• 1
  • 2
2015-11-03, 16:48
Medlem
OliverCromwells avatar
Expressen publicerar en lång artikel där de hänger ut en del svenska medborgare för att ha uttryckt sig vårdslöst i olika slutna FaceBook-grupper.

Ursäkten de har för att hänga ut dem är följande:

1. Han är en förre detta SD politiker.
2. Han är en nazist enligt EXPO.
3. Han har kopplingar till MC-gäng.
4. Han är dömd för misshandel (utan att specificera mer i fallet).

Nu var deras inlägg klandervärda. Men Expressen skapar bara större problem genom att hänga ut dem med namn och bild på det sättet.

Det tragikomiska i det hela är att Expressen bar Mona Sahlin och Anders Ygerman att kommentera inläggen. Då kan man ju undra varför de ska kommentera folks inlägg, i synnerhet folk som inte har någon som helst inflytande eller makt över svensk politik.

Inslaget kan ses här:

http://www.expressen.se/nyheter/har-...-asylattacker/

Förutom frågor och kommentarer kring uthängningen, så har jag en extrafråga:

Bör Expressen ställas till svars om något händer de uthängda?
Citera
2015-11-03, 16:57
Medlem
Nirps avatar
http://unvis.it/www.expressen.se/nyh...-asylattacker/

^^ Inget videoklipp, men jag antar att det inte framkommer mer än i texten.

Börjar bli lite löjligt med alla uthängningarna, fullständigt onödigt att hänga ut folk med namn och bild på det viset. Varför inte polisanmäla om de ser lagbrott på nätet? Sen kan de göra som vanligt, pixla personernas bilder och ändå skriva om det, precis som med de flesta andra brott de skriver om innan människorna är dömda.

Äh, Expressen är en jävla slasktratt, klickhoror har de blivit, precis som AB.

[EDIT]
De som blivit uthängda borde anmäla Expressen för förtal, helt klart.
Citera
2015-11-03, 16:58
Medlem
Syskonens avatar
Till dig som blivit, eller kommer bli, uthängd. Du har mitt och så många andra svenskar obevekliga stöd. Ni är de verkliga hjältarna - ni som eldar ner asylboenden, ni som säger (eller slår) ifrån när svenskfientliga krafter expanderar, ni som skriver och bedriver opinionsarbete, ni som beväpnar er och gör er redo att skada, och skadas, för vårt land och vårt folk. Ni är hjältar. Ni är svenska hjältar, och vi är MÅNGA bakom er, även om lögnmedia aldrig skulle låta oss komma till tals, kan vi här på anonyma forum ge vår salut. Bevara Sverige Svenskt!
Citera
2015-11-03, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Syskonen
Till dig som blivit, eller kommer bli, uthängd. Du har mitt och så många andra svenskar obevekliga stöd. Ni är de verkliga hjältarna - ni som eldar ner asylboenden, ni som säger (eller slår) ifrån när svenskfientliga krafter expanderar, ni som skriver och bedriver opinionsarbete, ni som beväpnar er och gör er redo att skada, och skadas, för vårt land och vårt folk. Ni är hjältar. Ni är svenska hjältar, och vi är MÅNGA bakom er, även om lögnmedia aldrig skulle låta oss komma till tals, kan vi här på anonyma forum ge vår salut. Bevara Sverige Svenskt!
Vad tror du kostar mest, ett brandskadat / förstört asylboende, eller ~50 asylsökande?

/Sverigedemokrat

Att bränna ner asylboenden är inget annat än idiotiskt. Om ni är missnöjda med invandringen, som 92%+ av svenskarna är, så bedriv debatt istället. Det ni gör nu är att ge SDare ett dåligt namn eftersom massmedia förespråkar att det är just SDare som ligger bakom skiten.

Lägg av genast, ju snarare ni lägger av desto snarare får SD makten.
Citera
2015-11-03, 17:06
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
http://unvis.it/www.expressen.se/nyh...-asylattacker/

^^ Inget videoklipp, men jag antar att det inte framkommer mer än i texten.

Börjar bli lite löjligt med alla uthängningarna, fullständigt onödigt att hänga ut folk med namn och bild på det viset. Varför inte polisanmäla om de ser lagbrott på nätet? Sen kan de göra som vanligt, pixla personernas bilder och ändå skriva om det, precis som med de flesta andra brott de skriver om innan människorna är dömda.

Äh, Expressen är en jävla slasktratt, klickhoror har de blivit, precis som AB.

[EDIT]
De som blivit uthängda borde anmäla Expressen för förtal, helt klart.

Håller med. Ser man något som man misstänker är lagbrott, så polisanmäler man det. Det är polisens uppgift att sedan se till att lagen förs.

Men Expressen tror sig ha rätten att få hänga ut folk, och så fort de hittar minsta kryphål för en uthängning som gör de det. Oerhört omoraliskt. Och givetvis är de riktiga klickhoror.
Citera
2015-11-03, 17:09
Medlem
Syskonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseboll
Vad tror du kostar mest, ett brandskadat / förstört asylboende, eller ~50 asylsökande?

/Sverigedemokrat

Hej Sverigedemokrat.

Vad det kostar är helt egalt. För dig, Sverigedemokrat, förstår jag att det enbart skulle vara positivt om hundra miljoner högutbildade indier kom hit. Öppen svenskhet, eller hur Sverigedemokrat? Fram för allt innebär högutbildade indier ett positivt ekonomiskt inslag för vår statskassa och då kan det inte vara fel!?

För mig som nazist är ekonomisk vinst eller förlust ointressant, det som är viktigt är att bevara vår genetiska och kulturella särart. Det finns ingenting som pekar på att ett homogent Sverige skulle vara utfattigt, tvärtom. Men även om det skulle vara fattigt, så lever jag hellre fattigt homogent än motsatsen. Varför? För att jag inte är hjärntvättad. Jag värnar biologisk mångfald och tradition. Vad värnar Sverigedemokraten?

I övrigt kostar 50 asylsökande mer än ett hus, Sverigedemokrat.

Citat:
Ursprungligen postat av Baseboll
Att bränna ner asylboenden är inget annat än idiotiskt. Om ni är missnöjda med invandringen, som 92%+ av svenskarna är, så bedriv debatt istället. Det ni gör nu är att ge SDare ett dåligt namn eftersom massmedia förespråkar att det är just SDare som ligger bakom skiten.

Lägg av genast, ju snarare ni lägger av desto snarare får SD makten.

Vad tror du att SD ska göra annorlunda? Varför är du ens Sverigedemokrat? Vad är det du vill?
Citera
2015-11-03, 17:12
Medlem
El Capitanos avatar
Expressen är kräk det vet vi redan. Lyckligtvis går deras skittidning på knäna. Den här typen av journalistik är så oetisk och ovärdig att det är svårt att sätta ord på det. Är det fascism man vill ha, eftersom man inte kan acceptera andra människors jävla åsikter? Det är otroligt farligt att hålla på så här mot människor som inte gjort något fel och inte är dömda för detta, annat än att ha en åsikt.

Det här radikaliserar samhället mer än något annat då folk anser sig bli attackerade av eliten. Det är bara att se på de brända flyktingboendena som politikerna provocerat fram genom att ha världens mest radikala invandring där ingen längre får säga sitt i huruvida man vill bo granne med asylboenden eller ej. Samma sak kommer ske här. Gör man sig till fiende mot folket och folk som utsatts känner sig maktlösa och provoceras på det här sättet så kommer någon agera med våld till slut istället.
Citera
2015-11-03, 17:50
Medlem
olasvenssons avatar
Hur fan kan Expressen med att kolla andras Facebook? Dom är RIKTIGT SJUKA I HUVUDET.
Citera
2015-11-03, 17:50
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Lyckligtvis går deras skittidning på knäna.

Hur menar du? Expressen gjorde nästan 3 miljoner i vinst 2014.
Citera
2015-11-03, 17:55
Medlem
Det är givetvis EXPO i symbios med Expressen för att misskreditera SD. I brist på verkliga nazister får man hitta några sneseglare och lägga ut dem. - Expo har idag ett 20-tal anställda för att genomföra detta. Resultatet är magert, intetsägande och tragiskt. Att Expressen köper in sån här dynga från Expo är oproffisionellt, löjligt och genomskinligt. Samtidigt avskedar Expressen egen personal. I Sverige idag har vi tex 300-400 ISIS aktiva terrorister men Expo och Expressen jagar "nazister i skogen" enbart för att klämma åt SD. Hur dumma tror de att deras läsare är egentligen.

Hundratals kommunister blockerade polisens arbete med våld idag i Malmö. Får vi hoppas på en uthängning och kartläggning av deras aktiviteter på nätet av dessa ihopblandat med Miljöpartiet, Stalin och FI - Eller. Vem har sprängt 30 bomber i centrala Malmö i år.
Citera
2015-11-03, 18:36
Medlem
Fjodorovs avatar
Trodde vi hade åsikts och yttrandefrihet i detta "fria" land....

Också kritiserar man Ryssland, hycklare.
Citera
2015-11-03, 19:00
Medlem
DumleDancos avatar
Helt galet att Expressen ska ta sig friheten att hänga ut folk på det här sättet. Jag är inte närmare insatt i den före detta sd politikerns situation men att aktiva politiker får stå för vad de säger har jag inga problem med.

Men oavsett hur jävla pantad och hatisk någon är på nätet så är det väl inte Expressens uppgift att hänga ut dem med namn och bild. Om de gör något emot lagen så kontaktas lämpligen polisen. Vi har väl inte för vana att hänga ut de som är dömda för grova brott så varför tusan ska vi hänga ut folk som skriver motbjudande (vilket det är) grejer på nätet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in