Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-03, 01:30
  #433
Medlem
Piuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pius
Sedärja jag fick rätt. Hoppas del 2 slår in också, jag har tankat klart :-D
Än så länge på rätt spår! Efter Q1 rapporten i april skulle jag vara förvånad om vi inte är förbi nuvarande ath på 99,75kr.
__________________
Senast redigerad av Pius 2017-03-03 kl. 01:31. Anledning: Stavfel
Citera
2017-03-07, 17:37
  #434
Medlem
Hulkapulkas avatar
Imint är en rejäl bubbla. Inte en chans att de kommer tjäna så mycket så att det går att motivera nuvarande börskurs.
Citera
2017-03-07, 22:30
  #435
Medlem
Piuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkapulka
Imint är en rejäl bubbla. Inte en chans att de kommer tjäna så mycket så att det går att motivera nuvarande börskurs.
Svårt att tro, det skulle krävas att ersättningen från kunderna handlar om ören/enhet och inte kr/enhet. Fler och fler kunder ansluter.
Citera
2017-04-23, 12:36
  #436
Medlem
Jag är lite förvånad att det inte är mer snack om Imint/vidhance i denna tråd.

Det är glädjande att Imint slutit ett avtal med Huawei, det som i höstas var "drömkunden" har nu blivit ett faktum. I dagsläget sitter imints videostabilisering i Huawei Mate 9 samt även Huawei P10.
Förhoppningsvis kan vi snart återfinna vidhance i Honorserien också, detta mellansegment vore riktigt bra att få ta del av.

Utöver Huawei har Imint dessutom Wiko (fransk mobiltillverkare) och BQ (spansk) som kunder. Även om volymerna inte är jättehöga för dessa tillverkare så är det ändå fint att se att avtalen som slutits varit på 4 respektive 3 år.

Dessutom har imint tecknat ett mångårigt avtal med elektronik/mobiltillverkaren Sharp. Visserligen har Sharp haft det motigt inom mobilmarknaden i några år nu, men faktum är att Sharp köptes nyligen upp av Foxconn. Foxconn är ett massivt företagsimperium och med hjälp av dem kan Sharp mycket möjligt bli en riktig aktör att räkna med i framtiden.

Slutligen annonserade Imint att de har ett utvecklingsavtal med Samsung. Vad det kan leda till är svårt att spekulera i nu, men det känns givetvis kul att den största draken är intresserade av Imint.

Jag finner det konstigt att aktiekursen rusade till 99,75kr förra sommaren när vi ej hade någon stor kund eller avtal. Men nu när vi har "drömkunden" OCH flera andra kunder harvar kursen kring 60-70kr. Q1 rapporten som kommer nu i veckan blir intressant, även om de stora volymerna kommer utebli då telefonerna imint sitter i släppts på sistone. Min åsikt är dock att när imint väl redovisar svarta siffror, vilket jag tror händer redan i Q2, så kommer kursen definitivt gå upp väldigt mycket!
__________________
Senast redigerad av Indexet 2017-04-23 kl. 12:42.
Citera
2017-04-23, 17:00
  #437
Medlem
Piuss avatar
Orsaken är att det inte går att räkna på bolaget, de avslöjar inte hur mycket de får per enhet i något avtal. De kan också ha avtal som är hemliga pga sekretess. Svårt att räkna hem en investering då. Jag tror att det kommer bli stor vinst inom ett år men det är omöjlig att VETA före kvartalsrapporterna kommer.
Citera
2017-04-25, 14:05
  #438
Medlem
Mycket billigt bolag.

Kostnader för 2017 blir i runda svängar 25 miljoner.
Huawei avtalet är värt minst 30 miljoner per år som det ser ut för tillfället. Kan bli värt betydligt mer...

Resten av försäljningen läggs direkt på sista raden, Wiko tror jag säljer betydligt fler telefoner än många tror. Sharp lika så. BQ täcker ju iaf toaletpaper på kontoret.

Samsung är den största triggern tillsamans med ett pris per enhet högre än 1 kr.

Jag tror och hoppas på pris per enhet på 2 kr för Huawei då bliravtalet värt 60.

Wiko får garanterat betala 4-5 kr per enhet.


Jag tror Imint gör 30 miljoner i vinst för 2017. Då räknar jag lågt
Citera
2017-04-25, 16:48
  #439
Medlem
Ja det är bara en tidsfråga innan vi vår med vinst.

Frågan är hur långt tid från att mobilen säljs tills imint får sin del av kakan? Mobilerna som säljs i januari borde ge en inkomst under februari och då skulle vi kunna se svarta siffror redan nu i Q1.
Citera
2017-04-28, 12:00
  #440
Medlem
Marknaden gillade inte dagens rapport. Jag passade på att öka.
Många skriver saker som "bolaget omsätter 2 miljoner med värderas till 500 miljoner"

Jag tycker caset är intakt. Bolaget börjar närma sig 30 anställda och affärsmodelen har en helt galen hävstång.

Det verkar dock som många investerare var ute efter den snabba 100 lappen och inte den långsamma 1000 kronors sedeln.

Q2 kommer bli betydligt starkare medans Q3 och Q4 kan bli fantastiska kvartal.

Man får se Imint lite som ett bolag som exempelvis Huhtamäki Oyj som säljer engångsartiklar. Man får en stor kund som Mac Donalds eller Huawei/Wiko/Sharp. Sedan är man med, med en krona på varje mobil och varje år får man ta del utav den underliggande tillväxten i hela branschen.
Det finns ingenting som säger att Sharp och Wiko inte kan bli stora spelare på marknaden och jag skulle säga att varken Sharp, Wiko eller BQ finns äns representerade i aktiekursen just nu.


Köper man Imint nu så betalar man endast för Huawei avtalet. Thats it. Huwaei avtalet bör vara värt 30 miljoner per år MINST då jag räknar med Mate 9 och p10. Det är mer sannolikt än inte att vi kommer få se flera telefoner ifrån Huawei med Vidhance... därav "minst".

Bara med Huawei avtalet så kommer Imint omsätta 1 miljon per anställd under 2017. 30 anställda.

Man får helt enkelt Wiko, BQ , Sharp på köpet.... under Redeye eventet idag kommunicerade AL (VD) att dom för samtal med samtliga tillverkare och med tanke på hur snabbt bolaget anställer nya medarbetare är det ju väldigt troligt att fler avtal signeras.

Kostnaderna ökar rejält i bolaget men detta brukar ju betyda att när bolaget vänder till vinst (som allting tyder på) så slipper man betala skatt i rätt lång tid framöver.
__________________
Senast redigerad av Jajgert 2017-04-28 kl. 12:02.
Citera
2017-04-28, 16:03
  #441
Medlem
Piuss avatar
Dagens ras står inte i rimlig proportion till resultatet som ju låg nära i linje med det förväntade. Vi vet fortfarande inte pris/enhet. Raset beror på många ägares extrema förväntningar på snabba cash. Jag har ökat idag. Tror Q2 ger b/e och Q3 vinst. Kommer vi inte över på vinst Q4 ger nog jag också upp.
Citera
2017-05-08, 15:34
  #442
Medlem
Jag tror det vi ser nu är till störst del pga att Almi Invest och möjligtvis några besvikna privatinvesterare som var med på senaste spridningsemission som skapar ett enormt säljtryck.

Jag tycker man kan motivera 400 miljoner i börsvärde ALLA dagar. Samtidigt är det väldigt hög risk. Huawei ångar på och ser ut att kunna landa kring 20% tillväxt i år. Främst drivet av premium segmentet.

Känns som en ny kund kan komma vilken dag som helst...
Citera
2017-05-18, 14:40
  #443
Medlem
Imint är inget för den otålige och högbelånade.
Inget har försämrats avseende bolaget det senaste halvåret, de jobbar på som förväntat.
Därmed känns det som ett bra köptillfälle nu om man har förståelse för att det kommer att ta tid innan avkastningen kommer.
Jag tyckte om liknelsen om att de som hoppades på 100-lappen har lämnat och vi som siktar på 1000-lappen finns kvar.
Hoppas vi får rätt, det får framtiden utvisa.
Det här är en bra tråd, tack för era inlägg:-)
Citera
2017-05-18, 22:14
  #444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMooney
Imint är inget för den otålige och högbelånade.
Inget har försämrats avseende bolaget det senaste halvåret, de jobbar på som förväntat.
Därmed känns det som ett bra köptillfälle nu om man har förståelse för att det kommer att ta tid innan avkastningen kommer.
Jag tyckte om liknelsen om att de som hoppades på 100-lappen har lämnat och vi som siktar på 1000-lappen finns kvar.
Hoppas vi får rätt, det får framtiden utvisa.
Det här är en bra tråd, tack för era inlägg:-)

Jag tror snarare att dom som hoppades på 1000 lappen sålt av och dom som tror på 100 lappen är kvar.
Ska väldigt mycket till för att IMINT ska värderas över 1 miljard... inte mig emot men jag tror inte på det caset i nuläget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback