Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-11-01, 14:10
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Herrgårdar hotell och villor lägenheter köps av skattemedel vansinnet måste ta ett slut mycket snart

Ja det undrar jag med, var det inte något företag som tog ut 80 000 kr/mån i hyra för "barnen" i en lägenhet. Undrar hur mycket hotellägaren tar ut för att dom ska bo där, om en svensk betalar 1000 kr så gissar jag ca 10 000 kr/rum minst. Hur har vi råd med detta vansinne!!
Citera
2015-11-01, 14:34
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Ja det undrar jag med, var det inte något företag som tog ut 80 000 kr/mån i hyra för "barnen" i en lägenhet. Undrar hur mycket hotellägaren tar ut för att dom ska bo där, om en svensk betalar 1000 kr så gissar jag ca 10 000 kr/rum minst. Hur har vi råd med detta vansinne!!


Det har vi inte, därav att staten såväl lånar pengar som att ta från biståndsbugeten. Det har ballat ur totalt!
Citera
2015-11-01, 16:54
  #27
Medlem
Jaha och var är bilderna på flyktingarna som vägrar lämna bussen där ute i skogen?
Citera
2015-11-01, 17:15
  #28
Medlem
Lerums kommun har använt det hotellet i flera år som boende för folk med psykiska problem och som tillfällig lösning innan soc fixar en lägenhet. Hade en gammal klasskamrat som bodde där. Fick snetändning en kväll och satte eld på sitt rum. Sen hamna ham på rättsyk och har inte hört något av han sen dess. Så det stället kanske det kan bli ordning på nu. Välkomna till kommunen alla barn!
Citera
2015-11-01, 19:32
  #29
Avstängd
Arboga-Connys avatar
tack göteborg för att ni hjälper flyktingarna med en bostad
Citera
2015-11-02, 00:57
  #30
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrospojken
Är det ett riktigt grattis eller vad vill du klaga på !? Skicka in en liten text till tidningen ?

Asbra att dom hamnar där , vart skulle du hellre sätta dom ?

– Afghanistan, Somalia och Irak.

Citat:
Ursprungligen postat av maskrospojken
Långt ut i skogen ? Perfekt att vara nära svenskar och skolan , jätte bra!
Kan ju inte bli en bättre start i samhället !

Jävla hyckleri , ska dom komma så ska dom ut i skogen ! Men jävlar om dom inte beter sig som vi svenskar !!

– Jag vill att dom "ensamkommande flyktingbarnen" återvänder hem till sig. Där kan dom leva helt utan förväntningar att bete sig som svenskar.
Citera
2015-11-03, 12:57
  #31
Medlem
Jag har en bekant som bor i området bakom hotellet som alltid brukar skryta med hur fint, trevligt och naturnära hon bor. "Sväng upp vid IBIS hotell" brukar hon glatt säga som beskrivning hur andra hittar hem till henne. Jag tvivlar på att hon nu kommer att lika glatt säga "Sväng upp vid Hero asylboende"
Citera
2016-05-19, 19:17
  #32
Medlem
Nu är det så här att berikningen i Lerum snart tar nya höjder. Iom ett beslut igår i Lerums kommun tar kommunen ett stort kliv närmare katastrofen.

Då tidigare asylboenden drivs av Göteborgs Stad så har ju Lerum, alla asylboenden till trots, på pappret inte uppfyllt sin kvot på antal boenden till nyanlända. Klen tröst för Lerumsboende att det faktiskt inte är Lerums Kommun som har berikat kommunen hittills, utan det är istället Göteborgs Stad som har bjudit på detta. Då besluten inte har tagits i Lerums kommun så har de boende i Lerum hittills haft ytterst begränsade möjligheter att överklaga besluten, även om boendena har upprättats i direkta närområdet.

Nu har Lerums Kommun då kommit på att de måste ta emot ÄNNU FLER, för kommunen handlar det om en konstnadsfråga, de ägnar inte en omtanke åt medborgarna i den kommun de förväntas företräda och hjälpa.

Här återfinns en sammanfattningen av de områden i Lerum där det ska byggas till nyanlända:
http://www.lerum.se/Kommun-och-polit...tadsmarkanden/

Citat:
Lerum
* Hallsås 1:47 (Norra Hallsås): tillfälligt bygglov*kan sökas för högst*tio bostäder. Förvaltningen ska pröva områden mellan förskolan och punkthuset eller vid vändplatsen för bussarna.
* Torp 1:18 (Aspevallen): Ingen byggnation. Förvaltningen får istället i uppdrag att titta på annan placering i till exempel Nyebroparken (högst 20) och parkeringen vid Aspenäskyrkan (högst tio).
* Torp 2:80 (vid Vattenpalatset): tillfälligt bygglov*kan sökas för högst*tio bostäder. Bostäder ska inte byggas närmare än 65 meter från Vattenpalatset.
Stenkullen
* Hede 2:3 (i närheten av brandstationen): tillfälligt bygglov*kan sökas för högst 20 bostäder.
* Hede 2:3 (mittemot Förbohallen): tillfälligt bygglov*kan sökas för högst 20 bostäder.
Floda
* Floda 3:742 (nedanför Högsboholmsvägen): tillfälligt bygglov*kan sökas för högst 20 bostäder.
Gråbo
* Olstorp 6:2 (norr om Olstorpsvägen):*tillfälligt bygglov*kan sökas för högst 20 bostäder, på norra sidan.
* Hjällsnäs 36:1 (väster om vårdcentralen): tillfälligt bygglov*kan sökas för högst 20 bostäder. Boulebanorna ska särskilt fredas.
Sjövik
* Östad 15:52 (vid Hovgårdsvägen): tillfälligt bygglov*kan sökas för högst 15 bostäder, om kommunen måste inleda detaljplanearbete.
Tollered
* Kommunstyrelsen beslutade att ge förvaltningen i uppdrag att hitta områden för tillfälliga bostäder även i Tollered, dock*högst 20 bostäder.

Länk till protokoll:
http://www.lerum.se/globalassets/doc...8-maj-2016.pdf

Beslutet gäller fler än 100 bostäder utspridda i Lerums Kommun för nyanlända.

Ansvariga för detta haveri är följande kommunpolitiker:
Dennis Jeryd (S)
Olle Adolfsson (S)
Klara Martinsson (S)
Rutger Fridholm (MP)
Lill Jansson (L)
Peter Norling (L)
Eva Andersson (C)

Några av de ansvariga politikerna återfinns på Twitter:
Http://twitter.com/djeryd
Http://twitter.com/RutgerFridholm
Http://twitter.com/klama
Http://twitter.com/lilljansson
Http://twitter.com/PeterNorling
Http://twitter.com/evaand59

När Göteborg Stad lite smidigt placerade sina asylboenden i Lerum hade lerums-borna inte en chans att påverka besluten, nu är det däremot Lerums Kommun själva som står för besluten så då hoppas jag att många tar tillfället i akt och överklagar.

Jag tillfrågade kommunstyrelsens ordförande Dennis Jeryd (S) via Twitter varför de aktivt förstör Lerums Kommun, svaret blev:

Citat:
@GlamCasvaluir IBIS drivs av Gbg stad, Lerum har inga aktiva akutboenden. Bostäderna nu är enligt Bosättningslagen som riksdagen beslutat om
Citera
2016-05-19, 19:35
  #33
Medlem
Lerums kvot i tvångsplaceringarna från staten blev 170 platser, ett av de högsta tvångsanvisningarna. Lerum är traditionellt en borgarkommun men en makaber koalition av de andra partierna körde ut M's styre.

Lerum är en av de rikaste och finaste kommunerna i Sverige. Rikt på natur och många sjöar. Vattenpalatset är mycket populärt. Det kommer vara berikning i stora mängder här framöver.

För övrigt fanns det sedan tidigare ett flyktingboende långt ute i Härskogen i några klubblokaler. Detta tillhör Lerum så plus IBI hotellet och dessaca 170 platserna som kommer plus kanske än fler så kommer Lerum snabbt gå från en av Sverige tryggaste och finaste kommuner till lilla mogadishu.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback