Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-30, 19:25
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Den misshandlade är det någon av de här tre?

https://www.facebook.com/search/resu...dt&init=public

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Sådär ja - Dagboksblad Varbergs Tingsrätt, utskrivet 2015.11.30

https://minfil.org/c68fk1b3b7/Varber...2015-11-30.pdf

EDIT
Tycker mig utröna att det är E.R som blivit omrubricerad från "häleri" till "grovt rån".


Spontant tycker jag att det vore på sin plats att inte hänga ut OFFREN här på flashback. Om nu empati saknas, så kan man i vart fall ha den goda smaken att maskera namnen. Finns ingen som helst anledning att lägga ut personer som är helt oskyldiga rånoffer i offentlighetens ljus, de har lidit tillräckligt kan jag tycka.

Med detta sagt skulle jag gärna se maskerade fup:ar på de drabbade också.

I övrigt är det bra att de skyldiga hängs ut (skriver detta med så att ingen missförstår att det bara är de OSKYLDIGA som bör lämnas utanför.......av respekt och hänsyn)
Citera
2015-11-30, 19:44
  #314
Avstängd
bigbanana74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Spontant tycker jag att det vore på sin plats att inte hänga ut OFFREN här på flashback. Om nu empati saknas, så kan man i vart fall ha den goda smaken att maskera namnen. Finns ingen som helst anledning att lägga ut personer som är helt oskyldiga rånoffer i offentlighetens ljus, de har lidit tillräckligt kan jag tycka.

Med detta sagt skulle jag gärna se maskerade fup:ar på de drabbade också.

I övrigt är det bra att de skyldiga hängs ut (skriver detta med så att ingen missförstår att det bara är de OSKYLDIGA som bör lämnas utanför.......av respekt och hänsyn)

Men hallå när blev Facebook icke offentligt? Och vad det gäller fupa:ar är även det offentliga handlingar för allmänheten så vad du än säger och tycker så kan du inte göra något åt det.
Citera
2015-11-30, 19:52
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Måste vara ovanligt att samma person är både målsägande och misstänkt.
I och för sig, men det förekommer ibland. Till ex när två fyllskallar slåss att båda blir både misstänkt och målsägande. Men i det här fallet är det väl långt ifrån säkert att den falskspelande kvinnan kommer att vara målsägande i slutänden...
Citera
2015-11-30, 19:54
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Men hallå när blev Facebook icke offentligt? Och vad det gäller fupa:ar är även det offentliga handlingar för allmänheten så vad du än säger och tycker så kan du inte göra något åt det.

Helt sant !

Men bara för att Facebook och Fup:ar är offentliga så kan man ändå se till att hantera dem på ett snyggt sätt. Denna tråden (och andra trådar i samma kategori) bör inte handla om andra än de skyldiga.
Citera
2015-11-30, 20:02
  #317
Avstängd
bigbanana74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
I och för sig, men det förekommer ibland. Till ex när två fyllskallar slåss att båda blir både misstänkt och målsägande. Men i det här fallet är det väl långt ifrån säkert att den falskspelande kvinnan kommer att vara målsägande i slutänden...

Vad jag fattat det som så har ena målsägande kvinnan jobbat i restaurangen så det kanske ligger lite insiderjobb från hennes sida därav misstänkt. Kanske hon som tipsat om var pengarna finns o.s.v
Citera
2015-11-30, 20:38
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Vad jag fattat det som så har ena målsägande kvinnan jobbat i restaurangen så det kanske ligger lite insiderjobb från hennes sida därav misstänkt. Kanske hon som tipsat om var pengarna finns o.s.v

??? Om Max rånas, och två av dess anställda misshandlas grovt, så är det väl rätt logiskt att målsägande (dvs de två misshandlade anställda) jobbat på Max?

Var det inte den tredje tjejen, hon som bara blev "chockad", som misstänks för insiderbrott?
Citera
2015-11-30, 21:44
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
??? Om Max rånas, och två av dess anställda misshandlas grovt, så är det väl rätt logiskt att målsägande (dvs de två misshandlade anställda) jobbat på Max?

Var det inte den tredje tjejen, hon som bara blev "chockad", som misstänks för insiderbrott?

Joo hon blev bara "chockad"...Tror polisen fattade ganska snabbt vad som hänt, tog bara lite tid att skaffa bevis, förhör med de 2 misshandlade för att framställa vad som hänt exakt.

De misstänktas IQ verkar ju inte varit allt för hög, men vad förväntar man sig utav 2 slampor, 1 blatte och 1 tonåring som förmodligen försökte leka cool och passa in.
__________________
Senast redigerad av Pushallin 2015-11-30 kl. 22:02.
Citera
2015-11-30, 22:10
  #320
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Spontant tycker jag att det vore på sin plats att inte hänga ut OFFREN här på flashback. Om nu empati saknas, så kan man i vart fall ha den goda smaken att maskera namnen. Finns ingen som helst anledning att lägga ut personer som är helt oskyldiga rånoffer i offentlighetens ljus, de har lidit tillräckligt kan jag tycka.

Med detta sagt skulle jag gärna se maskerade fup:ar på de drabbade också.

I övrigt är det bra att de skyldiga hängs ut (skriver detta med så att ingen missförstår att det bara är de OSKYLDIGA som bör lämnas utanför.......av respekt och hänsyn)

Det är väl inte empatilöst att det ligger i en länk, oåtkomlig för sökmotorer, och som man antingen måste ladda ned eller köra i ett visningsprogram direkt. Syftet att lägga upp dagboksblad är inget annat än kombon - Att bekräfta vilka de häktade är - Hur gånget ärendet är - Vem som fått ändrad rubricering - Samt sist men inte minst att visa faktumet att en av de häktade också ställts som målsägare, och detta är handlingar som vem som helst kan hämta ut.
HäktningsProtokoll/Framställning (exkl målsägande) hade ej visat det i lika tydlig beskrivning.

Att forska i offren är helt förmätet, onödigt och magstarkt, där instämmer jag fullt. En klen tröst blir väl då att skribenter som bedriver sådan forskning öppet, också per automatik förklarar sig själva som empatilösa och onödiga/ej tillförande något i majoritetens ögon, och såvida inget relevant för brottet föranleder ett öppet "forskande", går det jättebra att bara avfärda det som genomskinlig nyfikenhet alá kafferep.

Vidare ska det understrykas att ingen funnits skyldig. Det återstår att se hur detta utvecklar sig. Mediabevakningen verkar minimal i ärendet, men inom 11 dagar nu måste antingen åtal hunnit väckas, eller så blir det (om)häktningsförhandling.
Citera
2015-12-01, 00:34
  #321
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Sådär ja - Dagboksblad Varbergs Tingsrätt, utskrivet 2015.11.30

https://minfil.org/c68fk1b3b7/Varber...2015-11-30.pdf
Tack för detta!

Sannolikt scenario:
Max-anställde Nathalie Elverius spelar offer, medan hennes kvinnliga arbetskamrater, 28 och 18 år gamla, får två armar brutna respektive tänderna utslagna genom slag med kofot och/eller baseballträ.
En av våldsverkarna är den Max-anställde Egzon Rama, Nathalies kille.

Det kan ju inte bara handlat om pengar, utan som flera spekulerat i, även hämnd för någonting.
Någon som känt sig "kränkt" på sin arbetsplats?
Citera
2015-12-01, 00:54
  #322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Tack för detta!

Sannolikt scenario:
Max-anställde Nathalie Elverius spelar offer, medan hennes kvinnliga arbetskamrater, 28 och 18 år gamla, får två armar brutna respektive tänderna utslagna genom slag med kofot och/eller baseballträ.
En av våldsverkarna är den Max-anställde Egzon Rama, Nathalies kille.

Det kan ju inte bara handlat om pengar, utan som flera spekulerat i, även hämnd för någonting.
Någon som känt sig "kränkt" på sin arbetsplats?


Kanske klarade hon inte ens sitt jobb på Max och blev mobbad och ville ge tillbaka
Skulle ej förvåna mig eftersom alla 5 verkar vara helt jävla blåsta...haha
Citera
2015-12-01, 01:05
  #323
Medlem
KeithRichardss avatar
På Egzons tidigare arbetsplats Gekås, där han städade på kvällstid, stal han alltså elektronik för stora belopp.

http://www.scribd.com/doc/291164471/B211-13

Det har sina risker att anställa Egzon...
Citera
2015-12-01, 01:38
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
På Egzons tidigare arbetsplats Gekås, där han städade på kvällstid, stal han alltså elektronik för stora belopp.

http://www.scribd.com/doc/291164471/B211-13

Det har sina risker att anställa Egzon...


Blatten lär sig aldrig haha...Om han inte ens lyckats stjäla lite saker där han jobbade trodde han att han skulle komma undan med det han gjorde nu? haha IQ next level
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback