Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-20, 10:20
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajlajf
Var kan man få reda på domen? Måste man ringa dit?

Eller vänta tills en tidning skriver om det.
Citera
2016-04-20, 12:03
  #254
Medlem
Danneskjölds avatar
De två åtalade döms för mord till 16 års fängelse vardera. Dom
Citera
2016-04-20, 12:23
  #255
Medlem
Tycker dom kom billigt undan ? va ju en ren avrättning dom , men så är det ju när det händer i förorterna , hade det vart en svensk som skjutits ihälj livstid direkt . hoppas dom överklagar , och skadeståndet är ett skämt fy fan .
Citera
2016-04-20, 12:27
  #256
Medlem
såg att advokaten fick drygt 320000 tusen kr haha och skadestådet till omars familj typ 75 tusen ? vad är det för jävla system fan vad arg man blir
Citera
2016-04-23, 00:39
  #257
Medlem
Husbilssemester1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
såg att advokaten fick drygt 320000 tusen kr haha och skadestådet till omars familj typ 75 tusen ? vad är det för jävla system fan vad arg man blir

Det är 75 000 kronor var till var och en av dem.
Citera
2016-04-26, 13:52
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husbilssemester1
Det är 75 000 kronor var till var och en av dem.

A och det är en piss summa 75 tusen är skrattretande , ska va minst 10 mille .
Citera
2016-04-26, 21:29
  #259
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
A och det är en piss summa 75 tusen är skrattretande , ska va minst 10 mille .

Det är så i Sverige. Skadestånden är mest symboliska. Jag tycker alltid man reagerar på hur lågt det är.
Citera
2016-05-22, 18:45
  #260
Medlem
Är det någon som vet om domen har överklagats till hovrätten ?
Citera
2016-05-27, 23:31
  #261
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Är det någon som vet om domen har överklagats till hovrätten ?
Den yngre killen har överklagat eller ska överklaga.
Citera
2016-06-07, 19:56
  #262
Medlem
Noterar att frågetecken uppstått kring huruvida tingsrättens dom blivit föremål för överklagan eller inte. Den har överklagats av båda männen samt också åklagaren, kan jag meddela.

Jag har varit i kontakt med hovrätten och begärt ut ett antal bilagor från deras pågående mål. Rättegången i Svea hovrätt började idag och kommer avslutas, om allt går som det ska, om nästan exakt två veckor.

33-åringen krävde att få ny advokat, vilket han fick. Han ville också ha tilläggsförhör med sig själv i hovrätten, för att kunna berätta nya omständigheter om vad som han menar hände när 37-åringen blev ihjälskjuten.
I ett nytt förhör pekar 33-åringen nu ut 36-åringen som gärningsman men menar att han själv inte hade någon del i våldsdådet. Bråket på platsen menar 33-åringen hade att göra med incidenten på restaurangen samma vecka.

Åklagaren har även han åberopat ny bevisningen. Det har bland annat kommit in ett par tilläggsprotokoll som till största delen handlar om förhör.

Målet är intrikat och tingsrättens dom är korthuggen i delen om skuldfrågorna, faktiskt bland det kortaste jag läst på länge.
Jag tror personligen inte att vi kan vara helt säkra på att hovrätten kommer vandra samma väg som tingsrätten gjorde, men det återstår att se.

Vi kan nog se fram emot hovrättens avgörande i målet i slutet av juni eller början på juli, om tidsschemat håller. Det brukar väl ta någon vecka innan hovrättens dom faller från det att rättegången är avklarad.
Citera
2016-06-27, 14:12
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterCrimecentral
Noterar att frågetecken uppstått kring huruvida tingsrättens dom blivit föremål för överklagan eller inte. Den har överklagats av båda männen samt också åklagaren, kan jag meddela.

Jag har varit i kontakt med hovrätten och begärt ut ett antal bilagor från deras pågående mål. Rättegången i Svea hovrätt började idag och kommer avslutas, om allt går som det ska, om nästan exakt två veckor.

33-åringen krävde att få ny advokat, vilket han fick. Han ville också ha tilläggsförhör med sig själv i hovrätten, för att kunna berätta nya omständigheter om vad som han menar hände när 37-åringen blev ihjälskjuten.
I ett nytt förhör pekar 33-åringen nu ut 36-åringen som gärningsman men menar att han själv inte hade någon del i våldsdådet. Bråket på platsen menar 33-åringen hade att göra med incidenten på restaurangen samma vecka.

Åklagaren har även han åberopat ny bevisningen. Det har bland annat kommit in ett par tilläggsprotokoll som till största delen handlar om förhör.

Målet är intrikat och tingsrättens dom är korthuggen i delen om skuldfrågorna, faktiskt bland det kortaste jag läst på länge.
Jag tror personligen inte att vi kan vara helt säkra på att hovrätten kommer vandra samma väg som tingsrätten gjorde, men det återstår att se.

Vi kan nog se fram emot hovrättens avgörande i målet i slutet av juni eller början på juli, om tidsschemat håller. Det brukar väl ta någon vecka innan hovrättens dom faller från det att rättegången är avklarad.


33-åringen släpptes efter HR. Han fick utdelning för sin angivartaktik och kraftfulla golning.

Dom kommer kl 11 fredag den 1 juli
Citera
2016-06-28, 12:23
  #264
Medlem
Är det någon som kan lägga upp de kompletterade förhören med D (33-åringen) som gjordes innan hovrätten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback