i mein kampf.

Madagaskar har vi tagit upp innan min herre.... ska vi upprepa samma saker som innan??
Jag har nämnt för dig vi bägge vet hur det sluta eller hur?? Inget av det hände. Det eftersom den skrinlades strax innan förintelsen kom till tals. Varför förbjöds judar åka ut ur Tyskland 1940 om de ville de skulle försvinna frivilligt?? Det ger en tillräcklig bild vad de ville, det hade inte hänt om de ville de skulle sticka innan.

Kanske på grund Goebbels vilja gick igenom ??

Några månader efter. Den 10 Nov 1942 säger SS chefen Himmler till sin läkare "Ack Kersten, jag ville inte alls förinta judarna. Jag hade andra ideer(arbetsstaden?). Men den där Goebbels har alltihop på sitt samvete,.. ända till 1940 kunde judarna ostört lämna tyskland. Men så segrade Goebbels. Han hävdade att man bara kunde bara lösa judefrågan med att fullständigt förinta alla judar(förintelseläger)."


" Goebbels Minsisterium" av Stig jonasson.
Citera
2015-11-22, 12:48
  #81
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
jaha vad skrev de mer? Hitler's support of the Haavara Agreement varied throughout the thirties. Initially, Hitler criticized the agreement, but shortly reversed his opinion, and continued to support it, in the face of opposition, through 1939

Så det var inget han helhjärtat stödde. Stämmer bra med det hans krev i mein kampf.

Madagaskar har vi tagit upp innan min herre.... ska vi upprepa samma saker som innan??
Jag har nämnt för dig vi bägge vet hur det sluta eller hur?? Inget av det hände. Det eftersom den skrinlades strax innan förintelsen kom till tals. Varför förbjöds judar åka ut ur Tyskland 1940 om de ville de skulle försvinna frivilligt?? Det ger en tillräcklig bild vad de ville, det hade inte hänt om de ville de skulle sticka innan.

Kanske på grund Goebbels vilja gick igenom ??

Några månader efter. Den 10 Nov 1942 säger SS chefen Himmler till sin läkare "Ack Kersten, jag ville inte alls förinta judarna. Jag hade andra ideer(arbetsstaden?). Men den där Goebbels har alltihop på sitt samvete,.. ända till 1940 kunde judarna ostört lämna tyskland. Men så segrade Goebbels. Han hävdade att man bara kunde bara lösa judefrågan med att fullständigt förinta alla judar(förintelseläger)."


" Goebbels Minsisterium" av Stig jonasson.


Jaha, ytterligare påståenden och citat utan källhänvisning. Nu var det Himmler's läkare tydligen. Har du något från hans tandläkare också?

JAG tog upp Madagaskarplanen, inte du. Den och Haavara-överenskommelsen strider mot det du hävdar om Mein Kampf. Men du lever i din egen bubbla där såväl tvålar som lampskärmar är sanning.
Citera
2015-11-28, 04:51
  #82
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jaha, ytterligare påståenden och citat utan källhänvisning. Nu var det Himmler's läkare tydligen. Har du något från hans tandläkare också?

JAG tog upp Madagaskarplanen, inte du. Den och Haavara-överenskommelsen strider mot det du hävdar om Mein Kampf. Men du lever i din egen bubbla där såväl tvålar som lampskärmar är sanning.
Läser du bara det du vill ??
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
jaha vad skrev de mer? Hitler's support of the Haavara Agreement varied throughout the thirties. Initially, Hitler criticized the agreement, but shortly reversed his opinion, and continued to support it, in the face of opposition, through 1939

Så det var inget han helhjärtat stödde. Stämmer bra med det hans krev i mein kampf.

Madagaskar har vi tagit upp innan min herre.... ska vi upprepa samma saker som innan??
Jag har nämnt för dig vi bägge vet hur det sluta eller hur?? Inget av det hände. Det eftersom den skrinlades strax innan förintelsen kom till tals. Varför förbjöds judar åka ut ur Tyskland 1940 om de ville de skulle försvinna frivilligt?? Det ger en tillräcklig bild vad de ville, det hade inte hänt om de ville de skulle sticka innan.

Kanske på grund Goebbels vilja gick igenom ??

Några månader efter. Den 10 Nov 1942 säger SS chefen Himmler till sin läkare "Ack Kersten, jag ville inte alls förinta judarna. Jag hade andra ideer(arbetsstaden?). Men den där Goebbels har alltihop på sitt samvete,.. ända till 1940 kunde judarna ostört lämna tyskland. Men så segrade Goebbels. Han hävdade att man bara kunde bara lösa judefrågan med att fullständigt förinta alla judar(förintelseläger)."


" Goebbels Minsisterium" av Stig jonasson.

Vad kallar du detta för? " Goebbels Minsisterium" av Stig jonasson.
vad tyckte hitler om havara planen? Hitler's support of the Haavara Agreement varied throughout the thirties. Initially, Hitler criticized the agreement, but shortly reversed his opinion, and continued to support it, in the face of opposition, through 1939 Han gillade inte det, så det stämmer bra vad han nämnde i sin bok :P
Citera
2015-12-13, 11:14
  #83
Medlem
LuxAeterna921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Kan inte du upplysa mig om var i Mein Kampf det står att judarna ska utrotas? Eftersom du hävdar att det står klart och tydligt så borde det vara en enkel uppgift för dig.
Har läst igenom Mein Kampf noggrant från början till slut och där nämns ingenting om någon förintelse av judar eller att judar ska utrotas eller skadas på något sätt. Däremot finns ett eget kapitel i boken som bara handlar om judar då i huvudsak mycket negativa saker om judar som att de ljuger, är giriga och är som en parasit på det Tyska riket. Men det betonas flera gånger i Mein Kampf att ingen jude eller någon annan ras ska skadas eller göras illa enbart på grund av vilken ras de tillhör.
__________________
Senast redigerad av LuxAeterna921 2015-12-13 kl. 11:16.
Citera
2015-12-13, 14:55
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuxAeterna921
Har läst igenom Mein Kampf noggrant från början till slut och där nämns ingenting om någon förintelse av judar eller att judar ska utrotas eller skadas på något sätt. Däremot finns ett eget kapitel i boken som bara handlar om judar då i huvudsak mycket negativa saker om judar som att de ljuger, är giriga och är som en parasit på det Tyska riket. Men det betonas flera gånger i Mein Kampf att ingen jude eller någon annan ras ska skadas eller göras illa enbart på grund av vilken ras de tillhör.

Ska man hårddra det hela så är dom "sämre" än alla andra och duger inget till. Icke arier kommer få det bättre som slavar än som dom lever nu och då blir en intressant fråga om man ser på tankarna om lebensraum och "rätten" att förslava folk vad gör vi/arierna av judarna

När första delen av mein kampf skrevs så fanns det nog inga uttalade tankar om att förinta judar dom förstärktes nog under resans gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback