Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-12-23, 05:17
  #37
Medlem
Ördögs avatar
Medellivslängden i USA har fallit till sin lägsta nivå på 25 år. Pandemon har bidragit, men även drogerna. I fjol avled nästan 107.000 människor i USA av överdoser.
https://www.cbsnews.com/miami/news/u...evel-25-years/
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-64067436
Citera
2022-12-23, 05:59
  #38
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det är samma öde som väntar vita i Europa. Tro det eller ej men det var inte allt för längesen som USA var ett vitt land. Under tiden boomade USAs ekonomi och välstånd sen började man ta in massor med icke europeisk invandring och det här blev resultatet.

Ok. Så bara för att det kommer in invandrare i landet så dör det ovanligt mycket vita män i fattigdom?

Vad är orsaken?
Citera
2022-12-23, 06:04
  #39
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Ok. Så bara för att det kommer in invandrare i landet så dör det ovanligt mycket vita män i fattigdom?

Vad är orsaken?
Parasiterna äter upp värddjuret inifrån.
Citera
2022-12-23, 18:50
  #40
Avstängd
Dyckertts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Konstigt att arbetarklassen röstade på Trump, eller inte.

Det är givetvis fullt förståeligt.
Citera
2022-12-23, 18:54
  #41
Avstängd
Dyckertts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Oavsett vilket blir resultatet detsamma. Arbetarna blir arbetslösa. Jag tycker det är väldigt påtagligt och även jag förstår fullt ut varför Donald Trump valdes till USA:s president. Om man som svensk USA-resenär bara besöker New York, Disneyland och Niagarafallen kanske man inte ser samma sak. Svensk mediarapportering är ju också i 99 fall av 100 från antingen New York eller Washington. Den genomsnittliga amerikanen befinner sig långt därifrån.

Det jag inte förstår är varför han förlorade. När Bush förklarades som segrate i Florida år 2000 hade valet i Florida räknats om flera gånger. Detsamma måste ske nu men istället har domstolar börjat förkasta alla krav på studier ned på valsedel-nivå. Det är illa, det är inte förtroendeingivande.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback