Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-27, 08:12
  #385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
....
Sen är det ju svårt att göra detta i Sverige med våra skatter, vi har liksom bägge systemens nackdelar men inget systems fördelar.
Exakt så bedömer även jag läget.
Jag har privat pension, privat sjukförsäkring, fet buffert.. Jag har i största möjliga mån frikopplat mig själv från systemet som jag betalar 30% av min inkomst till. Är det bara jag som ser det orimliga i detta? Och du då, men är vi ensamma? Hur i helvete kan folk gå med på det här???
Citera
2016-02-27, 10:19
  #386
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Exakt så bedömer även jag läget.
Jag har privat pension, privat sjukförsäkring, fet buffert.. Jag har i största möjliga mån frikopplat mig själv från systemet som jag betalar 30% av min inkomst till. Är det bara jag som ser det orimliga i detta? Och du då, men är vi ensamma? Hur i helvete kan folk gå med på det här???
Du lurar dig själv totalt.

När kollapsen kommer, så ser de företag du har dina pengar i, till att gå i konkurs. Du kommer inte få en spänn. Såvida du inte har VÄLDIGT få år kvar till den dag du har "rätt" att börja få utbetalningar, då kanske du hinner få ut nån enstaka procent.
Citera
2016-02-27, 11:32
  #387
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Exakt så bedömer även jag läget.
Jag har privat pension, privat sjukförsäkring, fet buffert.. Jag har i största möjliga mån frikopplat mig själv från systemet som jag betalar 30% av min inkomst till. Är det bara jag som ser det orimliga i detta? Och du då, men är vi ensamma? Hur i helvete kan folk gå med på det här???

Men när systemet brakat samman har även vården och försäkringsbolagen gjort det. Dina dyra försäkringar är värdelösa.
Citera
2016-02-27, 13:26
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Men när systemet brakat samman har även vården och försäkringsbolagen gjort det. Dina dyra försäkringar är värdelösa.
Ja alltså den dagen det skiter sig totalt så får man ju börja skjuta skarpt omkring sig.
När vi väl befinner oss där så spelar det inte så stor roll att jag har betalat dyra pengar, dom kan ju inte användas även om jag hade sparat dom?
Citera
2016-02-27, 13:32
  #389
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Vi blir ett fattigt land, fattigare än vad vi är nu framförallt.
Citera
2016-02-27, 16:14
  #390
Medlem
Inte en dum idé till tråd. Synd att den är så pepprad av svaga inlägg.

Samhället kommer att gå neråt, stegvis, ojämnt, lokalt. Det är inte säkert vi får ut pension på ett normalt sätt. Då ligger det nära till hands att sälja huset och emigrera för överlevnad, vård osv.

Jag tror t ex att Sverige i det längsta satsar på bidrag åt invandrare för att undvika upplopp. Jag tänker på staden Detroit som gått i konkurs. Jag tror att vi kan komma att se kommunala konkurser här i Sverige tids nog. Fordringsägarna vill ha betalt, Borlänge förklaras bankrutt typ. Då är det lite oklart vad som ska hända med ditt hus som står där, vad kommer elen att kosta, kommer den att levereras, kommer skolan där dina barn går att finnas kvar, brandkåren, polisen osv? Är pengarna slut så är dom. Staten kommer att hjälpa till som de gör idag (men tex Malmö går ju redan back med 4 miljarder) men snart kommer man inte att ha råd. Eller lust. De kommer att definiera om rätten till soc.bidrag, bostadsbidrag, flerbarnstillägg, osv. Vem har rätt till det, hur länge måste du ha bott i kommunen. Sen definierar de om rätten till ambulans, brandkårsutryckning osv. Tids nog kommer inte bostäderna gå att försäkra till fullvärde och då faller priserna. Jag tror vi får se ett skatteflyktsbeteende i grekisk stil. Vi svenskar kommat att prångla ut vårt kapital ur landet och skydda oss eftersom de kommer att försöka skatta sönder oss.

Stat kommun och politiker kommer att försöka skydda de viktigaste funktionerna och hålla folk vid liv, men när dagen är slut är syftet bara att hålla sig kvar vid makten.

Som sagt kollapsen tar några år. I historieböckerna kommer det inte att stå ett datum när Sverige kollapsade. Det kommer att ske stegvis, nedmontering av välfärd, otrygghet, bråk, kaos. Svenskarna som redan emigrerat kommer att inse att det inte finns nåt land att återvända till.

Det är många kristna från t ex Libanon som lämnat. De åker tillbaka och hälsar på i sin hemby och ser att muslimer har flyttat in i deras hus. Det kan bli så i Sverige på sikt.
Citera
2016-02-27, 16:22
  #391
Avstängd
Mad monks avatar
Då är mångkulturen fullbordad.
Citera
2018-01-05, 15:56
  #392
Medlem
GenesisPs avatar
https://samtiden.nu/2018/01/nar-ska-...venska-folket/

Citat:
Äldreomsorgen står redan under nedskärningstryck. Om ingen politisk förändring sker kommer säkert avgiftshöjningar för de vårdbehövande varvid viljan att betala minskar eftersom välfärdssystemet konsekvent missgynnar de som betalar. Att tillåta dem som inte bidragit till svenska samhället skörda frukterna av tidigare generationers och dagens skattebetalares uppoffringar är det största sveket någonsin mot svenska folket.

Citat:
Fackets makt har sedan 1980-talet urholkats genom ett ständigt ökat arbetskraftsutbud och en sviktande sysselsättning inom svensk industri, en avindustrialisering som fått pågå allt för länge. Försvaret av massinvandringen gav genast kapitalet en möjlighet att söndra och härska mellan löntagare och därmed urholka arbetarnas villkor. Att detta skedde med facket goda minne är obegripligt – nästan trettio procent av deras medlemmar genomskådade tidigt den försåtliga retoriken från massmedia som lät påskina att det handlade om ”flyktingar som flydde för sina liv”.

Citat:
I dag vet vi att en överväldigande majoritet av de som fått tillträde till Sveriges samlade tillgångar inte alls är särskilt ömmande fall, att de sällan flytt urusla materiella förhållanden och detta bekräftas ytterligare när de som beviljas asyl ganska snart åker tillbaka till sina hemländer och vittnar om sina egna framgångar i ett av världens mest kända bidragsländer, med en slapphet inför exploateringen av vårt land som trotsar vett och sans, och ingjuter hopp för sina landsmän att också företa resan mot norr, en folkvandring förklädd i ord som solidaritet och medmänsklighet, men vars resultat grinar illa i svenska folkets ansikten.

Socialdemokratin är fortsatt djupt försjunken i en törnrosasömn. I början förstod socialdemokratin att välfärdsstaten krävde full sysselsättning och ett minimalt utnyttjande av välfärdstjänsterna. En nödvändig lojalitet mellan stat och medborgare har emellertid satts ur spel. Ingen som öppnar sina ögon tror längre att systemet kommer att hålla och det finns rationella skäl till ökad oro.

Citat:
Barnbidraget är ett exempel som genomfördes för att öka barnafödandet, att se till att svenska, barnrika familjers börda skulle lättas, att mota en omdebatterad befolkningskris i grind. Orsaken bakom införande av barnbidraget var således att öka andelen svenskar, inte barn i allmänhet. Är det inte en berättigad oro att dagens socialdemokrater med andra vänsterliberaler i släptåg inte ser svenska folkets fortsatta existens som en betydelsefull angelägenhet? Varför ha ett barnbidrag om barn kan importeras från övriga världen, en befolkningsreserv utan ett kostsamt barnbidrag?
Citera
2018-01-05, 16:27
  #393
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Exakt så bedömer även jag läget.
Jag har privat pension, privat sjukförsäkring, fet buffert.. Jag har i största möjliga mån frikopplat mig själv från systemet som jag betalar 30% av min inkomst till. Är det bara jag som ser det orimliga i detta? Och du då, men är vi ensamma? Hur i helvete kan folk gå med på det här???

Dina inbetalningar kommer att beslagtas och försvinna när Sveriges ekonomi kollapsar. Detta vet vi som var med om "bank krisen" och fick skänka bort pengar till bankernas överlevnad- Våra politiker spelade även på börsen med våra AP fonder och förlorade miljarder av våra inbetalda pensioner..

Nu lägger man Svenskarnas pengar på invandrarna och skickar ut sjuka Svenskar på gatan genom att dra in deras sjukpenning och minimera deras socialbidrag.. Allt detta medans folk som inte betalat ett öre i skatt får gratis tandläkare, sjukvård och uppehälle, fina bostäder och kapitalvaror..Vidare tas det in analfabeter, mentalt sjuka, brottslingar och ålderspensionärer som aldrig någonsin kommer dra in ett enda öre till den gemensamma kassan..

Detta kan man utan att överdriva skylla på Socialdemokrater, MP och allians partierna. Så har du röstat på något av dessa partier så är du en idiot som förtjänar vad som komma skall.
Citera
2018-01-06, 06:32
  #394
Medlem
Dom kommer våldta era fruar och döttrar också dessa djur har ingen spärr och ni kommer få titta på. Detta land är förlorat det kommer inte att gå att gömma sig på östermalm till slut kriget kommer dit också. Ni kommer få som ni röstade en neger dase i röven
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback