Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-05, 07:16
  #13
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiruan
En femtedel av fettet är omättat = mer lr mindre bra fett. 7,6 g socker per 100g så 7,6% socker. Lågsockerprodukter har ofta 2-5 g socker per 100g. Kalorier är energi hst man gymmat/motionerat i 1 1/2 h har man gjort av med 700-800 kcal kanske mer. En påse innehåller 250g och jag menar att stoppa i sig 100-200g
Om du löper intensivt i 2h kanske du förbränner 800 kcal. Ett gympass räcker inte för det.

Btw, andelen socker är väl lite skitsamma på en produkt som innehåller den mängden kalorier?
Citera
2015-11-05, 08:41
  #14
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Om du löper intensivt i 2h kanske du förbränner 800 kcal. Ett gympass räcker inte för det.

Btw, andelen socker är väl lite skitsamma på en produkt som innehåller den mängden kalorier?

Varför skulle sockerhalten vara mindre intressant för denna mängd kalorier?
Citera
2015-11-05, 09:00
  #15
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Varför skulle sockerhalten vara mindre intressant för denna mängd kalorier?
Jag tycka att 7.6% socker är försumbart. Det är vad? 30 kcal av 500?

För mig är jordnötsringar "godis" och jag bryr mig personligen inte om lite socker ifall jag äter "godis".
Citera
2015-11-05, 13:36
  #16
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Jag tycka att 7.6% socker är försumbart. Det är vad? 30 kcal av 500?

För mig är jordnötsringar "godis" och jag bryr mig personligen inte om lite socker ifall jag äter "godis".

Jo, det är väl visserligen sant. Inte så många "sockerkalorier" per kalori om energidensiteten är hög. Håller med dig också att det är godis och bör betraktas som det.
Citera
2015-11-05, 13:57
  #17
Avstängd
DavidMiscaviges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Om du löper intensivt i 2h kanske du förbränner 800 kcal. Ett gympass räcker inte för det.

Btw, andelen socker är väl lite skitsamma på en produkt som innehåller den mängden kalorier?

Nu inser också jag att gemene man överskattar sin energiåtgång något fruktansvärt men om du förbränner 800 kcal på 2h intensiv löpning har du en sjukt taskig kondition!!
Citera
2015-11-05, 15:18
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Nu inser också jag att gemene man överskattar sin energiåtgång något fruktansvärt men om du förbränner 800 kcal på 2h intensiv löpning har du en sjukt taskig kondition!!
Tvärtom, han måste ha en sjukligt jäkla bra kondition!
Citera
2015-11-05, 19:57
  #19
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Nu inser också jag att gemene man överskattar sin energiåtgång något fruktansvärt men om du förbränner 800 kcal på 2h intensiv löpning har du en sjukt taskig kondition!!
Jag klarar nog inte ens milen på 60 min med min nuvarande vikt, vad har jag då? Som knappt kan jogga i en timme.

Att kunna springa i två timmar är riktigt bra, att kunna göra det intensivt är nog inte många som klarar av.
Citera
2022-02-27, 03:34
  #20
Medlem
Petercrisss avatar
Förbaskat gott med jordnötsringar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback