Citat:
Ursprungligen postat av
iggesundarn
Det kan ta MNADER att f en hundrumsren, gller att ha tlamod, ut efter lek,mat,sov osv,,rkar den stta sej nr man kommer in s ut fort som sjutton,,,, anledningen till att dom bajsar kissar inne r att de inte vet bttre,, tex uppvxt med tidningspapper p golvet,, vilket man ocks kan ta med sej ut,, eller hunden kanske knner sej osker helt enkelt. S ta det lite lugnt bara s kommer det. har man inte det lilla tlamodet s ska man inte ha hund, r verkligen inte en dans p rosor nr dom r valp. Bttre att springa ut 50 ggr om dagen och 10 minuter t gngen n 4 ggr 2 timmar. 8 veckor du hade den bara ngra dagar... snlla skaffa ingen till valp.. du kommer inte orka med den heller.
mkt bra skrivet.
Vill frstrka det fetade.
Alla hundar jag haft genom ren har siktat in sig p en matta.
Drfr har jag mina rutiner med en valp. Nr den kommer hem finns bara en matta i bostaden. Nr den r inpissad s ker den ut. Valpen brjar ska mattan nr den behver gra ifrn sig o d blir det de lnga stegen ut till mattan. Tar inte mnga dagar innan valpen fattar skillnaden.
Ett annat knep som TS missade var att sitta i timmar i en park.
G istllet. Det stter fart p systemet.
Tnk p en vuxen hund som kan vara inne i tta timmar fr att sedan lgga sig o sova i flera timmar. P ngot stt stnger de ner systemet nr de r inaktiva.
Sista rdet nu.
Skaffa ingen valp p mnga mnga r. En valp krver tlamod o det verkar inte hela din familj ha.
Kp hellre en omplacering som redan gtt igenom uppfostringsstadiet.